24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ה x של דגן

מאיר דגן עבר ניתוח מסובך שהצליח.

נדבר עורר בי אושר משום שהאיש שהיה חלק מהתרומה הבטחונית של מדינת ישראל שרד את המאבק של המלחמה במחלה שחלה בה. אני מאמין כי רבים מאזרחי ישראל הרגישו כך.

 

בשבוע האחרון פרצה פרשת האסיר x. צריך לזכור כי כל הפרשה הייתה באחריות של מאיר דגן. כן, בל נשכח כי ככל הנראה מאיר היה מי שעמד מאחורי גיוס הסוכן הזה דגן היה מי שדאג לאסור את האסיר. דגן כיהן בעת שהאסיר התאבד.

עולה השאלה מי שדאג לסתום פיות בשם ביטחון המדינה האם לא היה צריך לסגור את חרצובות פיו כאשר עזב את התפקיד?

מדוע אני מעלה את השאלה? משום שלפחות דבר אחד ברור : דגן הוא אוטוריטה ביטחונית והיה אם החליט כי אותו סוכן מוסד חייב להיות בבית האסורים ובבידוד מוחלט חזקה עליו שההחלטה שלו, שעברה בחינה משפטית, הייתה נכונה. ואם דגן חשב בעת ההיא כי נתניהו מסוכן למדינה ואף על פי כן נשאר בתפקיד למעלה משלוש שנים כאשר לדבריו ראה את הסכנה, חזקה עליו שהוא עשה דבר פסול.

במשך שלוש שנים התקיימו שיחות רבות בין השניים והם היו שותפים לדיונים בנושאי ביטחון שהם מהמורכבים שהיו למדינת ישראל. ואם כל מה שדגן אומר נכון אז פשוט הוא בוגד בכל מה שהאמין. כי אם היה צריך להשתיק את האסיר x מדוע הוא לא שתק כאשר יצא נגד נתניהו? ואם הוא, דגן, חושב שנתניהו מסוכן אז מדוע הוא לא עזב את התפקיד? הרי חובתו למען המדינה היא לא לשבת על כורסת ראש המוסד. חובתו הייתה להתפטר ולומר לציבור שאינו סומך על ראש הממשלה. אך דגן החליט להיצמד לכיסא ולא הייתה לו בעיה. נשאלת השאלה : האם דגן היה מקבל ארכה לשרות שלו היה נשאר בתפקיד ונתניהו היה טוב למדינה?

יש טעם לפגם שדגן היה אחראי על הפרשה, והוא יצא מהמוסד וכמו שיבר פותח את הפה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אז למה לי פוליטיקה עכשיו ?

אלי חזן

כמו שעון מקולקל – גם אדלר מדייק פעמיים ביום

אריק זיו ויזר

בין חמאס לטאליבן /מאת:קינן שי.

אריק זיו ויזר

ישראל מתייבשת ?

אריק זיו ויזר

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן

“שלטון החוק זה לא”

אלי חזן
דילוג לתוכן