20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

השר ד”ר בני בגין קיים סיור מיוחד בישובי צפון השומרון, כאורחו של ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

הסיור התחיל בביקור חגיגי בבית הספר הממלכתי האיזורי עומר, שם נתקבל השר בגין, כשהוא מלווה בראש המועצה, בילדי כיתות א’, ב’ ו-ג’ המחזיקים דגלונים בידיהם ונשא בפניהם דברי ברכה. מיד לאחר מכן נפגש השר באולם הספרייה עם תלמידי הכיתות הגבוהות בבית הספר וענה לשאלותיהם.

לאחר מכן ביקר השר בגין במבוא דותן ובחמש – שם נפגש עם חברי מזכירויות הישובים.

בהמשך היום נפגש השר בגין בישוב שקד עם הנהגות הישובים צפון השומרון ושמע על המכשלות וההתנכלויות הפוליטיות להתיישבות, אשר לא השתנו לטובה מאז הוקמה הממשלה.

את הסיור חתם השר בגין בישוב צופים, שם קיים דיון עם מזכירות הישוב בבעיות הבג”צים של ארגוני השמאל הקיצוני ובעוולות הקפאת הבנייה.

הביקור התקיים במסגרת מבצע הסיורים בשומרון של היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון בשיתוף ועד מתיישבי השומרון, במהלכו ביקרו בשומרון מעל 40 שרים וח”כים וכן עשרות עיתונאים ומערכות תקשורת לסיורים של יום שלם, בדרך כלל אחד על אחד. לפני כחודש וחצי התארחה יו”ר הועדה לקידום מעמד האשה ח”כ ציפי חוטובלי אף היא לשבת בשכונת מגורשי חומש ושא-נור בשבי בשומרון.

כזכור, לפני חודשיים, קיבל ארגון “חומש תחילה” חיזוק ממלכתי משמעותי, כשהמשנה לראש והשר לנושאים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון, יו”ר ש”ס וסגן ראש הממשלה השר אלי ישי, יו”ר הבית היהודי השר דניאל הרשקוביץ והשר לענייני הסברה יולי אדלשטיין ביקרו בחורבות חומש במסגרת סיור בשומרון כאורחי גרשון מסיקה ראש המועצה במסגרת פרוייקט סיורי מעצבי מדיניות בשומרון, פרוייקט המאורגן ע”י היחידה האסטרטגית במועצה אזורית שומרון וועד מתיישבי השומרון.

המשנה לראש הממשלה השר משה (בוגי) יעלון, אמר במהלך הסיור במקום כי “צריך לשקול בכובד ראש לחזור לחומש. ההתנתקות נתנה רוח גבית לאיסלאם הג’יהאדי. נסיגות מחזקות את הג’יהאדיסטים והטרור. גם הפתח לא ויתר על תורת השלבים”.

השר הוסיף, כי “במקום הזה מבינים את המושג ‘גב ההר’. אם מדברים על ביטחון אז אפשר להיזכר בתוכנית אלון וגם באמירות של רבין, גם אחרי אוסלו. השליטה בגב ההר מאפשרת למעשה את ההגנה האמיתית על מדינת ישראל וכל אלו שמזכירים שירי טילים יותר חשוב ממקומות ושטח אני מזכיר את נושא ירי הצלפים מבית ג’אלה לגילה, את הקסאמים והקטיושות. אין ספק שמבחינה ביטחונית ואסטרטגית – לשטח יש משמעות גם בעידן טילים”.

השר אדלשטיין אמר בחומש כי הטעות שנעשתה בחומש יכולה לבוא לידי תיקון, “הדרך למתן תקווה לאחר הטעות של ההתנתקות, זה בהקמת חומש מחדש מתוך הבנה שהטעות שנעשתה יכולה לבוא לידי תיקון. לאחר שנעבור את המכשול הראשון, מבחינת הסברה בעולם על עצירת הבנייה נתפנה לטפל בחזרה לחומש”.

השר הרשקוביץ אמר אז בחומש, כי “זו הייתה איוולת לעקור את חומש ואת גוש קטיף ולפעמים אבן שטיפש זרק לבור – מאה חכמים לא יוכלו להוציא. דווקא בחומש אנו למדים שיש לקבל החלטות ממשלה וכנסת גם אם הן כואבות ולאפשר ליישובים שבהם ביקרנו להתבסס בהתאם להחלטות ממשלה קודמות”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מפת הדרכים של מדמון לועידה

אריק זיו ויזר

האם המשיח מנשר מכה שנית

אריק זיו ויזר

חברי ליכוד מרעננה ממשיכים בעשייה

אלי חזן

פורום מדברים מהשטח תוכניות ושינויים

אריק זיו ויזר

תנועת מנהיגות יהודית בראשות משה פייגלין פתחה היום משרד חדש ברמת גלעד

אריק זיו ויזר

יואב דבוש ושלומי גבאי מדברים מהשטח עם ח”כ ציפי חוטובלי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן