24.4 C
תל אביב
2 במאי 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

השמן והרזה בליכוד

חשבון. נפש. כמו פעם בתקופה הגיע הזמן שגם הליכוד יעשה חשבון נפש. עוד לפני כן אחדד : אין ספק כי הליכוד נמצא באחד מימיו היפים. שכן, המפלגה איננה נגררת אחר דרישות השנאה של מפלגות השמאל, ליברמן, בנט וסער, דרישות שתכליתן הדחת נתניהו. אין לשכוח : זה היה עוד שלב בשיטת הסאלמי שבו חותכים חתיכה לאחר חתיכה. הליכוד לא נחתך אלא נשאר גוש אחד. 
כאשר נתניהו קיבל את המנדט האבוד להקמת ממשלה היה ברור שיהיה קשה מאוד להרכיב אותה כאשר הקביים שלה היו מצד אחד עבאס ומצד שני סמוטריץ’. מה שכן היה ברור הוא שקיים תיאום מלא בין בנט לבין סער. וכך, בעוד בנט משחק אותה שהוא הולך עם הימין סער הטיל בפניו וטו. בנט שיחק עם הימין בהצהרותיו שהוא מוכן להקים ממשלה איתנו. לאחר מכן גלגל עיניו לשמיים. ההמשך ידוע. 
בעיני זה תהליך יפה. אנשי ליכוד שלא נכנעים לשנאה של סער, ליברמן והאחרים ועיניהם מנצנצות כאשר הם יודעים שהם הולכים למלחמה נגד ממשלת הזדון. 
הערכה קיימת היא שבתוך ארבעה חודשים נהיה בקמפיין בחירות לראשות המפלגה שבו נתניהו מתמודד שוב. הדבר מזכיר את המצב אחרי בחירות 2006 : אז קרא סילבן תיגר על נתניהו ופרש לפני ההתמודדות. גם עכשיו יש רעשי רקע אנטי ביביסטים ולהערכתי ראש הממשלה יביא את המצב להכרעת המתפקדים. 

שקיפות במצודה
מתברר כי מפלגת הליכוד הפכה להיות סידור עבודה. באחרונה התפרסם כי חברי כנסת שלא נכנסו עכשיו לכנסת מקבלים שכר מהליכוד. מהלך זה פוגע בליכוד כמפלגה הן מבחינה תדמיתית והן מבחינה מהותית כאשר אנו אחרי ארבע מערכות בחירות וכפי הנראה בשנה הקרובה תהיה מערכה חמישית. לכן, הליכוד חייב עכשיו לעצור את ההוצאות כדי שנוכל להיות מוכנים לבחירות הבאות.
נתניהו של 1993 צריך לחזור. מי ששיקם אז את הליכוד ומאז מלווה אותנו בבטחה ולכן עכשיו שאנחנו יוצאים לאופוזיציה צריך לחתוך בהוצאות של המצודה וללמוד מהעבר : לבחירות צריך להתכונן מעכשיו. לא לחזור לתוכנת האלקטור הכושלת. צריך לבחור תוכנה שהוכיחה את עצמה ומעכשיו לעבוד ולזהות תומכים כדי שלא נתחיל לעבוד חודשים ואין תוצאה.
צריך לזכור : הפסדנו 2 מנדטים לגוש רק כי לא היינו מאורגנים. צריך להבין שכדי לנהל מטה צריך לא טירונים אלא כאלה שיש להם ניסיון.
נתניהו עכשיו צריך מדיניות בליכוד של השמן והרזה.
כן כן, הדימוי בו השתמש ב – 2003 עבור המדינה רלוונטי במיוחד לליכוד כיום. אז שר האוצר נתניהו שוב ושוב השתמש במשל  האדם הרזה ששוקל 45 ק”ג הנושא על גבו אדם שמן במשקל 55 ק”ג, כשהאחרון כל הזמן משמין והראשון כל הזמן מתכווץ וכך הדבר מוביל לקריסה. הדבר לטעמי מוכיח כי נתניהו אז הפנים היטב את הבעיה האמיתית של המשק, זו שרוב שרי האוצר לפניו סירבו להבינה.
נתניהו הליכוד זקוק להידוק כי אי אפשר לסחוב את השמן על גב הליכוד.

דוד ביטן יו”ר הלשכה, חיים כץ יו”ר המרכז, ישראל כץ יו”ר המזכירות, מושיקו פסל יו”ר צעירי הליכוד – התפקיד שלכם להחזיר את הפעילות של המוסדות.
כנסו את המוסדות עכשיו ומיד.
מחזירים את המצודה לחיים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ממי מתנתק נתניהו

אריק זיו ויזר

טראמפ הפסיד, והדמוקרטים לא ניצחו !

אריק זיו ויזר

ביבי התחיה של המפד”ל

אריק זיו ויזר

נטע זר בליכוד !

אלי חזן

ההבדל בין שרה לנילי ונפתלי /יומן פוליטי מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

מתמחים מול מתפקדי מבשרת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן