26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

התקשורת תומכת בעקיפין בנתניהו

ד"ר דנה רביב סבורה שההתנהגות של התקשורת מאוד בעייתית והיא זאת שמובילה אותו אל הניצחון. פורסם במקור בעיתון "הארץ".

 

לאחרונה, לא ניתן לפספס את מבטיהם המשתאים, שלא לומר המאוכזבים, של חלק ממגישי החדשות והפרשנים אל מול מגמת ההתחזקות של בנימין נתניהו בסקרים. חלקם אף משדרים אותות מצוקה של ממש. איך ייתכן? הם שואלים בתדהמה, איך ייתכן שביבי שומר על מעמדו ואף מתחזק בסקרים?!

שטף הפרסומים הבלתי פוסק בנוגע פרשיות נתניהו, מחומרים מחדרי החקירות ועד פרטים שוליים על גבול הרכילות, רק גורם לליכודניקים להתחזק בתחושתם כי התקשורת רודפת את נתניהו ותעשה הכל כדי להפילו. פרשנויות פומפוזיות ונחרצות מעוררות אצל תומכי הליכוד אנטגוניזם וסלידה – כמו, למשל, דברי גיא פלג מערוץ 2, שיעץ בשבוע שעבר לשירות בתי הסוהר שלא למהר ולפרק את אגף 10 במעשיהו.

והליכודניקים מגיבים. הם מגיבים באמצעות כלי המחאה האפקטיבי ביותר שיש להם אל מול התקשורת: הסקרים. בד-נ-א הליכודניקי טבועה הנאמנות למפלגה ולמנהיג, ובזמנים קשים אלו, תומכי הליכוד בולעים את הסיגרים, מקנחים בשמפניה הוורודה, מצמצמים שורות ומתאחדים מאחורי המנהיג.

השנאה של חלקים בתקשורת כנגד בני הזוג נתניהו היא לא תופעה חדשה, היא החלה כבר ב-96', עם היבחרו של נתניהו לקדנציה הראשונה. גם אז הוא חטף צונאמי תקשורתי, שאיים לסחוף אותו כל הדרך חזרה אל מסדרונות האו"ם, וכל זאת רק כי העז "לגנוב" את השלטון מהמועמד שהיה חביב על התקשורת ועל בני הזוג קלינטון, שמעון פרס ז"ל. התקשורת לא נתנה לנתניהו דקה של חסד וכתשה אותו. בדיעבד, היו אנשי תקשורת בכירים שהכירו בכך. אילנה דיין, למשל, שאמרה במפגשה עם סטודנטים מאריאל בשנה שעברה, כי נתניהו "חש שהוא קיבל סיקור לא הוגן לאחר הניצחון – ובצדק".

האנטגוניזם כלפי נתניהו, שמותן בתקופות מסוימות, חזר ביתר שאת בקדנציה האחרונה. יש להדגיש, כי נתניהו עצמו אינו שה תמים, נהפוך הוא. ביבי הוא נמר תקשורת מתוחכם. בשלב מסוים, לאחר שנואש מלהתחבב על המיינסטרים התקשורתי, הבין את הנוסחה המנצחת:תקיפת "התקשורת השמאלנית" מחזקת אותו בסקרים ושווה מנדטים, והוא אינו חוסך במאמצים להדליק את התקשורת, להסית נגדה ולתקוף אותה בפראות שוב ושוב.

נתניהו, מבחינתו, משחק את המשחק באופן מזהיר. הוא הצליח למתג את התקשורת כולה כ"שמאלנית", וזאת למרות העובדה שהתקשורת היום הטרוגנית מאי פעם. החל ב"ישראל היום", שהפך לעיתון הנפוץ במדינה, וכלה בעיתונאים בכירים שיושבים בלב תקשורת המיינסטרים ומחזיקים בעמדות ימניות, דוגמת העיתונאי המצוין עמית סגל.

בנוסף הצליח נתניהו, כחייט אמן מיומן, לתפור לפיסה אחת את המושגים "שמאלני" ו"בוגד". וכך יוצא, שכל ביקורת לגיטימית של התקשורת הופכת אוטומטית בעיני בוחריו לחלק מהקונספירציה של "השמאל הבוגדני" להפלת השלטון.

מי שעדיין לא הבין את המשחק ונשרך מאחור הוא התקשורת, שנופלת בפח שטומן לה נתניהו שוב ושוב. לו רק התקשורת היתה מתנהלת קצת יותר בחוכמה וקצת פחות ביהירות, לו רק התקשורת היתה מסקרת את ביבי בצורה קצת יותר מאוזנת, עניינית ואפילו, רחמנא לצלן, מפרגנת מדי פעם, בלי לסיים כל מחמאה נדירה בעקיצה, ייתכן שלביבי היה קשה קצת יותר למכור לציבור את תיאוריית הקונספירציה. כי במצב הדברים הנוכחי, אין ספק שביבי יותר חכם מהתקשורת, והוא דוהר עליה כל הדרך אל הניצחון הבא.

ד"ר רביב היא יועצת תקשורת ואסטרטגיה ומרצה לתקשורת בבית הספר לתקשורת של אוניברסיטת אריאל



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קרב הירושה בליכוד החל ? !

אריק זיו

קדימה מציגה : קמפיין השקרים של ציפי לבני

אריק זיו ויזר

ספר חדש: ז'בוטינסקי ובגין – משנתם ומאבקיהם

ליכודניק

ההשפעה האירנית במזרח התיכון מתפשטת כמו "סרטן ממאיר "

אריק זיו ויזר

יומן מלחמה (עפ"י המסתמן – אולי אחרון!!) /מאת:אלעד מרון

אריק זיו ויזר

פתרון מיידי למצוקת הבועה התל-אביבית.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן