29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

השלום שיביא נתניהו

יש לתת לבנימין נתניהו הזדמנות להביא שלום בפעם הראשונה

לפעמים אנו שוכחים ,שגם בישראל, אפשר לתת לראש ממשלה ולממשלה הנבחרת לארבע שנים,זמן לכהן,זמן להוכיח את עצמם בתהליכים שמטבעם מחייבים “זמן בישול” ארוך יחסית ,זה נכון בבניית תוכניות תשתיות לאומיות,שינוי סדרי עדיפויות לאומיות  בקירוב הפריפריה,בחינוך,בשיקום בפינוי שכונות ,בהעמקת הקשר בין העם לארצו,ובקשר בין ה”שבטים” מנוגדי האינטרסים שנוצרו בעמנו.
 
ובוודאי נידרש חזון, זמן,תפישה נכונה של המציאות המשתנה, בכינון שלום כה רצוי באזורנו,מוכה המלחמות,האיבה והחששות העמוקים.
 
אנו לפעמים חסרי אמונה,אולי חסרי ביטחון ובוודאי חסרי סבלנות למנהיגים שלנו,לעצמנו.
 
לעניות דעתי, יש לתת לבינימין נתניהו ,ראש הממשלה הניבחר,בפעם השניה, ההזדמנות להביא שלום בפעם הראשונה ..
 
 
ממשלת הליכוד ,בהנהגת האדם מנחם בגין זכור לטוב,נבחרה מתוך שדרת העם ,שגדל באמונת בית”ר ההיסטורית, של “שתי גדות לירדן,זו שלנו זו גם כן”.
 
מנחם בגין ,הבין מהר מאד,למרות שנים רבות בהם הושמץ ,”זה שיושב ליד מר יוחנן  בדר..” קרא לו בן גוריון, מבלי להזכיר את שמו אפילו,מנחם בגין כראש ממשלה הבין שאפילו גדה אחת לירדן ,מתוך שלטון על עם אחר אינה נכונה לעת הזו.
 
מנחם בגין חתם את הסכם השלום ההיסטורי עם אנואר אל סאדאת, מנהיג אמיתי של העם המצרי,ועימו הסכם ה”אוטונומניה” לפלשתינאים,החזיר את הצבא מפריסה רחוקה במדבריות סיני,ובעקיפין הביא משאבים לאומיים,אלו שהתאדו לפניו, בחולות סיני ,לטובת הרווחה של תושבי הארץ,בהם פרוייקט שיקום השכונות,שיצא אל הפועל ואולי יתחדש שוב יחד עם לקחים מקצועיים שיש להסיק.
 
מנחם בגין והליכוד,כן הליכוד ולא אף מפלגה אחרת ,איחד את העם בהשיגו שלום בר קיימה,עם הגדולה באומות הערביים-מצרים,הביא שקט בגבול,מנע הלוויות חללים,חסך לעם ישראל הכפוף תחת משאו ,גם אם ראשו מורם,יתומים,הורים שכולים וחברים אבלים על מיטב הנוער שניקטף במלחמות אין קץ.
 
כן רק הליכוד הביא שלום,כן מנחם בגין שהיה ממנהיגי הארגון הצבאי הלאומי ,שהיה אקביטי במלחמות התקומה,היה אקטיבי עוד יותר בהבאת שלום,למגינת ליבם של השמאלנים הארץ,אפילו לשירי הלל וקלס מפי מנהיגם יוסי שריד
,”לא מדובשך ולא מעוקצך “ענה לו בגין האדם בהדר המצוי בו. ..

 
שנת 2010
 
המציאות היום בעולם,שונה מאד מהמציאות לפני עשרות שנים,לפני שנים רבות מאמש.
 
העולם הטוב שקוף,כל המידע והיידע, זמין תחת הטכנולוגיות,וכולו “כפר גלובאלי”אחד ,מימי האינטרנט, הגוגל, הפייסבוק ועוד ,הזמינות והקרבה בין כל אדם לכל אדם בעולם, חוצה גבולות,מסכי ברזל ,
 
העולם הרע חסום וחוסם  ,חוסם פיות,סוגר גבולות מונע מידע ,יוצרי “מסכי אש”,מאיים על החופש לדעת ,הורג באנשיו המעיזים,אפילו בחופש האישי שלהם/שלהן ,אבל כמו סאדם חוסיין ,כמו דיקטטורים אחרים סופם שיפלו, אפילו בסין הרחוקה תיפול החומה,עולם המחשבים יעקוף כל מכשול ,כי החופש לדעת ולהחליף דעות בלתי ניתן לעצירה.
 
העולם הרע ממקסם חולשות   של אחרים ,על מנת ל”העמיס” את עצמו עליהם ,לכרוך אותם אחריו,בתלות במזון,בתמיכה ציבורית,באהדה מתוקשרת עם סיוע “פג תוקף” של תרופות נשק,בצע כסף ל”עושי דברו”  ,להכפיף אותם אליו,להעצים את הרוע ,בכל שפה בכל פלג דתי,העיקר שלבסוף ישיג את מטרתו-האדרת שמו ,שלטונו ומרחב השפעתו מבושהאר וכל השאר..
 
מנהיגות העולם הנאור רוצה בשלום ,בראשם נשיאי ארצות הברית בכלל וכן,לדעתי ברק אפילו ייקרא שמו חוסיין אובמה,איש נאור ,צעיר,פתוח בראש,רוצה באמת בשלום ובטובת עם ישראל.,בלי קשר לבחירת כאלו ואחרות ,השורשים שלו,שבאו מילדות עשוקה,דווקא כיוונו אותו לחופש, שלום וטוב כלל עולמי,בוודאי נגד איסלם רדיקלי אבל קודם למען אינטרס עמו,אינטרס עמנו הנאור,הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.
 
מנהיגות העולם הנאור רוצה בשלום  במזרח התיכון,כאינטרס כלל עולמי,מעבר להיותו אינטרס מזרח תיכוני שכן,בשקיפות העולמית,ברור שהעולם הרע ,מנסה לעטוף תחת חסותו את החלשים במזרח התיכון ולהביא לבסוף לפגיעה אנושה בעם ישראל,והאלוהים רק יכול לשמור אותנו מסה”כ רוע מצטבר באזורנו.
 
אנו עם ישראל עם החפץ בשלום,עם שלא ניגזר עליו האמור “על חרבך תחיה..”  בראשית כז’,אלא נאמר עליו  בספר יחזקאל פרק לד’ בו ה’ טוען נגד המניהיגים,שאינם דואגים לשלום העם,”בן אדם הינבא על רועי ישראל…”  ובפסוק כה’  “וכרתתי להם ברית שלום,והשבתתי חיה רעה מן הארץ,וישבו במדבר לבטח..” אמן.
 
צריכים אנו להציב בפני המנהיגים שלנו,את האתגר להנהיג את המדינה כפיקדון שזכו לקבל,להוכיח את עצמם כמנהיגים ,אבל יחד עם זאת להיות מאמינים ולא קצרי רוח,לתת להם את ההזדמנות והאורכה  להנהיג,
 
אנו כעם צריכים לחזק בכל דרך אפשרית את ידי ראש הממשלה הניבחר,יהיה אשר יהיה,על מנת לנסות בכל דרך להביא שלום.
מולנו ,ניצב או נמצא, עם יחסית חלש, שיכול להציק לנו בטרור מחד,ברם יכול להזעיק לעזרה,את העולם הרע שיחליט מהר מאד וללא תנאים,,להציב דריסת רגל באזורנו,בהזרמת כספים בהעברת טכנולוגיות ובחימוש אזורי שעלול להביא למלחמת עולם שלשית בה אף אחד לא ייצא מנצח.
אנו כעם צריכים להיות החזקים באמונה בדרך בחזון,לדלג מעל מהמורות קיימות,גם אם צודקות לרגע,לא לתת למנהיגות הנתונה של העם הפלשתינאי ,שום תירוץ להחמיץ יחד את ההזדמנות לשלום,כפי שאמר שר החוץ אבא אבן “הם לא פיספסו שום הזדמנות להחמיץ הזדמנות..” לא עלינו להיות הצודקים כי אם החכמים ,אחרת ניפגש שוב על שולחן הדיונים לאחר מרץ דמים חוזר.
 
 
לסיכום :
 
המציאות הביטחונית האזורית והכלל עולמית,נפיצה.נכון להביא שלום עוד לפני שבידי אויבינו הפוטנציאליים,יהיה בנשק “שובר שוויון” מכל סוג שהוא.
המציאות הכלל העולמית נמצאת באווירה של בעד החלש ונגד החזק,ובימים אלו דווקא אנחנו נתפשים כגוליית מסורבל לא צודק..”.
 
אנו חייבים להישאר ולהישען על העולם הטוב,להיות מוצג ולהתנהג ברכות אבל עם עוצמה מופנמת מוכחת ,וכפי שאמר אייזנהאור נשיא ארצות הברית ,”לדבר ברכות עם אלת בייסבול ביד”
 
 
יש לתת לראש הממשלה בנימין נתניהו את השקט להוביל את תהליך השלום, ללא שום הפרעה,ללא שום תירוץ לשכנינו הפלשתינאים,לקום ולעזוב את שולחן המו”מ ,לחשוב על הדורות הבאים לחשוב מנחם בגין לחשוב שלום.
 
להמשיך את ההקפאה בבניה ,גם אם צודקת וכואבת, עד גמר תהליך המו”מ,זה לא תנאי מוקדם,זו הקדמת השלום,ארץ ישראל נבנית …ולצערנו גם נחרבה מספר פעמים באלפי השנים שעברו ,אפשר ונכון  לנשוך שפתיים ולנסות את דרך השלום הדרך החכמה,ואולי אולי שוב….
 
 יבוא שלום עלינו ,על כל עמו ישראל ועל העולם, אמן.
 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מקור הפלגנות בעם ע”פ יוסי חביב

יוסי חביב

חשבון נפש לפני בחירות 2013

אלי חזן

חיסול הטרוריסט אוסמה בן לאדן – אסור להתבלבל ו/או לתת שיבלבלו אותנו

על תבונה ורגישות

אריק זיו ויזר

אונסקו, איראן, הנאציזם הישן וזה החדש

עינר אביב

מיליון העולים של יצחק שמיר – שלוש שנים לפטירתו

אלי חזן
דילוג לתוכן