26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

השר יעלון : “הקצנה דתית בצה”ל פוגעת בלכידות הלאומית”

התייחסותו של בוגי יעלון לאיסור האזנה לשירת נשים בצבא והאירועים שמתחוללים בעקבות זאת

נושא שירת נשים בצה”ל ותגובת חיילים דתיים ורבניהם ממשיך לעמוד על סדר היום. שר משה (בוגי) יעלון התייחס לכך היום ואמר :  “בתקופה האחרונה אנו עדים להקצנה דתית במסגרת צה”ל, ששיאה בא לידי ביטוי בעזיבתם של לוחמים בעת שירת חיילות ובדבריהם של רבנים לפיהם אסור לחיילים דתיים להאזין לשירת נשים. צר לי שרבנים מעמידים את תלמידיהם באתגרים מיותרים ובלתי אפשריים, ומביאים את הנושא לכלל הקצנה. האם שירת נשים היא קריטית עד כדי כך שצריך להעמיד את החייל בדילמה מסוג זה? כשמדברים על שילוב ראוי, כדאי שרבנים יאפשרו לתלמידיהם – צעירים ערכיים ולוחמים מצוינים – להשתלב כראוי בצבא ולא יקשו עליהם להיות חלק מהכלל”.

 

השר הוסיף : “התנהגות כזו מביישת את החיילות בצה”ל ובעיקר את אלו ששרות וגם את החיילים שנאלצים לנטוש את ההופעה בעיצומה, ויוצרת קיטוב מיותר. הדבר מנוגד לשאיפה החשובה להמשיך בקידום שוויון הזכויות ובשילובן המלא של נשים בצבא בפרט ובחברה בכלל, וכן פוגע בשילובם של חיילים דתיים. מתח זה מעביר לדור הצעיר מסר רע מאוד, המנוגד לערכי הסובלנות וכיבוד האחר שמחובתנו להנחיל במדינה יהודית ודמוקרטית.

אין זה ראוי מצד רבנים להטיל על תלמידיהם מגבלות מחמירות, ולדרוש מהצבא התחשבות בכך. יש נושאים שהצבא מחויב להתחשב בהם וליצור מציאות שאפשר לחיות איתה, אך חובה להציב גבולות ברורים להתערבות שפוגעת בצה”ל ובמרקם החברתי במדינה. מפקדי צה”ל נדרשים לנהל הידברות עם הגורמים השונים, כשקיים צורך דחוף לגרום לרבנים לחדול מהנחיותיהם לחיילים, ולא לאפשר התערבות המפרה את האיזון הנדרש כדי לאפשר שירותם של חיילים דתיים לצד שירותן של בנות ופעילותן המגוונת בצה”ל”.

 

הוא סיכם את דבריו והדגיש כי “בכל מקרה צריך להיות ברור שחובת הציות של החייל או החיילת היא אך ורק ולמפקדים. כל התנהלות אחרת היא מסוכנת ביותר, עלולה ליצור מצב של ‘איש הישר בעיניו יעשה’ ובכך לפגוע באופן קשה ובלתי הפיך ביכולת תפקודו של צה”ל”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בטכס מרשים ונציגי ציבור רבים חנך שר התחבורה מר ישראל כץ את משרד הרישוי בנצרת עלית.

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין נגד האמן קוטלר : טייק 1

אריק זיו ויזר

הגמלאים נוגעים ברגעים הגדולים: במכביה ה-18 ייקחו חלק גם הספורטאים המבוגרים

אריק זיו ויזר

שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת, שוחחה הערב עם הג’ודוקא אליס שלזינגר

אריק זיו ויזר

הסביבה של נתניהו המתגבשת./מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

רה”מ בראיון בלעדי לליכודניק לרגל שנתיים לכהונת הממשלה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן