19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

הרצפה העקומה של מעוז

על האיש שלא ידע לרקוד, אז אמר שהרצפה עקומה – אריק זיו על חטא היוהרה של מעוז

 

הבוקר יצא שלמה מעוז עם אצבע גדולה מאשימה כלפי תנועת הליכוד, זאת שרצה לעצמו כבית, וביקש להכתים מחנה שלם. סיפורו של מעוז הוא כרוניקת הרקדן שלא ידע לרקוד והלך והכריז שהרצפה עקומה – אז לא, שלמה, הרצפה לא עקומה זה אתה שלא יודע לרקוד.

 

מעוז המלומד הוא לא יותר מתלמיד חדש שמגיע לכיתה ומבקש להיות מלך הכיתה, או ליתר דיוק מבקש שכל התלמידים יהיו עבדים שלו. אז עכשיו כשהתברר לו שלא הצליח בתכניתו, רץ מעוז לתקשורת על שלל ערוציה וכליה ומסביר שהרצפה עקומה, שה-“התלמידים” לא ראויים לשלטונו.

 

משך החודשים האחרונים עקבתי אחרי התנהלותו של מעוז, הכלכלן המהולל, שאין לי כל צל של ספק בכישוריו ובכך שהוא אדם ראוי לפוליטיקה הישראלית. אולם, לכל אורך הדרך, כבר מרגע כניסתו לפוליטיקה, היה לי ברור שבכנסת ה-19 שלמה מעוז יישאר מחוץ למשכן הכנסת. הבעיה של מעוז היא בבחירה המודעת שלו להתנתק מהשטח, בניסיון שלו להבהיר לכולם שהוא מורם מעם – להגיד לכולם, שהוא הכלכלן המלומד אין לו סיג ושיח עם השטח הליכודניקי. לא פעם ולא פעמיים פנינו לשלמה מעוז בבקשה לראיין אותו לאתר ליכודניק, הצענו לו מסלול לתנועת הליכוד, ל-“שטח”. אך מעוז סירב, זה הרי לא לכבודו.

 

סיפורו של מעוז ראשיתו ואחריתו הן בחטא הגאווה – האיש שחשב עצמו למשיח שבא להושיע את תנועת הליכוד ולשאת בה בשורת הגאולה, מעין תחליף לשר כחלון. אלא ש- “דון” מעוז התעלם מעובדת היסוד – תנועת הליכוד היא תנועה עממית, נבחרת חברתית שנותנת ביטוי לכל עדות ישראל – כולם ראויים, כולם מעולים, לכולם יש מקום. הליכוד לא צריך משיחים, הליכוד לא צריך נסיכים מתנשאים – זו לא תנועת הליכוד.

 

אז מעוז, אתה יכול ללכת ולבכות תחת כל עץ רענן ולנסות להכפיש את המחנה הלאומי, בכל מקרה לא תצליח – אבל דבר אחד אתה צריך לזכור, הרצפה איננה עקומה זה רק אתה שלא יודע לרקוד. וככלכלן, אתה הראשון שצריך לדעת שאין מתנות חינם – בשביל כבוד צריך לעבוד.  



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עכשיו זה סופי. תוצאות הפריימריז

אלי חזן

נבחרת הליכוד – תוצאות הפריימריס

אלי חזן

סדר המחוזות לקראת הפרימריז

אריק זיו ויזר

הדרום החם בליכוד

אריק זיו ויזר

אוחנה עתר לוועדת הבחירות

אלי חזן

כך עשויה להיראות רשימת “הליכוד ביתנו”

אלי חזן
דילוג לתוכן