20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן: “לא אאפשר דחייה נוספת – בימים הקרובים אחתום על צו אישי חדש לבתי הזיקוק בחיפה המורה לבצע הפחתה בזיהום אוויר”

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו ועדכן אותם בכוונתו להוציא צו אישי חדש לבתי הזיקוק בחיפה המורה להם לבצע הפחתה בזיהום אותו הם פולטים בלוח זמנים מהיר. בפנייתו מציין השר ארדן כי מצב זיהום האוויר באזור מפרץ חיפה חמור ומהווה סכנה בריאותית לתושבי האזור, וכי בתי הזיקוק לנפט (בז”ן) בחיפה מהווים את אחד הגורמים המרכזיים לכך.
השר ארדן מפרט במכתבו כי כבר בשנת 2006, הוצא על ידי קודמו בתפקיד צו, המורה לבתי הזיקוק לנקוט בצעדים להפחתת זיהום האוויר באמצעות התקנת מתקני טיפול בארובות (סולקנים ומשקעים).
בהמשך, בעקבות החלטת הממשלה לקדם תשתית גז טבעי לאזור המפרץ, דבר שעתיד להוביל להפחתה משמעותית בזיהום האוויר הנפלט, נענה השר לשעבר, ח”כ גדעון עזרא, לבקשת בית הזיקוק לאפשר את ההפחתה בפליטות באמצעות שימוש בגז טבעי המייתרת את התקנת מתקני הטיפול בארובות ודחה את יישום הצו עד לחודש ינואר 2009, מועד בו על פי התחיבות משרד התשתיות היה אמור להגיע גז טבעי לבתי הזיקוק, ובהמשך אפשר דחייה של עד שנה נוספת (לחודש ינואר 2010) בעקבות עיכובים בהקמת הצנרת.
השר ארדן מדגיש כי נכון להיום הקמת צינור הגז טרם הושלמה ומועד השלמתו אינו ידוע. לאור זאת, בכוונתו להוציא לבית הזיקוק צו חדש המורה להם לבצע הפחתה בזיהום אוויר בפרק זמן מהיר, בין על ידי מעבר לגז טבעי ובין על ידי התקנת מתקני טיפול בארובות.
השר ארדן הוסיף כי בכוונתו לקבוע בצו איסור על כל פעילות המוסיפה זיהום אוויר, כל עוד בית הזיקוק לא יבצע את ההפחתה האמורה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כולם על במה אחת!!!

אריק זיו ויזר

צעירים בליכוד חושבים בגין

אריק זיו ויזר

הזמנה של תא לביא לכנס עם גדעון סער ביום רביעי

אריק זיו ויזר

26 מיליון דולר נאספו לטובת חיילי צה”ל בניו יורק

אריק זיו ויזר

הדלקת נר עם יובל שטיניץ

אריק זיו ויזר

הרצאה על מעמד ירושלים בעולם המוסלמי – ד”ר מרדכי קידר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן