27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

השר נקבר, העם בכה

אלפי אנשים השתתפו בלוויתו של השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך. אייל דותן נכח שם והביא מסמך מרגש. יהי זכרו ברוך


 

 


בכי קורע לב נשמע בבית העלמין של העיר “מודיעין” בשעה שהובא למנוחות עולמים השר לענייני גימלאים, ח”כ אורי אורבך. מאות רבות של אזרחים הצטופפו יחדיו בשעה שראשי המדינה ספדו לשר אורי אורבך ז”ל והעלו על נס את דרכו הציבורית כחבר כנסת וכשר בממשלת ישראל. היו שם שרים וחברי כנסת: ח”כ אופיר אקוניס, ח”כ יריב לוין, ח”כ דני דנון, ח”כ שלי יחימוביץ, חבר הכנסת יצחק בוג’י הרצוג וחברת הכנסת ציפי לבני. כמו כן, ראשי המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין.


נשיא המדינה ריבלין לא הצליח לעצור את דמעותיו ולאורך כל ההספד דמע ואמר בין היתר: “בחול המועד סוכות נפתח בית הנשיא בירושלים לביקורם של אזרחי ישראל וכך רבבות אזרחים פקדו את בית הנשיא. אני זוכר שסיפרו לי שאתה, אורי אורבך, שר בממשלת ישראל, עומד כאחד האדם בתור הארוך של אזרחי ישראל, בכניסה לבית הנשיא.


לא חיפשת לקצר את התור או להודיע לי שאתה ממתין בחוץ כמו כולם. אתה, אורי, שר בממשלה, ניצב בתור כמו כולם. כזה היית, איש של אנשים, איש של בני אדם. היינו חברים טובים ותמיד ניהלנו שיחות ועתה אתה כבר חסר לי. יהי זכרך ברוך”


ח”כ יריב לוין, יו”ר וועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שגם היה שכנו של אורי אורבך ז”ל בעיר אריאל, סיפר על חברותו רבת השנים עם אורי אורבך ז”ל. “אבד לי חבר וותיק, אזכור אותך לנצח כחבר שאפשר לספר לו הכל ולהתייעץ עמו בכל נושא. היית איש מיוחד ורב ופעלתני ואזכור אותך תמיד בלבי לעד”.


פגשתי במקום שכן של אורי אורבך ז”ל בעיר מודיעין. הם היו מתפללים יחדיו בבית הכנסת המקומי בעיר. “אורי אורבך ז”ל היה חולה מאוד בתקופה האחרונה” הוא מספר לי “אבל לפני כשנה שעוד חזר לפעילות ציבורית מלאה אמר שהוא מקווה שהוא יצליח לסיים את הקדנציה שלו כשר בממשלה. הוא היה חולה אבל היה נראה שמחלתו לא השפיעה על תפקודו בממשלה ובכנסת. עד שקיבלתי איתותים מוזרים מרעייתו מיכל, שסיפרה שהוא חש שלא בטוב ובקרוב ישוב לאשפוז מלא בבית החולים כי כוחותיו תשו.


זו הייתה בשבילי בשורת איוב. לא האמנתי שישוב לבית החולים והתפללנו בשבילנו בבית הכנסת כל העת עד שהבשורה המרה הגיעה אמש ובישרו למשפחתו שמצבו קריטי. זו אבידה לא רק לתושבי העיר מודיעין, אלא לכל עם ישראל, שאיבד חבר כנסת”

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הצעת חוק חדשה של לוין : כביש 443 לתנועת רכבים ישראלים בלבד

אריק זיו ויזר

בא חשבון עם קדימה אקוניס

אריק זיו ויזר

אקוניס אחד מול כל השמאל

אריק זיו ויזר

שאמה מחוקק חוק למניעת הריסת ביתו של אלירז פרץ

אריק זיו ויזר

נתניהו התחייב לקיים את ההבטחה, מהבחירות לצעירים./מא:אריק זיו

אריק זיו ויזר

קבלו את שאול מופז – לא בדיחת השבוע אלא בדיחת העשור

אלי חזן
דילוג לתוכן