20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ליכוד ירוק

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן בנאומו הערב באו”ם: “ישראל מדינה מפותחת בעלת כלכלה חזקה – יש לקבוע מחיר פיננסי לפליטות גזי חממה”

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן נשא הערב את נאומו במפגש הפסגה הגדול ביותר שהיה עד כה של מנהיגי העולם בנושא שינוי אקלים באו”ם ביוזמתו של המזכ”ל באן קי מון.
במהלך הכינוס הצהיר השר ארדן כי ישראל היא מדינה מפותחת בעלת כלכלה חזקה ויציבה ולא מדינה מתפתחת כפי שהוגדרנו בקיוטו, והוסיף כי יש לקבוע מחיר פיננסי לפליטות גזי החממה.
השר ארדן הדגיש כי אם לא נפחית כיום את גזי החממה המחיר בעתיד יהיה גבוה הרבה יותר.

מטרת הכינוס היא להניע דיאלוגים אינטראקטיביים בין מנהיגי אומות העולם ולהאיץ את ההתקדמות לקראת הסכם עולמי שאפתני להפחתת פליטות גזי חממה בוועידה שתיערך בקופנהגן. במפגש ישתתפו נשיא ארה”ב, ברק אובמה, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ומנהיגים רבים נוספים.

גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה, עומד בראש המשלחת הישראלית לכינוס הפסגה בה הציג את נכונותה של ישראל לקחת על עצמה, יחד עם הקהילה העולמית, מחויבויות ברורות להפחתת פליטות גזי חממה. במהלך ביקורו ייפגש השר ארדן עם מנהלת הסוכנות האמריקאית להגנה על איכות הסביבה (E.P.A), גב’ ליסה ג’קסון, מנכ”ל סוכנות האו”ם להגנת הסביבה, מר אחים שטיינר, יועצו המיוחד של נשיא ארה”ב לענייני אנרגיה וסביבה ושרי הגנת סביבה שונים מהאיחוד האירופאי.

השר ארדן :” ישראל שותפה לסולידריות הגלובלית בהתמודדות עם משבר האקלים העולמי ותהייה שותפה פעילה להסכמים העתידיים להפחתת פליטות. על ישראל ושכנותיה לשתף פעולה במאבק כנגד ההתחממות העולמית בעיקר בתחומי האנרגיה והמים ואעשה כל מאמץ לקדם יוזמות משותפות בנושא.”

השר ארדן יציג בפסגה את הצעתו להקמת מרכז מחקר ופיתוח לאנרגיה חלופית ומקורות אנרגיה מתחדשים וכן את נכונותה של ישראל לשמש מעבדה אזורית ומרכז להערכות והסתגלות לתנאים לשינויי אקלים.
יש לציין כי המשרד להגנת הסביבה שכר לאחרונה את שרותי חברת מקינזי העולמית, בכדי למפות את פוטנציאל הפחתת פליטות גזי החממה בישראל ואת העלויות הכרוכות בצעדים אלו. עבודה זו הינה צעד מרכזי בדרך לקביעת מדיניות מקיפה של ישראל בתחום ויכולתה להגדיר את יעדי הפחתת הפליטות האפשריים ואת הדרכים להגיע ליעדים אלה.
השר ארדן ציין כי יוביל החלטת ממשלה מחייבת לקביעת יעדי הפחתת פליטות גזי חממה בישראל בהתבסס על המיפוי שנעשה ע”י ‘מקינזי’ וההבנות שיושגו בועידת קופנהגן.
* רצ”ב נוסח נאומו של השר ארדן באו”ם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארדן:מפרץ חיפה יעד לצמצום הזיהום

אריק זיו ויזר

הגם גלילאו בירוקים?

אריק זיו ויזר

‘חוד מתכות’ יורחק מריכוזי אוכלוסייה

אריק זיו ויזר

נהריה מוכת סרטן בשל האסבסט בשטחה /ד”ר לאה נס

אריק זיו ויזר

משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה מקדמים את מיחזור פסולת הבניין בישראל

ארדן על ממצאי דוח המבקר: אפעל לביטול הבנייה בחוף פלמחים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן