40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

השר יוסי פלד אורח הכבוד בכנס אגודת חסידי חב”ד

השר פלד:”חב”ד פועלת רבות לשמירה על ארץ ישראל… פעילותו של הרב מיידנצי’ק עוזרת רבות לקירוב הלבבות”.

מאות מנהלי מוסדות חב”ד בישראל, השתתפו בכנס המנהלים השנתי של אגודת חסידי חב”ד שנערך במרכז הכנסים וואהל ברמת גן. שבמרכזו ערב הצדעה לזכרו של הרב חיים אשכנזי רב קהילת חב”ד בת”א.
את הערב הנחה אמנון פאר. ואת דברי הפתיחה נשא הרב דוד נחשון. מנכ”ל ניידות חב”ד. ולאחריו הוקרן סרט על פעילות חב”ד בשדה החינוך מנכ”ל משרד החינוך ד”ר שמשון שושני סיפר על התרומה החינוכית של מוסדות חב”ד . 

ח”כ יעקב מרגי, השר לעניני דת. בתחילת דבריו הוא משתף את המנהלים על היותו גאה להיות נוכח כאן אתכם “לא רק כאורח חב”ד, אלא גם כבוגר ‘צבאות ה’ בבאר שבע, עיר הולדתי”.

“אני יכול לגלות לכם, שהיו עלי לחצים רבים מגופים שונים לא להגיע הנה. אבל לי יש כלל – איפה שיש עשייה ופעילות, אני נמצא! ואם מישהו מנסה למנוע ממני להגיע, אתחזק ברצוני להגיע. ההתנגדות לפעילות- פסולה בעיניי, ואני תמיד אהיה לצד העושים ופועלים! בהמשך הוא סיפר שלפני חתונתו הוא, הפצירה בו אשתו, שבאה ממשפחה של בוגרת “בית רבקה”, שיכתוב לרבי על מנת לקבל ברכה לחתונה. תחילה הוא סירב אך לאחר לחצים הוא נענה והם כתבו יחד לרבי, שבועיים לפני החתונה. באותה תקופה היה לוקח שבועיים עד המכתב היה נשלח ועוד שבועיים עד שהוא היה חוזר.

בבוקר יום החופה הוא יורד מבית  הוריו, ובתיבת הדואר הוא רואה מעטפת דואר אוויר, ‘כחול אדום’ מבצבצת. במעטפה היה מכתב מודפס של הרבי ובו ברכה לחתונה. “באופן טבעי זה לא היה מעשי לקבל תשובה כל כך מהר” אומר הרב מרגי, “אבל מאז אני יודע שהנהגתו של הרבי היא ניסית ופלאית וכך גם כל פעילות חב”ד בארץ ובעולם, השואבת את כוחה מהרבי – היא פלאית וניסית!”

ההשקעה בחינוך, היא החשובה ביותר וקריטית מאוד להמשך קיומנו כעם יהודי בארץ ישראל. הערב – יש לנו בשורה עבור מנהלי מוסדות החינוך הרבים שהתאספו כאן, ועבור מאות המחנכים.
מנכ”ל עמותת אתנה – הקרן להעצמת מורים בישראל, הפועלת בשיתוף עם משרד החינוך – מר אורי בן ארי. יעניק מחשב נייד לכל מורה ברשת החינוך של חב”ד במהלך השנתיים הקרובות את הפרוייקט מוביל הרב שלמה רסקין יו”ר מוסדות חינוך בית חנה צפת וחבר הנהלת אגו”ח.

המשא המרכזי: השר פלד

הרב יוסף הכט רב העיר אילת וחבר בית דין רבני חב”ד הזמין את השר יוסי פלד לשאת את הנאום המרכזי

השר פלד, הודה על ההזמנה ומתרגש על זכותו הנפלאה לעמוד בכינוס חשוב זה. “בכל מקום בחב”ד בו הייתי, ביקשו ממני לומר ‘לחיים’ על וודקה, הוא פותח בהצלה, והמנחה מר אמנון פאר מגיח לקראתו עם כוסית ודקה, “שלא תאמר שכאן זה לא חב”ד”…

“השר פלד מחזק את ידי חב”ד בשמירת על ארץ ישראל: “בהיותי בגרמניה בביקור במשרפות, חשבתי לעצמי שקיבלנו את המדינה בהזדמנות היסטורית וחד פעמית. הזדמנות נוספת לא תהיה לנו וחייבים לשמור, בכל מחיר, על המדינה שלנו! ישנם החושבים שהארץ לא שייכת לנו, ואני אומר לכם, בלי אמונה לא נצליח! נקיים את מדינת היהודים, ויהי מה!”.

בסיום דבריו ציטט מר פלד את דברי הרמב”ם האומר, שעל כל יהודי לראות את העולם, שווה בזכויות וחובות – ומעשה טוב, ולו הקטן ביותר, בכוחו להביא את הגאולה והישועה לכל עם ישראל. “תקוותי שהמעשה הטוב של הגעתי לכאן – יהיה בכוחו להביא את הגאולה!

 

בתום הכנס, הודו בחום מאות מנהלי המוסדות, לחברי אגודת חסידי חב”ד הפעילים, הרב זושא פויזנר- יו”ר הנהלת הכנס, הרב שמואל גרייזמן, הרב יוסף יצחק וולישאנסקי, הרב דוד אבא זלמנוב, והרב שלמה רסקין, על עבודתם במסירות רבה במשך כל ימות השנה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סוף לאבסורד של האג

דניאל נחמיה

הממשלה אישרה פה אחד את הרב ליפשיץ למנהל מינהל חינוך דתי

אריק זיו ויזר

אדלשטיין : הרש״פ בחרה אסטרטגיית טרור וחד-צדדיות

אריק זיו ויזר

השר סער: “ההתיישבות היהודית בארץ מבוססת על זכותנו ההיסטורית”

אלי חזן

סער : “כל העם יהיה עם ראש הממשלה “

אריק זיו ויזר

השר סער: “נבטל האפליה על רקע כלכלי ביציאת תלמידים לפולין”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן