19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

השמאל בגד בירושלים / כתב: נרי אבנרי

אילו היה מדובר בנתניהו, היו נברני השמאל בתקשורת רובצים בארכיון ומחפשים מסרים הפוכים שהשמיע בעבר, רק כדי לרסק את אמינותו. גם לי יש ארכיון, וגם אני נהנה לנבור. קבלו שלושה ציטוטים (מתוך הרבה) שבוגדי השמאל בירושלים לא היו רוצים שערוצי הטלביזיה ישדרו.
כל מי שייכנס לבלוג של העיתונאי רביב דרוקר ייתקל בציטוט של גראוצ’ו לאמור: “אלה הם העקרונות שלי, ואם זה לא מוצא חן בעיניך- יש לי אחרים”. הציטוט הזה מכיל בתוכו בוז כלפי אותם אנשים שמחזיקים במערכת עקרונות רזרבית, ולחץ קטן גורם להם להחליף מסרים או עקרונות, משל היו גרביים.

השמאל מחזיק עקרונות מדיניים רזרביים. בצמידות ל”יום-ירושלים” עולה הויכוח בעד או נגד חלוקת העיר. הויכוח הזה בין יהודים, חדש יחסית. פעם היה קונצנזוס על “ירושלים השלמה”. “עלילת דם”! זוכרים? זאת הייתה התגובה של שמעון פרס ובכירי העבודה לסיסמת הבחירות של הליכוד מ- 96: “פרס יחלק את ירושלים”. תגובה מוצקה המסגירה זעם אינסופי בגין סיסמא שאין שקרית ממנה. לא רק פרס- גם אהוד ברק, גם חיים רמון וגם יוסי ביילין חשבו שהסיסמא הזאת היא עלילה שפלה. מה קרה?

הראשון לשבור את הקונצנזוס היה ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בפסגת קמפ-דייויד (יולי 2000) הוא הניח על שולחנו של ערפאת הצעה מדינית שכמעט עילפה את יוסי ביילין, הכוללת חלוקת העיר. ערפאת סימן v ו…דחה את ההצעה.

אחרי שוויתרו על אחדות העיר, יצאו בקמפיין לפיו כל מי שתומך בירושלים המאוחדת, הוא “ימין קיצוני”. עד כדי כך, שבניגוד למצופה, השמאל החילוני בירושלים, שהיה אמור להצביע לניר ברקת, הדיר את רגליו מהקלפי, או שהצביע ל…אחד מהמועמדים הדתיים. שכחו את שבועתם לעיר.

אילו היה מדובר בנתניהו, היו נברני השמאל בתקשורת רובצים בארכיון – “בוידם” אליבא דא בני בגין- ומחפשים מסרים הפוכים שהשמיע בעבר, רק כדי לרסק את אמינותו. גם לי יש ארכיון, וגם אני נהנה לנבור. קבלו שלושה ציטוטים (מתוך הרבה) שבוגדי השמאל בירושלים, לא היו רוצים שערוצי הטלביזיה ישדרו.

הראשון אהוד ברק: “ירושלים היא הלב של העם היהודי, ירושלים היא הלב של ההיסטוריה היהודית, ירושלים היא הלב של מדינת ישראל, ולב לא מחלקים- לב מחזקים” (מבט / ערוץ 1 / 30.3.99).

השני, השר לענייני ירושלים בממשלת ברק, חיים רמון. בתוכנית “פגוש את העיתונות”, בתשובה לשאלת העיתונאי גיא זוהר: “האם תהיה מוכן להתפשר על ירושלים במסגרת הסדר קבע?- השיב השר: “העמדה של ראש הממשלה אהוד ברק, של ממשלת ישראל, ושל “ישראל-אחת” היא ברורה: ירושלים מאוחדת בריבונות ישראל, נקודה”. שאלה: לא מתפשרים”? תשובה: לא מתפשרים” (ערוץ 2 / יוני 99)

הכי קשוח, לא תאמינו, יוסי ביילין. בתוכנית “שיחת-ועידה” עם ניסים משעל היה ויכוח סוער בין אחמד טיבי ששימש כיועצו של ערפאת לבין יוסי ביילין שלנו. שימו לב- טיבי לביילין: “תפסיק עם השטות הזאת שאבו-דיס תהיה בירת הפלשתינים. אין ילד פלשתיני אחד שיסכים לזה”. ביילין בציניות: “חלמתי חלום- מה לעשות”? טיבי: “רק אם היהודים יסכימו שאבו-גוש תהיה בירת ישראל, רק אז נסכים שאבו-דיס תהיה בירת פלשתין”. ביילין בכעס: “הקו האדום שלי הוא הכרה פלשתינית שירושלים המאוחדת תהיה בירת ישראל. אם לא, מבחינתי- אין הסכם”! טיבי: “המחיר הוא הכרה ישראלית במזרח ירושלים כבירת הפלשתינים”. ביילין: “המחיר הזה לא ישולם. לא הליכוד ולא אני מוכנים למחיר הזה” (הערוץ הראשון / 26.2.97).

ביילין יודע, מה שכל שמאלני שנשבע לירושלים יודע: התקשורת הישראלית לא תביך אותו ותשדר נון-סטופ את נדריו לירושלים השלמה. זאת הסיבה שהוא כמו מיסיונר עובר מאולפן לאולפן כדי להפיץ את משנתו המדינית. בסיכום ביניים ניתן לומר שבגידת השמאל בירושלים, כמו תאוות העקירה, הוכחה כדרך שמובילה לגיהינום, למרות הכוונות הטובות…
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,(המאמר הבא יתייחס ל”מורשת רבין” האמיתית, בסוגיות המדיניות הבוערות…)



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

של מי הקלון הזה

אריק זיו ויזר

משה לדור, זה בשבילך

אלי חזן

בעיני, אהרון ברק הוא פארש / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

השקרנים הרגו את שרון- פרויקט מיוחד

אלי חזן

אובמה, התקווה השחורה של השמאל / כתב: נרי אבנרי

אולמרט- פצצה מהארכיון

אלי חזן
דילוג לתוכן