18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ליכוד ירוק

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן הציג למליאת הממשלה את חמשת יעדי משרדו לשנים הקרובות, בראשם – הסביבה כמנוע כלכלי לצמיחת המשק הישראלי

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן הציג היום (יום ראשון 25.10.09) מדיניות משרדו לשנים הקרובות בפני מליאת הממשלה.
בהצגתו ציין השר ארדן כי בעולם המערבי נושאי הסביבה נבחנים ומקודמים כנושא כלכלי לכל דבר וכי הנושא הסביבתי יכול להיות אחד המנועים המרכזיים לצמיחת המשק הישראלי לנוכח היתרון והידע הישראלי בטכנולוגיות של התפלת מים, מלחמה במידבור, חקלאות חסכונית במים ואנרגיות מתחדשות. השר ארדן הוסיף כי לאור הקשר ההדוק בין סביבה, כלכלה ובריאות הציבור ולאור המגמות העולמיות, בכוונתו להתמקד בשנים הקרובות בחמישה יעדים מרכזיים:
1. הפיכת הפסולת ממפגע למשאב כלכלי- אחד הנושאים המרכזיים שבתחום אחריות המשרד להגנת הסביבה הוא הטיפול בפסולת. ניתן לייצר שוק כלכלי חדש של שימוש בפסולת הביתית. הכספים המוקצים לנושא עומדים כיום על כ-200 מליון ₪ שמקורם בהיטל ההטמנה אך צפויים לגדול כתוצאה מחקיקת חוק האריזות. היעד שהציג השר הוא של הגדלת המיחזור בישראל ל 50% מסך הפסולת עד 2015.
2. מניעה והפחתת זיהום האוויר בישראל-בימים אלה נערך המשרד ליישומו של חוק אויר נקי אשר יכנס לתוקפו בשנת 2011. ההכנות כוללות: הכנת תשתית להוצאת התרי פליטה למפעלים הגדולים, קביעת ערכי איכות אויר, הנחיות לגביית אגרות מהמפעלים גדולים, הכנת תוכנית לאומת להפחתת זהום אויר ואישורה בממשלה, הסמכת והכשרת מפקחים כאמור בחוק, התקנת תקנות בנושא זיהום אויר מרכב, והתקנת תקנות למשק החשמל.יישום בחוק צפוי להביא להפחתה משמעותית בזיהום האוויר בישראל.
3. היערכות לשינוי אקלים- במהלך חודש דצמבר 2009 ייערך בקופנהגן כנס האקלים העולמי ובשונה מפרוטוקול קיוטו בו ישראל לא נכללה במסגרת המדינות המפותחות, סביר להניח כי ישראל תידרש להפחתה של פליטות גזי חממה.המשרד שכר את חברת הייעוץ הבינלאומית 'מקינזי' כדי שתייעץ לו בתהליך הכנת התוכנית הלאומית להפחתת פליטות גזי חממה שתוצג ותידון בממשלה.השר ארדן אמר כי על הממשלה להתחייב להפחתה שאפתנית שתחייב התייעלות אנרגטית משמעותית בישראל ושינויים התנהגותיים רבים של אזרחי המדינה.
4. הגברת אכיפה- מדיניות המשרד היא "אפס סובלנות כלפי מעוולים סביבתיים". גובש נוהל אכיפה חדש המקצר באופן משמעותי את לוחות הזמנים למעבר מאכיפה מנהלית לפלילית. כמו כן יעשה שימוש נרחב יותר מבעבר באכיפה כלכלית, הטמעת עיצומים כספיים והטלת אחריות אישית על מנהלים ('צווים אישיים').
5. חינוך סביבתי והטמעת אורח חיים מקיים- שינוי משמעותי במצב הסביבה יבוא מתוך פיתוח אחריות ומחויבות אישית של כל אזרחי המדינה להגנה על הסביבה. המשרד בשיתוף משרד החינוך מוביל מערכת הכשרות לאלפי מורים, גננות וכל השדרה החינוכית פדגוגית וכן פיתוח תכניות העשרה בחינוך הלא פורמאלי. מתוך ראיית הדור הצעיר כמי שיכול להוביל את המהפכה הסביבתית, הוכפלו פי שישה התקציבים להסמכת גנים ובתי ספר ירוקים.

השר ארדן הדגיש כי לנושאי הסביבה עלויות כלכליות, וכי סיכונים סביבתיים הופכים לסיכונים כלכליים-פיננסיים. לדבריו נושאי הסביבה מייצרים הזדמנויות כלכליות רבות ושווקים חדשים, וכי עתיד המחקר והפיתוח הוא בנושאי הסביבה בה ישראל יכולה להיות מובילה עולמית ביצירת מענה לצרכים העתידיים תחת עקרונות הקיימות.

דברי ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו בתום הדיון :

"המשרד להגנת הסביבה הפך לבעל חשיבות מהראשונה במעלה. אנחנו יכולים להימצא במצב של ביטול הניגודיות בין הצרכים הקיומיים לסביבתיים.

יש לנו אינטרס יותר מלכל מדינה אחרת לקדם פתרונות בתחומים אלו ובפרט בתחום האנרגיות החלופיות.

אנחנו בוחנים אפשרות לרתום מדינות שיש להן יכולות מדעיות מוכחות בכדי לסייע לשווקים של המדינות הגדולות באסיה (בתחום האנרגיה וסביבה). אם נוכל למצוא פתרונות לבעיות בתחום המים והאנרגיה, נצליח להביא לשינוי גדול."



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תגובת השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן על עתירת בז"ן

אריק זיו ויזר

מפעל מיחזור הצמיגים הגדול בישראל נחנך היום בצפון השומרון

אריק זיו ויזר

תם עידן כלובי הדגים במפרץ אילת/ מאת:ד"ר לאה נס

אריק זיו ויזר

המשרד להגנת הסביבה מקדם את חוק האריזות – פרסם מכרז לגיבוש מסמך מדיניות בנושא למדינת ישראל

אריק זיו ויזר

ועדת הכלכלה אישרה היום תקנות המחייבות פרסום נתוני צריכת הדלק וזיהום האוויר הנפלט מרכבים חדשים

אריק זיו ויזר

השר ארדן עשוי להפסיק פעילותן של אנטנות סלולאריות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן