18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

התעצמות מאת: אופיר פלק

בכל מערכת בחירות מבטיחים המעומדים שינוי. לכולם הבטחות לעתיד טוב יותר, לנו ולילדינו. אבל בבחירות הקרובות יש רק מועמד אחד עם קבלות על ביצוע שינוים אמיתיים. לפני יותר מעשור, הוביל בנימין נתניהו לשינוי תפיסה מדינית שזכתה לביקורת חריפה. נתניהו דגל בהדדיות ופסל וויתורים חד צדדיים ללא תמורה. בזמנו, השינוי במדיניות ישראל נתפס ע"י רבים כסרבנות לשלום. אך כיום, לאחר שישראל קיבלה טרור תמורת נסיגות, ברור לרוב ששלום דורש הדדיות תחילה. הדדיות בפיתוח הזדמנויות כלכליות והדדיות ב"וויתורים כואבים" . 
על הרפורמות הכלכליות שהוביל נתניהו כשר אוצר ניתן לכתוב ספר שיילמד בבתי ספר לכלכלה באוניברסיטאות המובילות בעולם. הוא יישם רפורמות שוק יסודיות, שגבו ממנו מחיר פוליטי יקר. הוא גרם לאנשים לעבוד במקום לקבל קצבאות. 
המדיניות של נתניהו אפשרה למשק לצמוח באופן חסר תקדים, לאבטלה לרדת ב-50% ולישראל להתחרות עם כלכלות גדולות וחזקות ממנה. היום, ששווקים מתרסקים סביבנו, ברור לכל, שדרוש מנהיג עם הבנה כלכלית ויכולת מוכחת להוביל משק ממשבר לצמיחה. קשה לכמת את חשיבות הרפורמות הללו, אך הייתכן כי הרפורמה החשובה ביותר היא דווקא שיקום הליכוד – רפורמת "ההתעצמות" – כפי שאוהבים לקרוא לה בליכוד. רפורמה המגיע לשלבי שיא בימים אלו. הרפורמה התחילה לפני יותר משנתיים כאשר בוצע ניקוי אורוות בליכוד. הליכוד התנקה מהירשזון ואולמרט, מבר-און ובלילו, מהנגבי ואפללו ומאחרים שבילו או יבלו בבית הסוהר. היום את שורות הליכוד ממלאים בגין, לנדאו, מרידור, ז'בוטינסקי, שמיר, יעלון, פלד וטובים רבים אחרים שיצטרפו לחברי כנסת מצוינים כמו סער, שטייניץ, ארדן, אדלשטיין ואחרים. יש מי שיגיד שהרפורמה בליכוד, היא "פוליטיקה קטנה", ושהיא לכאורה פחות חשובה מהרפורמות הכלכליות והמדיניות שנתניהו הוביל בעבר. אבל אל תיטעו, "ההתעצמות" היא רפורמה חשובה ביותר שיכולה להחזיר את השלטון לידיים אחראיות, איכותיות ושורשיות. בעזרת ההתעצמות ניתן יהיה לבצע את הרפורמות הנדרשות בחינוך,בתשתיות ועוד. ההתעצמות תוליד הנהגה שיכולה להוביל לשינוי מדיני וכלכלי חסר תקדים למען עתידנו ולמען עתיד ילדנו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המירוץ להחזרת העוצמה האמריקנית

אריק זיו ויזר

שבעה למותו של חיים ישראלי ז"ל

אריק זיו ויזר

מה עושה עדיין נתניהו בליכוד?

אלי חזן

המתנגדים לנתניהו הם בניו האידיאולוגים

אלי חזן

משל הקיבוצים

אלי חזן

התקשורת בארץ שמאלנית – הוכחה נוספת

אלי חזן
דילוג לתוכן