29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

השר יעלון : “קיר הברזל הוא מאמר מכונן, אקטואלי ורלוונטי”

נשא דברים בכנס לרגל 131 שנים להולדתו של זאב ז’בוטינסקי שהתקיים במרכז מורשת בגין בירושלים, ושעסק באצגר הביטחון של מדינת ישראל וקיר הברזל.

קיר הברזל הוא מאמר מכונן, אקטואלי ורלוונטי גם היום. האם הצלחנו ליצור קיר ברזל מול שכנינו? יש לנו גם הצלחות וגם כישלונות, והדרך עדיין ארוכה. הצלחנו להקים מדינה כנגד כל הסיכויים, הקמנו צבא מגן ובזכות ניצחונותיו נוצר קיר ברזל תודעתי לפיו לא ניתן לנצח אותנו בשדה הקרב הקונבנציונאלי.

זה הוביל להסכמי שלום ולניסיונות פיוס שונים, אך חלק מהגורמים הלכו לכיוונים אחרים: שאיפת איראן לנשק גרעיני, וקודם אותה שאיפה של עיראק וסוריה, השאיפה לנשק בלתי קונבנציונאלי אחר, והליכה לכיוון של טרור ורקטות. זה האיום שצה”ל נאלץ להתמודד איתו. אין ספק שהירי של טילים ורקטות והפעלת טרור, אינם מצביעים על עמידתו של קיר הברזל באופן מלא. מצד שני אויבינו מורתעים, אחרת הם היו יורים עלינו מדי יום מטר של טילים ורקטות כדי להתיש אותנו. אבל זה לא קורה.

מבצע “חומת מגן”, ומה שהתרחש מאז, הביא לפגיעה קשה בטרור באופן כזה שאנו נהנים כיום מתקופה שקטה יחסית. לא בכדי אבו-מאזן נזהר מלהשתמש בטרור, אבל אם זה היה תלוי בו, ואפשר היה להפעיל טרור באופן שיתיש אותנו, הוא היה עושה זאת. אך אנחנו יצרנו חומת מגן תודעתית, וזה בדיוק קיר הברזל עליו מדבר ז’בוטינסקי.

מלחמת יום הכיפורים ערערה את הביטחון העצמי שלנו באופן שערער את אמון העם במנהיגיו. קיר הברזל הוא יכולה עמידה של חברה, אמון של העם במנהיגיו, לכידות חברתית, צדק חברתי, הפרט שמתגייס למען הכלל מתוך הכרה שאנו חברת שפע אך גם חברת מאבק.

צברנו גם כישלונות: היציאה החד צדדית מלבנון, ההתנתקות, עסקאות חילופי שבויים – מעסקת ג’יבריל – שנתפסו ככניעה לטרור. כל אלו יוצרות סדקים משמעותיים בקיר הברזל. אין די בכוח מגן כשאזרחים הופכים לחזית. כשהם משדרים חולשה זה משפיע על ההנהגה. לכןחייבים לבנות את העוצמה הישראלית בכלכלה, בדמוגרפיה, בחינוך, בתרבות, ברוח, בערבות ההדדית, בצדק החברתי, ביחסינו עם העולם, בחיזוק אמון העם במנהיגיו על ידי דוגמא אישית, ערכית ויכולת מקצועית.

מנהיגות וחינוך הם המנופים החשובים כדי לצרוב את תודעת שכנינו שמדינת ישראל תהיה מדינת הלאום של העם היהודי לנצח.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שר החינוך וזוכה פרס נובל על הקו ויו”ר הקואליציה מברך

אריק זיו ויזר

“הציונות הדתית הפך למנוע רב עוצמה בכל תחומי החיים בישראל”

אריק זיו ויזר

לאה נס לאחר החגים : זכויות שוות זהב בבתי החולים

אריק זיו ויזר

האם כחלון ישדרג את דבוש/ כתב ליכודניק

אריק זיו ויזר

יולי בחזית ההסברה

אלי חזן

אתנה מציגה : זמן נשים

אלי חזן
דילוג לתוכן