24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

השבוע – פרשת מסעי


פרשת מסעי  מסיימת את ספר במדבר, ומתארת את סיום מסעות בני ישראל (לפני ספר  דברים שכולו נאמר בתקופה קצרה במקום אחד לפני מות משה רבינו). בני ישראל עומדים להיכנס לארץ ישראל  ה’ מצווה  את בנ”י  להוריש את יושבי הארץ. בצורה אירונית ביותר ובהשגחה פרטית מוחלטת, הדברים האלו כאילו נכתבו בדיוק למצב בו אנו נמצאים היום


הפסוקים בבמדבר לג׳ (נא׳ – נו׳) מתארים את הדברים  בצורה ברורה . אנו מצווים להוריש את כל יושבי הארץ. ״כי לכם נתתי את הארץ״, חשוב להבין שהארץ שייכת  לה’ והוא נתן אותה לנו ולא לגויים. ואז הוא אומר שאם לא נוריש את יושבי הארץ, הם יהיו ״לשיכים בעיניכם ולצנינים בצדכם וצררו אתכם על הארץ אשר אתם יושבים בה״. על זה מפרש “אור החיים הקדוש “,שלא רק שלא נזכה בחלק שהם יושבים בו, אלא שהם ירצו גם את החלק  שלנו שאנו זכינו לשבת בו.                            ………….”וְאִם-לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת-יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ, מִפְּנֵיכֶם–וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם, לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם; וְצָרְרוּ אֶתְכֶם–עַל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ  וְהָיָה, כַּאֲשֶׁר דִּמִּיתִי לַעֲשׂוֹת לָהֶם–אֶעֱשֶׂה לָכֶם”  

היום אפשר לראות את הדברים ברורים יותר מתמיד. ישנו עם שיושב בתוכנו, שאותו אנחנו מפרנסים, נותנים לו שירותים שונים, העברת סחורות, מים, חשמל, תקציבים ועוד שלל דברים נוספים. והם בתמורה נלחמים, עושים פיגועים, משגרים טילים ומנסים לחסל אותנו בכל דרך אפשרית. הם מקיימים היטב את הפסוק ״וצררו אתכם על הארץ״.
אנחנו יכולים לחפש פתרונות עד מחר. יכולים לחלום על השלום הנכסף. יכולים לנסות לרצות את כל העולם כדי שיאהבו אותנו. אבל כל זה לא יעזור.  לא יעזור כל ההומניטריות רק נותנת להם כוח להתחמש ולתכנן את הפיגועים הבאים. כל ניסיון לצאת יפים מול כל העולם רק גורמת להפגנות גדולות יותר שמוציאות אותנו כמו רוצחים. זה לא משנה כמה ננסה להיות נחמדים והומניטריים, בסופו של דבר כולם תמיד שנאו אותנו ותמיד ימשיכו לשנוא אותנו. 

פרשת מסעי  מציעה פתרון אחד ויחיד. ה’ מצווה אותנו להוריש את כל יושבי הארץ. ארץ ישראל שייכת אך ורק לעם ישראל.  ה’  שברא את כל העולם ואת הארץ הזו בפרט נתן לנו אותה  בפיקדון  ואת זה כל אומות יודעים היטב, כל חלוקה לא תועיל ולא כל פשרה . א”י אינה סובלת שום עם היושב עליה פרט לבעליה האמתיים  עם הנצח . 
שבת שלום  וחודש טוב ומבורך 
אלי כהן מעיר הנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אדוני, ראש הממשלה – עשה אשר תעשה – סופך לספוג גינוי

אריק זיו ויזר

“לדעת לשמוע”

עזריאל צפר

להפוך את הנגב לאריזונה של מדינת ישראל

אלי חזן

פריימריז, איחוד ומה שבינהם

אלי חזן

בשורות מאתגרות ממקסיקו?

אלי חזן

ישראל – בעלת ברית ייחודית של ארה”ב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן