20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

‘ואומר לך בדמייך חיי’.

אתמול נערכה אזכרת ה – 30 למשפחת פוגל באיתמר

 

מקהלת ילדי בית הספר באיתמר ועמיר בניון שרים את השיר “התנערי” באירוע לימוד הורים וילדים באזכרת ה-30 אתמול באיתמר

 

  http://www.youtube.com/watch?v=fYZEbxf8q60&feature=channel_video_title

 

מאות רבות הגיעו אתמול מכל רחבי הארץ ליישוב איתמר בהרי השומרון, לטקס חגיגי ומרגש של  הנחת אבן פינה לבית המדרש ‘משכן אהוד’ בישבה באיתמר, בה לימד הרב  אוד פוגל הי”ד. הטקס התקיים לאחר שבני המשפחות החליטו לקיים את אירוע אזכרת השלושים בצורה של טקס מחזק של בניין ותורה.

המנחה רב חיים שחר, ר”מ בישיבה, פתח את הטקס: “אנו מתמודדים והולכים ביחד קדימה וכך עולים ומתמודדים במבט אופטימי, אנו שייכים לחיה הזו ברקיע הנקראת ישראל. תקוותנו שבנייה זו תחזק את כל עם ישראל”.

הרב נתן חי:(רב הישוב): אנשי קודש החיים את התורה, צערם אינו פרטי אלא צער על חסרון השכינה, צער בלתי נתפס משום חילול ה’ שבו. בבניין הקבע לבית המדרש אנו מעצימים את אש התמיד של עם ישראל. התורה היא חוזק עם ישראל, ובודאי שבבניית מקדש מעט זה אנו מגדילים את החוזק שלו. הכח הזה אשר נובע מעוצמת משפ’ פוגל על אחת כמה וכמה.

הראשון לציון הרב הראשי הרב שלמה עמאר אמר בטקס: ישנו אבל של הפרטים וישנו אבל של הכלל כולו. כל בני ישראל יבכו את השריפה. אבל כזה הנובע מתוך אכזריות שכזאת א”א לתאר ולשער דבר כזה. זהו דבר נורא. לראות את המשפחה הזו מתפללת, ברצינות קדושה דביקות בה’ כ”כ הרבה טהרה. לא רואים דברים כאלו, וכך מבינים מהו הפסוק ‘בקרובי אקדש’!
 

אבל אנו כמאמר הפסוק ‘קמנו ונתעודד’, אנו יודעים כי גדלותנו היא ברוחו של הקב”ה ומשום כך אין יאוש ואין פחד. אנו נמשיך ונעמוד, מעולם לא היה שסבל כמונו. בכל מקום ומקום בכל עיר וכפר, עומדים עלינו לכלותינו, ואנו יודעים כי אנו נמשיך קדימה.

אשריכם שאתם לא שוקעים במרירות אלא קמים ובונים את בית השכינה, בית המדרש. אשריכם שגם בשעות כאלו אתם עומדים, בע”ה יהיה כל זה בששון ובשמחה. ולוואי וחודש ניסן חודש החירות נזכה לשאוב מים ממימי חירות אלו.

אנו לא מסוגלים להבין משמעות של צדיקים כר’ עקיבא שרצה למות על קידוש ה’. אנו לא יכולים להבין גודל קדושת נשמות כאלו שנהרגו על קידוש ה’. מה שיש לנו לומר זה בבחינת ‘וידום אהרון'”.

גרשון מסיקה ראש המועצה אמר: ‘ואומר לך בדמייך חיי’.  גורל עם ישראל נבנה מתוך בדמייך חיי. משפחת פוגל וחיים פוגל בראשה היא שותפה מלאה בבנין הארץ, ומשפחת בן ישי בלימוד התורה. שתי המשפחות משתלבות עם המקום, עם הישיבה, שמשלבת ספרא וסייפא. הספרא נותן את הכוח לעם לעמוד על הגנתו. המקום הזה הוא עדות שאף אחד לא יוכל לנו.
מהבית שנבנה כאן יצא השילוב הזה עבור כל עם ישראל”.
תא”ל (מיל) הרב אביחי רונצקי ראש הישיבה הקריא את מגילת היסוד לבניין בית המדרש:
“ביום השלושים לאחר הטבח הנורא.  בין בתי איתמר והרי שכם.עטופים בהיסטוריה של עם ישראל, רואים את התקיימות הנבואה, ‘עוד תטעי כרמים’…  בבית זה יקומו לתחיה חיי הנצח של עם ישראל, משה רבינו הרמב”ם, המהר”ל והרב קוק. הרב אודי.
כריתת ברית של דם עם התורה הנכתבת בדם”.
לאחר החתימה על המגילה – בין השאר ע”י הראשל”צ הרב עמאר, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, הרב אבחי רונצקי ראש הישיבה, הרב נתן חי רב הישוב, ח”כ אורי אריאל, מזכ”ל אמנה זאב חבר (זמביש), יו”ר מועצת יש”ע דני דיין – התקיים מעמד יציקת אבן הפינהב שבתוכה מגילת היסוד, שהונחה ע”י הרב יהודה בן ישי וחיים פוגל.
הרב יהודה בן ישי אביה של רות הי”ד:
אודי ורותי שלנו. מסתכלים עלינו. מתפלאים על מה הרעש. בעצמכם לא ידעתם מהטמון בנשמות.
צניעות פשטות ענוה. אנושיים. חיברתם הרבה סוגים של אנשים אליכם.
אהבו אתכם.
עכשיו אתם הולכים להיות יותר ממה שידענו עליכם.         
מה שהיה כאן לפני ל’ יום הולך ומתרחב.  החיים שלכם היו מתוך שקט, פנימיות, בתוך הבית והמשפחה.    ענוה כזאת, של אודי,  שלא הרגשת שהוא עניו.
תבקשו מה’ לתת לנו כוח וחכמה ותושיה. כחלק מהעם, לעם ישראל.
חיים פוגל, אביו של הרב אודי הי”ד:
חתונתם בבית אורות, מול מקום המקדש, לבקשתם. עלי, מבשרת, נצרים. גורשתם בקומה זקופה והמשכתם בקירוב לבבות.   אריאל, איתמר.
הרגשנו שמצאתם את מקומכם באיתמר. 
בכל תחנה בחייך אודי היית אהוב על חבריך.  בגלל תכונות שעושות אדם חבר. 
אליחי אח של רות:
רות, ישירה.  יצאתם לעבודה משותפת. לא בקלות, עם קפיצות בדרך. חיה.
יואב, יודע את התנ”ך ישר והפוך. שירה נפלאה.   כל מקום בו תדרוך כף רגליכם לכם נתתיו.
אלעד, אש מרכבת אש. הרבה חום שקשה להיות לידך. אמך יכלה להכיל.
הדס, אי אפשר לצמצם במילים. ‘גן נעול אחותי כלה גן נעול מעין חתום’. ‘מי זאת הנשקפה…’.
 
הרב בלס רב הישוב נוה צוף:
ביציאת מצריים נצטוו על קורבן פסח. בדמייך חיי.  רק מסירות הנפש של עם ישראל… היא גרמה לקריעת ים סוף.   וכן בגאולה האחרונה מסירות הנפש היא מביאה אותה.
תפקידנו להעביר את הטומאה מהארץ, ע”י קיבוץ גלויות בניין ירושלים ויישוב ישראל.
סא”ל (מיל) עידן תבור, תושב בנימינה, המג”ד של סרן אודי, אשר שימש קמ”ן בגדודו:
אני נדהם לשמוע את הדיבורים החזקים של המשפחה והחברים.
אנחנו לא הכרנו את הרב אודי אלא את אודי. פחות השמיע ויתר שמע. פחות שם את עצמו אלא שמע מה צריך, עשה לא צעק בקול רם, בצניעות ונעימות ועם כבוד לזולת, זה האדם שאנחנו הכרנו.  אנחנו אתכם.
יוסי מונטג, תלמידו של הרכב אודי הי”ד:
יצא לי לדבר עם רותי על משמעות המקום שאתה גר בו בתחילה החיים.  היא אמרה שצריך כמה שנים לא להסתכל הצידה אלא רק להשקיע במשפחה ובזוגיות. והיא אמרה שנראה לה שהיא בשלב שהגיע הזמן להסתכל הצידה. כאן הבנתי הזמה מדובר.
הרב אודי עשה את עצמו כאילו ממש אחד מהחבורה. נכנס לשיעורים עם חברה צעירים ממנו בפשטות ממש.
עד התקופה האחרונה לא היה מושג כזה של לחזור אחרי הצבא באופן גורף. הרב אודי  הרים את הדגל.
 
“בוגרי ישיבת איתמר משתלבים בשירותם הצבאי בסיירות המובחרות, בוגרים רבים הם קצינים, ומשתלבים במערכות החינוך בישראל” – אמר אחד התלמידים- “חיזוק הישיבה כאן באיתמר הוא התשובה למרצחים”.
 
לדברי התלמידים בישיבה חיזוק הישיבה יפיח רוח, גבורה ואהבה בעם ישראל וישיב את האומה הישראלית למקום המכובד והראוי לה באמת. 
 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עמלק, חרבות ברזל ומה שביניהם

אבי נחמני

לשומרון מאוקראינה באהבה

אריק זיו ויזר

מסקנות המשטרה המסולפות מוכיחות כי צריך ועדת בדיקה חיצונית

המימונה הממותגת של בן זקן

אריק זיו

מני אסייג איש בשנה בתרבות

הרויזיוניסט

יפו. שבת בבוקר. או שמא נאמר שבת פיל בוקרה

אלי חזן
דילוג לתוכן