26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ליכוד ירוק

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן: "על מערכת הביטחון להקצות משאבים ניכרים לטיפול בסוגיות הסביבתיות בצה"ל"

דבריו של השר ארדן נאמרו לרגל שבוע איכות הסביבה המצוין בצה"ל השבוע השר להגנת הסביבה גלעד ארדן דורש משר הביטחון להקצות משאבים ניכרים לתיקון המפגעים הסביבתיים הקיימים בצה"ל והנוצרים כתוצאה מפעילותו, דבריו של השר ארדן נאמרו לרגל שבוע הגנת הסביבה בצה"ל.

השר ארדן מסר כי צה"ל הינו אחד מהמזהמים הגדולים שישנם כיום ברחבי מדינת ישראל שברשותו עשרות מוסכים, תקריות ותחנות דלק המהוות פוטנציאל גבוה לזיהום סביבתי ולצערו אף גורמים לו בפועל.

לדברי השר ארדן עשרות מבסיסי צה"ל אינם מחוברים למערכת הביוב ושפכיהם מוזרמים לשטחים הפתוחים ומזהמים את הקרקע ומי התהום לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל.

"שפכי הבסיסים מוזרמים לנחלים והערוצים במרכז הארץ ולא רק בקצותיה" הוסיף ארדן וציין כי נוצר מצב אבסורדי בו משרדו אינו יכול לאכוף את קיום החוקים הסביבתיים כנגד ראשי הצבא בניגוד לתחום האזרחי.

"ראשי רשויות מקומיות נחקרים ומועמדים לדין פלילי על עבירות סביבתיות, ואילו כנגד ראשי הצבא שתחת אחריותם נוצרים מפגעים משמעותיים יותר אנו מתקשים מאוד לקדם טיפול דחוף בבעיות הסביבתיות".

ארדן הוסיף כי הבהיר בפגישתו עם ראשי מערכת הביטחון לפני כשבועיים כי אין בכוונתו להבליג עוד וכי במידה ולא יגיע להסכמה עם שלטונות הצבא יחל משרדו באכיפה אקטיבית להפסקת המפגעים ממחנות צה"ל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארדן על ממצאי דוח המבקר: אפעל לביטול הבנייה בחוף פלמחים

אריק זיו ויזר

לא אאפשר חזרה למדיניות הירי הקלוקלת

אריק זיו ויזר

"קסם הגבעות האחרונות"

אריק זיו ויזר

מפעל מיחזור הצמיגים הגדול בישראל נחנך היום בצפון השומרון

אריק זיו ויזר

חוק הפיקדון החדש אושר – מאות מיליוני בקבוקי שתייה נוספים יאספו וימוחזרו מדי שנה. חובת האיסוף והמיחזור מוטלת מעתה על תעשיית המשקאות .

אריק זיו ויזר

ארדן:מפרץ חיפה יעד לצמצום הזיהום

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן