24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

התקווה הגדולה: מחנה לאומי שורשי בליכוד

זאב בן-יוסף מגלה טפח מהפעילות השקטה אך אינטנסיבית של המטה הלאומי בליכוד הצפוי להיות מחנה אידיאולוגי גדול בליכוד שיחזיר אותו לשורשיו

בשקט, ללא ברקים ורעמים בתקשורת ובאינטרנט שמאפיינים קבוצות רבות בליכוד, בנחישות ובשיטתיות מקצועית שיווקית, מתרחב והולך הגרעין האמיתי של הליכודניקים ביהודה ושומרון. לא זה של פייגלין, אלא המחנה המרכזי המתון יחסית, המתנגד לסרבנות בצה”ל בכל מצב שהוא ועם זאת מוּדע לכך שרק חיזוק נאמני א”י בליכוד יוכל למנוע גירוש נוסף וחורבן ההתיישבות ביו”ש. אפשר היה להתרשם מפעילותו המרשימה של מחנה זה הטורח לילה ויום להחתים מאות מתפקדים – “המטה הלאומי בליכוד” – כשהתכנסו פעיליו המרכזיים בכנסת, ביוזמת ראשיו, מתיישבי שילה ופעילי ליכוד ותיקים – שבח שטרן ונתן אנגלסמן. את האירוע הִנחה  מנהל המטה, דוד צביאל. באולם היה רוב של חובשי כיפות סרוגות אבל היו גם פעילים גלויי ראש המזדהים עם הזרם האידיאולוגי המרכזי בליכוד.


לאחר שיחה קצרה על הקשיים לפקוד מתיישבים שדרכו המדינית של הליכוד חשודה בעיניהם, מדרך הטבע היה הדובר הראשון מי שמוכיח לאורך כל הדרך את דבקותו הנחושה במשנתו של זאב ז’בוטינסקי, שהעמיד את השמירה על ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל במרכז פעילותו – ח”כ דני דנון. הוא בישר כי הכנסת אישרה הקמת ועדה פרלמנטרית שתבדוק מקורות מימון זרים לתנועות השמאל כדי לפגוע במדינת ישראל, והוא עצמו נבחר לעמוד בראשה. דנון הודיע כי הוועדה בראשותו תזמן את כל הנוגעים בדבר, תחקור עדים, תכין דוח מסכם ותקבע חקיקה בהתאם. הוא הבהיר לפעילי המטה הלאומי שהם חייבים להזכיר למתיישבי יו”ש שאסונות כמו הגירוש מגוש קטיף והסכמי אוסלו התחילו מאישור הכנסת, ולכן צריך לפעול להרבות חכי”ם אידיאולוגים נאמני א”י, וזה יקרה רק אם יתחזק וירבה המחנה האידיאולוגי בליכוד. זהו כוח שאיננו רוצה להחליף את ראש הממשלה, אלא דווקא לחזקו ולעמוד לימינו. דנון הביע בטחונו כי מי שמצטרף לליכוד מסיבות אידיאולוגיות יבוא גם להצביע לליכוד בבחירות לכנסת.

 

הדוברת השניה, ח”כ מירי רגב, הידוע כלוחמת תקיפה למען הערכים החברתיים הפתיעה דווקא כשפרשה מסכת פעילות עניפה במישור המדיני. היא הדגישה את התנגדותה לכל הקפאה שהיא בבנייה בכל חלק של ארץ ישראל, בהתאם למצע המקורי של הליכוד, ציינה שאין לישראל שום פרטנר לשיחות, מאחר שגם מנהיגי הגוף שקרוי “הרשות הפלסטינית” ררוצים את כל שטחי ארץ ישראל, ולראייה – בעכו הצליחה רגב למנוע ברגע האחרון מכירה של בית החייל למכללה איסלאמית. היא סיפרה על פעילותה לעידוד רכישת דירות לזוגות צעירים בירושלים, במחירים סבירים, יחד עם עיריית ירושלים והזכירה גם שחתמה גם היא על המכתב לראש הממשלה התובע לחדש את הבנייה בירושלים וביהודה ושומרון.

 

ח”כ אופיר אקוניס, הדובר השלישי, הידוע כאחד האישים הקרובים ביותר לראש הממשלה נתניהו, הפתיע בציינו כי מדיניות הממשלה איננה מקובלת עליו בתחומים לא מעטים. למשל – הוא תומך בהורדת מיסים בעוד שהממשלה החליטה על צעדים שמשמעותם העלאת מיסים. אקוניס סיפר כי יש ידיעות ודאיות שהערבים מתכוונים להעביר החלטה בעצרת האו”ם על הכרזת מדינה ערבית נוספת ממערב לירדן. אקוניס הזכיר כי לאחר נאום בר-אילן הוא פנה לנתניהו והודיע לו שיפעל ככל יכולתו נגד התפיסה המעוותת הזו של “שתי מדינות לשני עמים”. בשיחות שניהל עם ערבים ברשות הפלסטינית הם הודיעו לו חד-משמעית שגם אם יהיה הסכם שיבהיר את סיום הסכסוך, הם לעולם לא יסכימו להכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי ולכן יש לבנות עכשיו – והרבה – בכל מקום בארץ ישראל. בסיום דבריו אמר ח”כ אופיר אקוניס שהימין עשה בעבר טעויות רבות בכך שהתפלג וכוחו ירד, כמו בשנת 1992 כשהימין המפולג גרם להפלת שמיר ולעליית רבין שהביא את פשע אוסלו.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איוב קרא קורא שלא לקבל את הצעתה של רוסיה בנושא המתקפה בדמשק

אלי חזן

ליכודניק משתתף בצערם של ליאת פחימה ודוד מגידיש

אלי חזן

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בחיפה

אריק זיו ויזר

חשיפה: יש אנשי פייגלין עדיין בליכוד.

אריק זיו ויזר

הנכם מוזמנים להרמת כוסית

אריק זיו ויזר

יוסי אחימאיר, אופיר כץ, מיכאל לב ורפאל גרסון חוגגים יום הולדת

אלי חזן
דילוג לתוכן