24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן הוציא על “צו אישי” חדש לחברת החשמל המורה לה להתקין סולקנים בתחנת הכוח חדרה

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן חתם על הוראות למניעת מפגעי זיהום אוויר (“צו אישי”) מתחנת הכוח אורות רבין של חברת חשמל לפי החוק למניעת מפגעים.
הצו חל על שתי יחידות הייצור מ”ד ב’ (יחידות מס’ 5 ו-6) בנות 575 מגוואט כל אחת, בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה, ומטרתו לעגן את תאריכי היעד להתקנת מתקנים לניקוי גזי הפליטה מיחידות אלה. יצוין כי תאריכי היעד היו קבועים עד כה בתוכנית המפורטת של התחנה לפי חוק התכנון והבנייה אשר השתנו מעת לעת.
השר להגנת הסביבה גלעד ארדן מסר כי הצו האישי קובע ליחידות מ”ד ב’ ערכי פליטה מרביים לתחמוצות גופרית ולתחמוצות חנקן על פי התקנים העדכניים הנהוגים באירופה, שיחולו על יחידות הייצור השונות בהתאם ללוחות הזמנים הצפויים לסיום התקנת המתקנים לניקוי גזי הפליטה.

השר ארדן הוסיף כי על מנת לעמוד בערכי הפליטה המרביים שנקבעו במועדים שנקבעו בצו, על חברת החשמל לרכוש ולהפעיל מתקנים לניקוי גזי פליטה – סולקנים (מתקני FGD) לטיפול בתחמוצות גופרית ומתקנים קטליטיים (SCR) לטיפול בתחמוצות חנקן. לאחר סיום התקנת המתקנים תופחת פליטת תחמוצות הגופרית בכ-80%, ותחמוצות החנקן בכ-75%.
השר ארדן ציין כי הצו האישי קובע אבני דרך למעקב, וחובות דיווח וכי הנחה את אנשי משרדו לעקוב מקרוב אחר יישומם וכי במידה וחברת החשמל לא תעמוד בהן ינקוט המשרד להגנת הסביבה באמצעי אכיפה מיידיים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אדלשטיין: “התפטרות ברק, עצמאות לליכוד”

אלי חזן

בוגי בנושא צירוף קדימה : “ראש הממשלה פעל נכון”

אלי חזן

ריבלין: “ישראל לא תוותר על השליטה ב-E1”

אלי חזן

השר אדלשטיין במקום ה-10 מ – 50 היהודים המשפיעים בעולם

אריק זיו ויזר

פנייה לכחלון : הצל את ערוץ 10 על ידי פריסת חובו

אלי חזן

השר יעלון: אין סיכוי להסדר קבע

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן