32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

השר להגנת הסביבה מינה ועדת מומחים ציבורית לגיבוש תכנית לאומית לצמצום זיהום האוויר בישראל

השר להגנת הסביבה באמת מקיים צעדים להגנה על הסביבה

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: " לראשונה בכירי המומחים בארץ יגבשו בסיס מידע עדכני ואמין  שעל בסיסו נבנה את התוכנית הלאומית  לצמצום זיהום האוויר בישראל.. לצד הליכי הפיתוח המואצים במשק חובה עלינו לפעול ולוודא כי הפגיעה בסביבה ובבריאות הציבור היא מינימאלית."

 

בהתאם לחוק אוויר נקי, יציג המשרד להגנת הסביבה תכנית לאומית רב שנתית לשנים 2012-2020 שמטרתה  שיפור איכות האוויר בישראל. התכנית בוחנת את המדיניות הקיימת בתחום מניעת זיהום אוויר מתחבורה, תעשייה, משק האנרגיה ומשקי הבית, אל מול תקני היעד והסביבה וקובעת מדיניות עתידית לצמצום זיהום האוויר ממקורות אלה.

 

מיפוי מצב איכות האוויר יתבסס על ניטור ברחבי המדינה, מחקרים אקדמאיים מהשנים האחרונות בנושא מקורות הזיהום, מאפייניו, מרכיביו והשפעותיו, ועל ידע קיים של המומחים בתחום. ידע זה ישמש גם להשלמת פערי מידע, במקומות ובנושאים בהם יידרש.

 

לשם כך, מונתה ועדת המומחים הציבורית, שחבריה הם החוקרים המובילים בתחום איכות האוויר ובריאות הציבור בישראל. הועדה, תנתח את מגמות הניטור ואת ממצאי המחקרים בתחום ליצירת מיפוי של איכות האוויר, איתור מוקדי הזיהום, זיהוי המזהמים הבעייתיים, אזורי שיא לחשיפת אוכלוסיה והגדרת הבעיות המרכזיות להן תידרש התכנית הלאומית להתייחס.

 

החלק הראשון של עבודת הועדה שיעסוק במיפוי מצב איכות האוויר וזיהוי מקורות הזיהום, צפוי להימשך כ – 4 חודשים ולהיות מוצג לשר בינואר 2011. על בסיס המיפוי תיבנה התוכנית הלאומית שתובא לאישור הממשלה.

 

חברי הוועדה

  • חברי הועדה הנם המומחים הבולטים בארץ בתחום זיהום האוויר ובנושא השפעותיו על בריאות הציבור. מרבית החברים מהאקדמיה ובצעו מחקרים רבים בנושאי מקורות הזיהום, מאפייניו, הסעתו והשפעותיו על האוכלוסיה.

החברים:

פרופ' מנחם לוריא (יו"ר)

פרופ' פנחס אלפרט

פרופ' יגאל אראל

ד"ר דוד ברודאי

ד"ר מיקי הרן

ד"ר מיכאל גרבר

ד"ר אילן סתר

ד"ר נדב דוידוביץ'

לפרטים נוספים על חברי הועדה ותפקידיה ניתן לפנות לדוברות המשרד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הזמנה:ליולי אדלשטיין במכון ז'בוטיסקי

אריק זיו ויזר

יואב דבוש מזמין לאירוע הגדול של סוכות בבושאייף

אריק זיו ויזר

הרמת הכוסית של צעירי הליכוד עם השר להגנת הסביבה גלעד ארדן

אריק זיו ויזר

הזמנה להדלקת נר שישי עם יו"ר הכנסת והשר שטייניץ

אריק זיו ויזר

הישגי הליכוד העולמי בקונגרס הציוני

אריק זיו ויזר

מפגש צעירי הליכוד עם שר ההסברה יולי אדלשטיין ויו"ר הקואליציה זאב אלקין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן