22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

השדולה הגדולה בכנסת נגד פגיעה בהתיישבות ביו"ש

ביוזמת חברי ליכוד הושקה אתמול (יום ג') בכנסת שדולת ארץ ישראל המונה 39 חברי כנסת וסגני שרים משבע סיעות בכנסת.השדולה תפעל לחיזוק ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל ובפרט ביהודה ושומרון.

בראשות השדולה עומדים יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד,ח"כ זאב אלקין וח"כ אריה אלדד(איחוד לאומי).בשדולה חברים כל חברי כנסת וסגני השרים של הליכוד וחברים נוספים מישראל ביתנו,ש"ס,יהדות התורה,האיחוד הלאומי,הבית היהודי וקדימה.

השתתפו בישיבה יו"ר הכנסת,רובי ריבלין,השרים בני בגין ומשה כחלון וסגני השרים מאיר פרוש וגילה גמליאל, חברי הכנסת של הליכוד הגיעו והפגינו נוכחות מרשימה  כרמל שאמה, ציון פיניאן, ציפי חוטובלי, מירי רגב, דני דנון וחיים כץ נכחו בישיבה, ח"כ אופיר אקוניס שניהל את ועדת הכלכלה שלח את ברכתו והודיע שגם הוא חלק בלתי נפרד משדולה זו. כמו כן נכחו חכי"ם רבים מסיעות השונות, עתניאל שנלר, זאב ביילסקי, רונית תירוש ויואל חסון מקדימה באו לברך למרות שבאותו הזמן התקיימה ישיבת סיעה של קדימה.

ראש מרחב הליכוד ביש"ע ,שבח שטרן ,ראשי מועצות ביש"ע החברים בליכוד  פעלו מאחורי הקלעים להקמת השדולה.

השרים גדעון סער,סילבן שלום,משה יעלון,ישראל כץ,לימור לבנת, יוסי פלד ויולי אדלשטיין שיגרו מכתבי ברכה לחברי השדולה.

השדולה  תפעל בשיתוף  עם פורום משותף של גופים חוץ פרלמנטרים מהתיישבות וביניהם,מועצת יש"ע,ארגון זכויות אדם ביש"ע,פורום חברי ליכוד ביהודה ושומרון וועדי המתיישבים וגופים פעילים נוספים.

 

יו"ר הכנסת רובי ריבלין שפתח את הישיבה אמר: "אני מברך על כל שדולה המבקשת לקדם ולהחזיק ברעיון הציוני, שיבתו של עם ישראל בארץ ישראל,אם לא הייתי יו"ר הכנסת הייתי מצטרף לשדולה.אני מאמין בארץ ישראל וביכולתו של העם היהודי לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית ע"פ תורת ארץ ישראל".

יו"ר השדולה,יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד,ח"כ זאב אלקין אמר כי: "הקמת השדולה נועדה להביא לידי ביטוי מעשי בכנסת את התמיכה הרחבה בהתיישבות של רוב מכריע של חברי הבית.בכוונת השדולה לפעול מול משרדי הממשלה,ועדות הכנסת ומערכת הביטחון במטרה לקדם מפעל ההתיישבות בארץ ישראל וביהודה ושומרון בפרט".

 

השר בני בגיו אמר בישיבה כי: "הרעיון המשותף הזה מקובל על רבים בכנסת ובממשלת ישראל, הגיון הרעיון הוא -אידיאולוגיה. הרעיון המשותף הוא שתי זכויות יסוד של העם היהודי ואזרחי ישראל,  זכות טבעית של העם היהודי לחיות בארצו וזכותה של המדינה לביטחון לאומי- אי    אפשר להפריד בין השתיים. הקמת מדינת אשף מנוגדת לשתי הזכויות".

 

 

 

ח"כ אריה אלדד,יו"ר עמית של השדולה אמר כי: "אחרי טראומת הגרוש ,לבנון ועופרת יצוקה היה אפשר לצפות שלא יורידו ישובים אך לא כך הדבר השדולה באה למצות את המכנה המשותף של אלו שנאבקים על ארץ ישראל ונפעל למען מפעל הבנייה ביהודה ושומרון".

 

יו"ר מועצת יש"ע דיין ברך על הקמת השדולה וציין כי: "הימים האלו ימי מבוכה ובלבול משום שמצד אחד נוטעים עצים ונשבעים אמונים לאדמה שבה אוסרים להקים עוד בתים יהודיים , צריך להסיר את הבלבול והמבוכה. העץ שניטע וההבטחה שניתנה היא זו שתתקיים- הבנייה תחליף את ההקפאה. תפקיד השדולה להביא ציונות, בנייה והתרחבות כדי שתצמח הריבונות".

 

השדולה תקיים ישיבות  באופן סדיר בכנסת ותצא לסדרה של סיורים בשטח בכדי ללמוד את המצב מקרוב ולקדם פתרונות בהתאם.בחודש הקרוב צפויה השדולה לסייר  בחבל גוש- עציון ובביתר, לעמוד על האתגרים העומדים בפני ישובים ביו"ש בעקבות ההקפאה.

מטרות השדולה הם:

·        חיזוק האחיזה של מדינת ישראל בכל חלקי א"י ובפרט ביו"ש.

·         מניעת כל פגיעה בהתיישבות ובביטחון ביו"ש.

·          קידום חקיקה שתחזק את ההתיישבות .

·         חיזוק המעמד המשפטי של העם היהודי בכל א"י.

·          חיזוק התודעה  וההסברה הלאומית-יהודית -ציונית, הן בקרב הציבור בישראל פנימה, והן כלפי מדינות אחרות בדבר זכותה של ישראל על חבלי יהודה ושומרון.

·          הפניית משאבים לטובת חיזוק ההתיישבות והביטחון ברחבי יהודה ושומרון.

·          תיקון הטעות החמורה של ההתנתקות ומניעת הישנותה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יום הולדת לפרח לרנר – ליכודניק מאחל מזל טוב

אריק זיו ויזר

איוב קרא ספד לאורי אורבך

אריק זיו ויזר

לא ניתן לפגוע בפרנסה ובאוכל של דייגי טבריה

אריק זיו ויזר

נבחרי הליכוד מבקשים פיתרון יצירתי למשבר עם קדימה

אלי חזן

אופיר אקוניס בגוש עציון: "חוק ההסדרה קריטי לתל אביב וליהודה ושומרון כאחד"

אלי חזן

דיון מיוחד בועדת החינוך של הכנסת על בניית כיתות לימוד ביו"ש..

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן