27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

השכל ומדד החרות : ליגה מעל כולם

חברת הכנסת שרן השכל היא זוכה, בפעם החמישית ברציפות, באות מדד החירות!

עם סיומו של כנס החורף, חושפת התנועה הליברלית החדשה את תוצאות ‘מדד החירות’, המדרג מידי כנס את חברי הכנסת על פי תרומתם לחקיקה המקדמת את ערכי חופש הפרט והשוק החופשי. נתוני המדד, מתבססים על שקלול נתוני  250 הצעות החוק שהוגשו לשולחן הכנסת במהלך כנס החורף המסתיים בימים אלה.

בדומה למדדים הקודמים, ממשיכה ח”כ שרן השכל (הליכוד) לשמור על המקום הראשון גם במהלך הכנס החולף, ובפער ניכר מיתר חברי הכנסת.

ח״כ שרן השכל: ״מאז שנכנסתי לכנסת אני מובילה בגאווה גדולה את מדד החירות ומעריכה את ההוקרה שערכי החרות זוכים לה. זהו הבסיס לפועלי בכנסת וחלק מרכזי באידאולוגיה שמנחה אותי.
עשייתי הפרלמנטרית והעקרונות עליהם אני נלחמת הביאו אותי לא פעם למצב שבו הופעלו נגדי סנקציות, אך אני רואה חובה, וגם זכות גדולה, להמשיך להאבק למען חירות אישית, כלכלית ולאומית.
הליכוד היא המפלגה לאומית ליברלית, שערך החירות מרכזי ביסודה. כבוד הוא לי להיות נושאת הדגל הליברלי בכנסת״

השכל היא הח”כית היחידה במדד בעלת ציון בטווח החיובי כאשר מיד אחריה, מדורג ח”כ אמיר אוחנה (הליכוד) שהגיע למקום זה גם במדד הקודם. ח”כ ענת ברקו (הליכוד) ניצלה את כנס החורף בכדי לעלות למקום השלישי. בהמשך רשימת עשרת הח”כים המובילים, דורגו לראשונה שלושה ח”כים מסיעת הרשימה המשותפת: ג’מאל זחאלקה, סעיד אלחרומי וחנין זועבי, הסוגרת את רשימת המובילים.
על פי המדד, ח”כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הוא נבחר הציבור המדורג במקום הנמוך ביותר ביחס לערכי חופש הפרט והשוק החופשי ובפער ניכר מסגנו ח”כ דב חנין (הרשימה המשותפת). עוד ברשימה זו, שלושה ח”כים מסיעות הקואליציה: נורית קורן (ליכוד), יעקב מרגי (ש”ס) וטלי פלוסקוב (כולנו).

נפתלי שינדלר, מרכז פרוייקט “מדד החירות” של התנועה הליברלית החדשה: “שינוי המתודולוגיה של ‘מדד החירות’ מאפשר לקבל תמונת מצב אמתית על התנהלותם חברי הכנסת והערכים המובילים אותם, ללא חשש מהשפעות של משמעת סיעתית. לצערנו, התמונה שהתקבלה במדד נראית אולי מעודדת במקרים מסוימים, אך בשורה התחתונה ולנוכח הציונים השליליים, ניכר כי הפופוליזם וכותרת מחמיאה בעיתון הם עדיין המנוע האמתי להתנהלותם של נבחרי הציבור בישראל. הבוחר הישראלי חייב לדעת – חופש הפרט והשוק החופשי הם לא ערכים שצריך לדאוג להם רק כשהצעות החוק מגיעות לכותרות. במהלך כנס חורף ראינו שורה ארוכה של הצעות חוק מזיקות נוספות של חברי הקואליציה והאופוזיציה כאחד. אנו קוראים מכאן לחברי הכנסת לחדול את הפגיעה המתמשכת בערכי חופש הפרט והשוק החופשי ולפעול באחריות כלכלית למען הציבור כולו”.

תמונה : יעל רוס.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לא יהיה כלום

חיים פוזן

דה מארקר ממשיך לסלף את המציאות

אריאל אילוז

ראש הממשלה ורעייתו משתתפים בצערה של משפחת ברכה בשל פטירתו של הרצל חברינו

אריק זיו

גברת נתניהו , יישר כח על פנייתך הנבונה לשר ישי

אריק זיו ויזר

שרן הפציצה באולם מלא

אריק זיו

בחזרה למאי 2012

עינר אביב
דילוג לתוכן