16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

"התקדים הנדיר של העליון הוא פריצת דרך לגבי ילדים בסיכון המורחקים ממשפחותיהם"

כך אומרת איילה שטגמן – דוברת השדולה בכנסת " למען זכויות ילדים"

ההחלטה הנדירה של בית המשפט העליון, לפיה יש להעדיף השארת ילדים בסיכון אצל משפחתם המורחבת ולא אצל משפחה אומנת, או בפנימיות סגורות, מהווה תקדים חיובי רב משמעות וצעד מעודד לבאות." כך אומרת איילה שטגמן, דוברת השדולה בכנסת למען זכויות הילדים בהמשך להחלטת בית המשפט העליון בנדון.
 
בית המשפט העליון קבע השבוע בהחלטה תקדימית ונדירה כי יש להחזיר ממשפחת אומנה, לרשות סבתה, פעוטה בת שנה, שנולדה להורים הסובלים מפיגור שכלי.
 
החלטה נדירה זו של הרכב שופטי בית המשפט העליון גרם לתדהמה ולסערה בקרב שרותי הרווחה ובכירי השירות למען הילד, משום שהיא נוגדת את המדיניות של שרותי הרווחה, בנושא של הרחקת ילדים בסיכון. מדיניות המעדיפה הרחקה והשמת ילדים בסיכון אצל משפחות אומנה, או בפנימיות סגורות ולא אצל משפחתם המורחבת. אומרת שטגמן.
 
לדבריה החלטת בית המשפט העליון הנדירה, מהווה תקדים חיובי, בתקווה שהיא תסלול דרך למדיניות חדשה בקבלת החלטות בנושא של השמת ילדים בסיכון.
"ההחלטה להעביר ילד מהוריו למשפחה המורחבת, במידה ויש הצדקה לכך, הינה החלטה נכונה כי מידת האהבה, שרוחשת סבתא לנכדתה, עולה על כל טיפול, מסור ככל שיהיה ושיינתן על ידי ידיים זרות.
זאת, לעומת הרחקת ילד ותלישתו מסביבתו הטבעית, העלולה לגרום לילד להשלכות הרות גורל ובלתי הפיכות כמו: טראומות, דיכאון וניכור לסביבתו הזרה ובעיקר להשפעה שלילית על עיצוב דמותו והתפתחותו בגילו הרך."
 
"אני תקווה", אומרת שטגמן, "שתקדים נדיר זה, של החלטת בית המשפט העליון יגרום לפריצת דרך חדשה בקבלת החלטות בענין זה ביסודיות, בשיקול דעת ולא באופן אוטומטי בנושא של ילדים בסיכון, הרחקתם והשמתם."
 
השדולה בכנסת למען זכויות הילדים, קוראת לאמץ החלטות דומות  להשמת ילדים אצל משפחותיהם המורחבות ולא להרחיקם למשפחות אומנה ולפנימיות סגורות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין : בבניין חברון נשמור על ירושלים

אריק זיו ויזר

המלחמה שבתוך המלחמה

עובד קראוס

פרשת ויצא

אריק זיו ויזר

השעון שנעצר מלכת

אריק זיו ויזר

ועדת האתיקה של הכנסת: קריאתו של זחאלקה לסיום "ההגמוניה הציונית" – ליבת חופש הביטוי

אלי חזן

קיר הברזל נגד הסרבנות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן