26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

השר יעלון : האיש הנכון בזמן הנכון

אם תשאל את הישראלי הממוצע מהו התפקיד הבכיר ביותר בממשלה אחרי העומד בראשה, רובם המכריע יענה שזהו תפקיד שר הביטחון. בעבר תפקיד זה אף נשמר לראש הממשלה עקב חשיבותו הרבה.

 

 

חלק גדול מהאנשים שהחזיקו בתפקיד הם האנשים שעיצבו את המורשת של המדינה, משמאל ומימין: אריאל שרון, שמעון פרס, יצחק רבין, דוד בן גוריון, משה דיין, משה ארנס, עזר ויצמן וכמובן מנחם בגין הם רק חלק מהשמות. לכן, אחת ההצלחות הגדולות של בנימין נתניהו במהלך המו”מ על הרכבת הממשלה היא החזרת התפקיד, לראשונה מזה עשור, לידי הליכוד, ובתוך הסיעה המועמד האידיאלי לאיוש התפקיד הוא כמובן משה (בוגי) יעלון.

הקדנציה הקרובה, והשנה הקרובה בפרט, עלולה להיות מכרעת מבחינה ביטחונית. איראן מתקרבת לגרעין בצעדי ענק, האביב הערבי משתולל, הסכנה של העברת נשק כימי לידי ארגוני טרור מסוריה מרחפת מעל ראשינו וברשות הפלסטינית עלולות לפרוץ מהומות. זאת בדיוק הסיבה שאפשר לישון בשקט. יש לנו מקצוען אמיתי בתחום. השר החדש הוא רא”ל במיל’ עם ותק של כ-35  שנים בצבא, פיקד על סיירת מטכ”ל וחטיבת הצנחנים, מיגר את אינתיפאדת אל אקצא במבצע חומת מגן כרמטכ”ל ולא קיבל שנה רביעית כמקובל בתפקיד רק משום שהתנגד להתנתקות, בטענה שהפעולה תהווה רוח גבית לטרור (התנגדות שהייתה בדיעבד מוצדקת) ולא התפשר על עקרונותיו – האיש הוא ימין בכל רמ”ח אבריו, ובניגוד לאהוד ברק שדיבר על היפרדות מהפלסטינים ע”י פינוי יישובים באופן חד צדדי, עסק בפילוג מפלגתו ובהישרדות פוליטית ולא הפסיק לחתור תחת ראש הממשלה, במקרה של יעלון אין בליבי שום ספק שהוא ידאג להתיישבות ביו”ש כיאה לעקרונות של תנועת הליכוד, ובטחון המדינה יעמוד בראש מעייניו.

סוגיה נוספת שעמה יעלון הוא האדם הראוי להתמודד היא הסוגיה הכי מדוברת בשיח הפוליטי ובמערכת הבחירות האחרונה – השוויון בנטל. יעלון היה חבר בוועדת פלסנר לקביעת החוק החדש בנושא, וכרמטכ”ל לשעבר אין מתאים ממנו לא רק להשפיע בחקיקת החוק אלא גם לבצע את המשימה הקשה באמת – להוציא את אותו חוק לפועל ולנסות לקלוט בשנים הקרובות עשרות אלפי חיילים חדשים, חרדים, לצבא, תוך התמודדות עם בעיות העלולות להתפתח עקב זאת כגון הדרת נשים, כשרות וחילול שבת. הסיבה שדווקא יעלון הוא האיש בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לפתור את הבעיות האלו, מעבר להכרתו את המערכת הצבאית, היא חוסר אינטרסים פוליטיים מיידיים שעלולים להניאו מלקבל החלטות חשובות. הוא יכול לקבל החלטות גדולות ופרגמאטיות מבלי להסתכן באיבוד מעמדו הפוליטי.

אם תוסיפו לכך את העובדה שהוא נבחר במקום השישי, במיקום גבוה יחסית בפריימריז, למרות העובדה שהוא התמודד ברשימה הארצית בפעם הראשונה בקריירה שלו ולמרות שהצטרף למפלגה רק ב-2008, שמדובר השר הבכיר ביותר בסיעה, והתיק הבכיר ביותר בסולם התיקים שמאויש ע”י הליכוד הוא תיק הפנים, לכאורה הדרך סלולה לאחד הרמטכ”לים הטובים שהיו כאן לרשת את כיסאו של נתניהו בבוא היום. נכון, כרגע גדעון סער הוא המועמד שנראה כרגע כמועמד החזק ביותר, ואין ספק שמדובר באדם ראוי, אבל לא הייתי פוסל על הסף את שר הביטחון החדש שלנו. קדנציה מוצלחת שלו בתפקיד, ועוד מספר שנים של “שפשוף” בנוף הפוליטי הסוער שלנו והשמיים הם הגבול בשבילו, הרי מדובר באדם עממי, ערכי וישר, מנהיגות שקטה שמחלחלת עמוק, בעל ניסיון רב, כאמור, בתחום הביטחון, “צבר” אמיתי שאהבתו לארץ ישראל אינה מוטלת בספק – בדיוק התכונות שהציבור הישראלי מחפש באדם שהוא רוצה להעמיד בראש הפירמידה – הציבור מאס בפוליטיקה העסקנית והתככנית ובכמיהה של נבחרי הציבור אחרי כבוד ושררה, ולמשבצת הזאת בדיוק יעלון יכול להיכנס ולהוות אלטרנטיבה ערכית ואותנטית.

לא נותר לי אלא לאחל לו ולממשלה החדשה הצלחה מרובה בשמי, בשם חברי הליכוד, ובשם כל אזרחי ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עסקת החליפין הרעיונית הקשורה בברזל

אלי חזן

גלעד שליט בכל מחיר

אריק זיו ויזר

בשם דור ההמשך

אלי חזן

בטולוז העניינים כרגיל

אלי חזן

הדלפות המשטרה : מה ולמה

רונית טלבי

מזכר של יוסף עברון על ישראל לוי (גדעון)

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן