20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

והשקרן הזה רוצה להנהיג… / כתב: נרי אבנרי

עמי איילון איש מסוכן! ההתמודדות שלו על הנהגת מפלגת העבודה, הכילה מסר: אני רוצה להיות ראש ממשלה. השקרים שהוא נעזר בהם כדי לקדם את עצמו ליעד הסופי, מוכיחים שלמד משהו מהשקרנים שקדמו לו: שרון, ברק ואולמרט.
ראשית הערה: אני יודע שאין זה נאה לכנות נבחר ציבור “שקרן”. אלא שדאגה מהצלחתם של השקרנים בגין שקרנותם, מדירה שינה מעיניי. חובתו של כל פטריוט להפיץ עוינות כלפי פוליטיקאים שקרנים. אם נהיה הרבה, אולי הם ינסו להגיע ליעדם בדרך המלך, היא דרך האמת.

קבלו ציטוט: “אני לא יודע אם את זוכרת, אבל ביום שנפלו שני החיילים שלנו (רגב וגולדווסר) בשבי, נסראללה הודיע שהוא דורש אלפיים חמש מאות שבויים פלשתינים. אנחנו נותנים את סמיר קונטאר, במקום האלפיים חמש מאות שהוא דרש. לכן יש הבדל גדול מאוד בין מה שהוא דרש, לבין מה שאנחנו מוסרים” (עמי איילון למיה בנגל ודן מרגלית / ערב חדש / 8.7.08). אם לזקק את המסר של עמי איילון, אז מדובר בעסקה במחיר מציאה.

“אני לא יודע אם את זוכרת”, הוא אמר למיה בנגל והתכוון, ש- אני בטוח שאת לא זוכרת. המצאתי את זה. חוץ ממני, אף אחד לא יכול לזכור סיטואציה שלא הייתה ולא נבראה.

בכל זאת הלכתי לבדוק, וזה מה שגיליתי. נסראללה: “השבויים שמוחזקים על ידינו, ישובו לבתיהם רק בדרך אחת: מו”מ לא ישיר, וחילופי אסירים- וזהו! אין איש בעולם שיכול להשיבם הביתה. רק במו”מ לא ישיר, וחילופי אסירים. אם הישראלים חושבים שבאמצעות פעולה צבאית כלשהי, הם יצליחו להשיב את שני השבויים, הם יכולים לשגות באשליות, עד שתצא נשמתם” (חדשות בכל הערוצים / 12.7.06), סוף ציטוט. אותו מסר בהבדלי ניואנס הוא אמר עשרות פעמים.

באותה מהדורת חדשות אגב, הופיע ראש ממשלתנו (כשלימינו ראש ממשלת יפאן שהגיע לביקור), ושיגר לנסראללה מסר קשוח: “לכל אורך הדרך הודעתי: לא ניכנע לסחטנות, ולא ננהל מו”מ עם גורמי טרור, בכל מה שקשור לשחרור חיילינו החטופים. זה היה נכון אתמול (אפרופו גלעד שליט), וזה נכון גם היום”!

אני מודה: עמי איילון מפחיד אותי. מאז אותו ראיון לידיעות-אחרונות שבה רמז שמלחמת אחים עלולה להתברר כנחוצה (”אגיד את זה במילים ברורות: בחיי כל מדינה או אומה יש יותר מאלטלנה אחת” / 14.11.03), אני עוקב אחרי התקדמותו בסולם המנהיגות הלאומית ובהופעותיו בתקשורת.

ההתמודדות שלו על הנהגת מפלגת העבודה, הכילה מסר: אני רוצה להיות ראש ממשלה. מנהיג שלא חש בושה וחרדה ממלחמת אחים (שרון היה כזה), עלול למוטט את המפעל הציוני. עד שלא יחזור בו מאותה אמירה אומללה, אחשוב אותו לאיש מסוכן. השקרים שהוא נעזר בהם כדי לקדם את עצמו ליעד הסופי, מוכיחים שלמד משהו מהשקרנים שקדמו לו: שרון, ברק ואולמרט.

בטרם שיגר את השקר לאוזני הצופים של “ערב חדש” הוא לעצמו: אני לא נתניהו. אותי לא מחפשים במיקרוסקופ. אף אחד מהעיתונאים לא יבדוק אם מה שאמרתי נכון או לא! באמירת אמת- אין לנו, לשמאל סיכוי. בזכות השקר, עשינו את אוסלו, ועקרנו שמונת אלפים יהודים מבייתם. העובדה שהמהלכים המדיניים אותם הגינו והובלנו, התבררו כאסון היסטורי, אין בה כדי להבאיש את ריחו של השקר בנחירנו. להיפך! הקפדה על אמת, מוסר וערכים הייתה מרסקת את השמאל. אני זוכר שאמרתי: “שר בלי תיק זה לא מוסרי”.
אז אמרתי.

זאת הזדמנות להזכיר לכבוד השר לענייני מוסר שבתעמולת הבחירות מטעם מפלגת העבודה, השורה שבחר לומר למצביעים הייתה: “לא לדבר עם ארגוני הטרור”. מאז הוא קודח לנו במוח לדבר עם החמאס. שקרן כבר אמרנו?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ההחמצה של אמנון דנקנר / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

זכה נוכל שנעשתה מלאכתו בידי אווילית

אריק זיו ויזר

ענת גוב, זה בשבילך

אריק זיו ויזר

שרה טארה שיר שמח

אריק זיו ויזר

טדי קולק מלשן נאלח – מאת: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

וגר זאב עם כבש? מאת: אורי אבנרי 2003 / 07 / 13

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן