22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

ואנדליזם: ערבים עקרו 150 עצי פרי במטע בברקן בשומרון

ההתנכלויות, הואנדליזם והתקיפות של ערבים ופעילי שמאל קיצוני כנגד החקלאות היהודית בשומרון נמשכות.

ערבים עקרו היום לפנות בוקר למעלה מ-150 עצי פרי במטע בברקן שבשומרון.
הפורעים הערבים חדרו לשטח המטע ועקרו למעלה מ-150 עצי זית, שקד ואבוקדו. בנוסף, השחיתו הפורעים לאחר מכן עצים רבים, כרתו ענפים ופגעו בגזעי עצים רבים. הוגשה תלונה במשטרה.
מדובר במטע גדול שהוקם בברקן, אשר מעבר לגידולים שבו, משמש כ"מטע ירוק" ומתבסס על השבת קולחין ומים מטוהרים של אזור התעשיה ברקן.
בעלי המטע, יצחק שמש, סיפר בכאב: "הגעתי בבוקר למטע, ונחרדתי לראות את העצים עקורים, שבורים ומרוסקים. הערבים שחדרו לשטח עברו שורה -שורה, עקרו כל עץ שיכלו לעקור וגנבו אותם – יותר ממאה חמישים עצים, ובנוסף השחיתו, ריסקו ופגעו בצורה קשה בעצים רבים נוספים. זהו נזק ענק של עשרות אלפי שקלים שהשקענו מכספנו באהבה ועצים ששתלנו בידינו, אבל לא פחות מהכסף כואבת הרשעות והברבריות של מי שמסוגל לעשות דבר כזה. אני כולי נסער, קשה לי להאמין שבני אדם מסוגלים לעולל דברים כאלה.
זו הפעם השלישית שערבים גונבים ועוקרים עצים בשדות שלי ושל משפחתי בשנים האחרונות. הגשתי תלונה במשטרה, אבל אני לא נותן יותר מדי סיכוי שיתפסו את הגנבים ויחזירו לנו את העצים. לא נראה לי שזה בראש סדר העדיפויות שלהם".
שמש סיפר כי הוא חושד בערביי הכפר הסמוך, ברוקין: "העקבות הובילו בצורה ברטורה לכיוון הכביש שמוביל לשכונה החדשה הלא חוקית שבנו הערבים ליד הכפר ברוקין   הסמוך. אני רוצה להבטיח לגנבים שכבר פעם שלישית מנסים להפחיד אותנו ולגרום לנו להתייאש, שעל אפם וחמתם נמשיך לבנות ולהצמיח פירות בארץ ישראל" – אמר שמש.        
ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, סיפר כי זה לא המקרה הראשון בתקופה האחרונה: "בחודשים העאחרונים התגברו ההתקפות על חקלאות וחקלאים יהודים בשומרון. מאז תחילת עונת המסיק, לפני כשלושה חודשים, הגיעו לשומרון פעילי שמאל קיציחווני ישראליים ואנרכיסטים מחו"ל, והם מסיתים את הערבים ומייצרים פרובוקציות, גניבות וואנדאליזם – במיוחד מול החקלאות היהודית בשומרון. מאז תחילת עונת המסיק נמנו כבר למעלה מ-30 אירועים כאלה. אני קורא למשטרת ישראל לשים את הנושא הזה גבוה בסדר העדיפויות שלה ולעחור את גל ההתקפות על החקלאות בשומרון".
יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר האשים:  
אל מול רצף האירועים החמורים הללו, אני מתקשה להבין היכן רשויות אכיפת החוק והיכן כלי התקשורת. רוב כלי התקשורת וכל הארגונים שרוממות 'שלטון החוק' בלשונם ממלאים פיהם מים אל מול נזקים קשים ומכוונים לחקלאות היהודית, בעוד בעוד שעל כל תלונת שווא של ארגוני שמאל קיצוני מתחוללת סערה רבתי. התקשורת תוקפת והמשטרה עומדת על רגליה האחוריות יחד עם המנהל האזרחי ואפילו השב"כ. כיום, כל ערבי בשומרון שקורה לו קצר ונשרף לו משהו, מיד ארגון שמאל קיצוני כלשהו מאשים בזה אוטומטית את המתנחלים וכל התקשורת זועקת חמס. לצערי אנחנו לא רואים התייחסות בחומרה לעברות הרבות כנגד חקלאים יהודים בשומרון" – אמר קצובר.
את רשויות אכיפת החוק באפליה של החלקאים היהודים מול החקלאים הערבים: "        



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רב אזורי לשומרון: הרב אליקים לבנון

אריק זיו ויזר

המלכה החברתית של הליכוד

אריק זיו ויזר

תגר – צעירים על כל מעצור ומיצר

אריק זיו ויזר

מגבעתיים ועד ירושלים

אריק זיו ויזר

חנוכת עזרת הנשים וטקס ה"בסיסה" בביה"כ בושאייף

אריק זיו ויזר

כרמל שאמה יושב על הגדר רגל פה ורגל שם

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן