26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

השר ארדן וחוק האריזות

ח”כ גלעד ארדן שר להגנת הסביבה מצהיר כי ישראל מתקדמת בשמירה על איכות הסביבה וחוק האריזות הוא צעד נוסף ומשמעותי בשמירה על איכות הסביבה

השבוע אושר בכנסת חוק האריזות השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, אמר: “ישראל מצטרפת היום למדינות המתקדמות בעולם. במקום לקבור באדמה בכל שנה חומרי גלם בשווי מילארד שקלים, האריזות ייאספו מבתי האזרחים וימוחזרו. יישום החוק יוסיף אלפי מקומות עבודה חדשים למשק והטלת אחריות על היצרנים והיבואנים למחזר את הפסולת תאפשר לציבור הרחב לקחת חלק פעיל בתהליך המחזור, באמצעות הפרדת הפסולת לפחים שונים”.
מטרת החוק היא להפחית את כמות הפסולת שעוברת להטמנה, ולמחזר כמה שיותר מחומרי הגלם שבאריזות. לכו צפוי החוק החדש להשפיע לא רק על האופן בו הצרכן הסופי מתמודד עם הפסולת, אלא גם על האופן בו היצרן מייצר אותה החוק החדש נחשב ל”אח הגדול” של חוק הפיקדון על מכלי משקה – המוכר והשנוי במחלוקת. כיום, מכלי המשקה הקטנים מהסוגים השונים אמורים להאסף בנקודות המכירה, הבקבוקים הגדולים מפלסטיק בכלובים ברחוב ופסולת הנייר במכלי איסוף ייעודיים.
לצד הטיפול באריזות, יוטלו גם מגבלות על הרכב האריזות ואחוז החומרים המסוכנים שהן יכולות להכיל – מתכות רעילות דוגמת כספית, כרום או קדמיום .
היעד שנקבע לטיפול בפסולת הוא כי מה-1 בינואר 2020 לא תוטמן יותר פסולת אריזות באתרי הטמנה. כלומר, תוך פחות מ-10 שנים מצפה המשרד להגנת הסביבה כי כל פסולת האריזות תועבר למחזור או לייצור אנרגיה מתחדשת.
הסיבה היא לא רק בשל זיהום הקרקע והאוויר בפסולת, אלא גם סיבה טכנית יותר של היעדר מקום. על פי הערכות המשרד להגנת הסביבה, בעוד כעשר שנים יוותר רק אתר פסולת אחד במדינת ישראל – ועל מנת להיערך למצוקת המקום, ולפתור בעיות של זיהום קשות שנוצרות באתרים מוסדרים ופיראטיים – מקודמת במקביל גם תוכנית של הפרדת הפסולת במקור.
האריזות מהוות כיום כ-20% ממשקל הפסולת בישראל, ונחשבות לבעיה קשה. מלבד הבקבוקים הפחיות ופסולת הנייר, אנו נוהגים להשליך את האריזות השונות יחד עם זרם האשפה הביתי או התעשייתי, שעובר לאתרי הטמנה.
הפסולת אמנם נעלמות מעל פני השטח אך מתפרקת בקרקע למרכיבים כימיים – חלקים רעילים – שחודרים לאדמה, למקורות המים או לאוויר, ומייצרת גזי חממה שמזיקים לאטמוספירה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הממשלה אישרה הקמת 15 גרעיני משימה עירוניים

אריק זיו ויזר

השר יוסי פלד בסיור בחברון

אריק זיו ויזר

אמנת הצעירים של העיר ירושלים

אריק זיו ויזר

יעלון: “נשיא המדינה לא צריך להתבטא פוליטית”

אלי חזן

ראש הממשלה לא נכנע ללחץ האמריקאי

אריק זיו ויזר

חג עצמאות שמח משר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין

אלי חזן
דילוג לתוכן