18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

הרשות הרביעית והחרדים

איציק הלל על יחסה הבעייתי של התקשורת אל המגזר הדתי – חרדי כפי שהדבר משתקף בסיקור פרשת פינטו

ישנו דמיון חזק בין עולם התקשורת לעולם הישיבות. בשני המוסדות הללו ניתן למצוא הערכה בלתי מוגבלת אל העולם הרבני. בישיבות למשל, לעולם לא יחלוקו תלמידים על רבותיהם, מפרשי הגמרא ה’אחרונים’ לא יהינו לחילוק על ה’ראשונים’. ה’ראשונים’ לא יהינו לחלוק על ה’אמוראים’ שלא יעזו לחלוק על ה’תנאים’. וכמאמר הגמרא: “אם ראשונים כמלאכים אנו כבני אדם ואם ראשונים כבני אדם אנו כחמורים”.

בעולם התקשורת אפשר למצוא יחס כזה כשעולה פרשת שחיתות אצל רבנים ואנשי דת. מיד יהפכו הרבנים לאלילי תרבות ואייקונים שאלוקים המציא, רק בשביל להסביר כמה נוראה הימצאותם של אלה בפשעים, שחיתויות ופרשיות מין.

מעולם לא חשדתי בתקשורת שאנשיה פתחו דף גמרא, אך מבט חטוף במסכת סוכה יגלה להם את הפסקה הבאה “כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו”.

יהודי טוב, שהקבלות הרוחניות שלו מסתכמות בשמירת יוה”כ וקיום קידוש בשבת, הניסיון הרוחני שלו יהיה מועט ביחס לאותו רב שאימן את כוח הסיבולת שלו מעשיית רע.

סיקור של רבנים המעורבים בשחיתות על פני ימים בכותרת הראשית לא מותיר המון אפשריות להבנה בכמה התקשורת סוגדת למי שהיא חושבת שנקרא רב. אין מי שיסביר לצרכני התקשורת החילונית שהרב הראשי אינו הרב האולטימטיבי של שום מגזר דתי או חרדי, אין גם מי שיספר לאותם צרכנים שהרב פינטו לא חולש על שום הוויה חרדית או דתית מוצהרת. חוץ מלהשחיר את שומרי התורה שבתוכנו לא עשתה התקשורת כלום בסיקורה הנרחב על “הרבנים הגאונים”.

עוד שסע, עוד שנאת אחים, עוד יריקה בבית שמש ועוד חיילים שהיכו חרדי. זה התוצר היחיד של התקשורת אהובתנו.

ניתוק חצרות הרבנים מאימפריות כלכליות היה צעד אפקטיבי יותר מאשר לארוב להם בפינה. הפסקת השילוש המקודש הזה של “רבנים, עסקנים וחשבונות בנק מפוצצים” ישכין יותר סדר בשחיתות המוסרית שדבקה לרבנים. הקשר הנוראי הזה בין עולם הרבנות למקורבים הבוחשים בכל פינה מטונפת הוא בעל השלכות גסות ומיותרות.

אם תרצו זוהי הפרדה דת ומדינה הנדרשת. רב אמון על פסיקות הלכתיות בכל תחום שקיים אך אינו אמור לבחוש במדינה, בטח אם אינו הרב האידיאלי. אחרת כשהוא יסיים לבחוש, התקשורת תבחש בו, החילונים יבחשו בדתיים ואם אריה דרעי גנב אז כולם גנבים.

לא חבל?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חברים,בסיבוב הראשון בבקשה!

אלי חזן

חמש נקודות לשבת. והפעם : חמש חידות לשבת

אריק זיו ויזר

שלישית, גירוש לא יהיה!

אלי חזן

קווים לדמותו של הפרטנר – חלק ב’

אלי חזן

הסער נדם

אלי חזן

בלוף השוויון בנטל וצבא ההגנה לממלכת יהודה

אלי חזן
דילוג לתוכן