20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

השר ארדן : “ראש הממשלה קיבל החלטה אמיצה בנושא משק החשמל”

כך אמר היום השר גלעד ארדן לאחר התקפת השר לנדאו כנגד ראש הממשלה בהחלטה שקיבל בנושא

“עצוב לראות כיצד השר לנדאו מנסה לגרור נושא כה מהותי למשק ולחברה אל המגרש הפוליטי בשעה שמתנהל מאבק סביב שאלת אופן הקמת תחנת כח נוספת בישראל . השאלה היחידה היא האם נישען על תפיסות מיושנות ונקים תחנת כח  באמצעות פחם מזהם הפוגע בבריאות התושבים, מזהם אוויר ופולט כמות אדירה של גזי חממה, או שנתקדם אל שאר מדינות המערב, נישען על מרבצי גז שניתגלו ונבנה תחנה המופעלת על הגז, שפגיעתה הסביבתית פחותה בהרבה” . כך אמר היום השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן.

 

בהחלטת ראש הממשלה לא היה אפילו אבק של פוליטיקה ומי שאומר כך חוטא לאמת. ראש הממשלה קיבל החלטה נכונה ואמיצה. במקום לקבל החלטה מיידית תחת לחץ של סיסמאות כמו ‘מחסור בחשמל’, ראש הממשלה החליט לקיים דיון מעמיק בנושא תוך התייחסות לכלל ההשלכות של נושא זה בהם ההשלכות הכלכליות, הבריאותיות והסביבתיות.

 

לצערי השר לנדאו מתעקש להמשיך בהליכי תכנון של התחנה כתחנת כח פחמית, במקום להתמודד עם כישלון משרד התשתיות  לאורך שנים  בניהול משק החשמל. משרד התשתיות כשל לקדם את ההתייעלות האנרגטית במשק ואת שילוב האנרגיות המתחדשות כחלק ממשק האנרגיה.

 

בכדי לתת מענה מיידי לצורכי החשמל והפחתת שיאי הביקושים, הממשלה צריכה להוביל במשק פרויקטים להתייעלות אנרגטית אצל צרכני חשמל גדולים ובמשקי הבית . זו הדרך היעילה והנכונה ביותר כלכלית וסביבתית כדי לנהל נכון את ההיצעה וביקוש של משק החשמל.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זוכרים את אריה (לובה) אליאב

אריק זיו ויזר

משרד ההסברה והתפוצות מציג פנים חדשות להסברה הישראלית

אריק זיו ויזר

סער ריגש את משפחת שילנסקי

אריק זיו ויזר

נס בכנס מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל

אלי חזן

מחיר הנאמנות

אריק זיו ויזר

מאחורי המספרים הגדולים, הכמעט-דמיוניים, היו ילדים קטנים, יהודים, רבים כל כך.

דילוג לתוכן