32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

השר סער מחזק את הערכים – מתוך "הארץ"

במסגרת תכנית שר החינוך "לחיזוק החינוך לערכים ציוניים", יצאו 20 אלף תלמידים למסע של שבוע "בעקבות היהדות" – פרוייקט של תנועת "מבראשית". התורם הראשי לעמותה: מיליונר אוונגליסט

משרד החינוך החליט להרחיב משמעותית את תכנית "מסע ישראלי", כבר בשנת הלימודים הבאה. הפרוייקט מופעל על ידי תנועת "מבראשית", שבראשה עומד הרב מרדכי אלון, מבכירי הרבנים בציונות הדתית-לאומית. במסגרת המסע, יוצאים תלמידים מכיתות י-י"א למסע של שישה ימים ברחבי הארץ, המסתיים בירושלים. ביומיים האחרונים מבקרים בני הנוער, בין השאר, בעיר דוד ובכותל המערבי ודנים במשמעויות השבת.
תנועת "מבראשית" נהנית מקשרים טובים עם משרד החינוך כבר כמה שנים, עוד מתקופת השרה הקודמת, לימור לבנת. לפני כשלוש שנים היא פתחה את התכנית "מסע ישראלי", בשיתוף אנשי מנהל חברה ונוער במשרד החינוך. עד כה השתתפו במסע כ-12 אלף תלמידים מדי שנה. במסגרת תוכניתו לחזק את החינוך לערכים ציוניים ויהודיים, החליט השר גדעון סער להגדיל את מספר המשתתפים בתכנית לכ-20 אלף תלמידים, בשנתיים הקרובות.
מימון הפעילות מושג על ידי שלושה גורמים: משרד החינוך, עמותת "מבראשית", והורי התלמידים (באמצעות תשלום על טיול שנתי לבי"ס, שמועבר לעמותה).
לדברי גורמים במשרד, מעתה תתוקצב הפעילות בכ-10 מיליון שקלים, שיועברו לבתי הספר לצורך השלמת המימון הנדרש. אחד התורמים המרכזיים ל"מבראשית" הוא איש העסקים הקנדי, המיליונר ג'ים פטיסון. גורם המכיר את פעילות "מבראשית", סיפר אמש כי פטיסון הוא "נוצרי אוונגליסט, המעוניין שתלמידי ישראל ילמדו יותר על התנ"ך", וכי בשנים האחרונות הוא תרם לעמותה כ-14 מיליון דולר. בנוסף על תכנית "מסע ישראלי", "מבראשית", העבירה גם תכניות על פרשת השבוע בבתי ספר י סודיים.
לביקור בירושלים שלושה רבדים עיקריים: "בירת ישראל בעבר ובהווה" – במסגרת זו מבקרים התלמידים בעיר דוד ומשקיפים על מוסדות המדינה בגבעת רם, "ירושלים של מעלה" – ביקור בכותל המערבי והרובע היהודי, ו"יהדות" – תפילה בכותל, דיון בפרשת השבוע במשמעות השבת, וכן סיורים "שעניינם חיזוק הזהות היהודית". עוד כולל המסע ביקור באתרים מרכזיים במורשת היהודית והציונית, וכן התנדבות במשך יום שלם באחד מישובי הפריפריה.
הרב מרדכי אלון נחשב לאחר הרבנים הבולטים בציונות הדתית. הוא ממעט להתבטא בנושאים מדיניים, אך לדברי מכריו השקפתו בנושאים מדיניים איננה שונה בהרבה מזו של אחיו, הח"כ לשעבר בני אלון. בזמן ההתנתקות הסתייג אלון מהקריאה לחיילים ולשוטרים לסרב פקודה. לקראת הבחירות ב-2006 הוא דחה את הצעת ראשי האיחוד הלאומי והמפד"ל, לעמוד בראש רשימה משותפת.
"התכנית מפריטה את החינוך הערכי בבתי הספר, ומוסרת אותו לגוף בעל אוריינטציה דתית-לאומית ברורה", אמר אתמול גורם המכיר את "מבראשית", "למרות שגם מדריכים חילונים משתתפים בפעילות, הרי שהרוח הכללית איננה מאוזנת. יש מספר ארגונים אחרים, בעלי רקע פלורליסטי יותר, שהיו מאוד שמחים לתמיכה כזאת ממשרד החינוך".
מנגד אומר גורם במשרד החינוך כי "האוריינטציה הכללית של התכנית היא אכן של "כיפות סרוגות", אבל כל המנהלים שהשתתפו בה רק משבחים אותה. לדברי כמה מהם, זוהי תכנית בעלת השפעה חזקה על התלמידים, לפחות כמו המסע לפולין.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בליכוד מגיבים לקדימה בנושא נסיעות נתניהו

אריק זיו ויזר

שר האוצר על דוכן הכנסת פתיחת דיון על תקציב המדינה 2009-2010

אריק זיו ויזר

עוד ניצחון לדנון, שר הפנים מצטרף למהלך לשלילת האזרחות מהבוגד בשארה.

אריק זיו ויזר

חה"כ דנון על פרישת ברק: "ברוך שפטרנו"

אלי חזן

דיק דיקדק את יולי

אריק זיו ויזר

נס בני המאה

אלי חזן
דילוג לתוכן