24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

הרצחת וגם ירשת?

רועי עדן מבקש להביא דברים לתשומת ליבו של שר החינוך אך לא פחות מכך – לתשומת ליבו של ראש הממשלה

 

 

ביום חמישי יגיע הדד ליין להגשת התנגדויות לתכנית תמימה לכאורה של משרד החינוך שעונה לשם “תיקון למבחנים לחלוקת כספים לצורך תמיכה של משרד החינוך במוסדות תורניים”. התכנית הוגשה ביום ב’ – 3.9, כך שניתנו 3 ימים שלמים להגשת התנגדויות – הרבה פחות מהראוי לתכנית דרמטית כזו (יפורט בהמשך למה), מה שהופך את כל הסיפור לסוג של מחטף ומעיד יותר מהכול על הבעיתיות שעומדת מאחוריו.

מה שהתכנית מציעה בפועל, היא קומבינה חוקית שתאפשר להמשיך ולהזרים כספים לישיבות עבור אברכים שנמצאים בדחיית שירות במסגרת חוק טל.

חוק טל? אתם אולי שואלים – הרי זה כבר עבר מן העולם!

נכון. החוק הגרוע הזה עבר מן העולם וכיום על כל בחור יהודי בן 18 חל חוק גיוס חובה. בעיני אישית מדובר בהישג של ממשלת הליכוד – שכן המצב הזה שוויוני בהרבה מהמצב הקודם, חוק טל היה חוק מפלה שנולד בחטא.

לענייננו – חוק טל אולי מת, אבל ישנם אברכים שנמצאים כבר בדחיית שירות במסגרתו – הם חייבים לגשת ולהתגייס או להשתחרר מצה”ל לפי צרכיו. אלא שהם ממשיכים את דחיית השירות שלהם בניגוד לחוק ובחסות הממשלה.

כעת לא רק זאת – אלא שהממשלה מבקשת לאפשר חוקית העברת כספי משלם המסים עבור העריקים הללו, בגדר “הרצחת וגם ירשת” – שכן כיום על פי חוק אין שום בסיס לדחיית השירות שלהם או להעברת הכספים.

אם כך ברור שמדובר בהתחכמות של משרד החינוך על מנת לשמר סטטוס קוו לא מכובד, בניגוד לחוק, בניגוד לאינטרס הציבורי.

לדעת כותב שורות אלו מדובר במהלך אנטי ציוני ואנטי ליברלי המנוגד לרוח המפלגה ועצוב מאוד ששר בכיר מהמפלגה אמון על המשרד שיוזם את התועבה הזו.

בהנתן מצב וממשלת ישראל לא הצליחה לייצר חלופה ראויה לחוק טל (הבלתי ראוי) והחליטה לוותר על חוק מיוחד ולהסתמך על חוק גיוס חובה הישן והטוב – הרי שכולם חייבים בגיוס, ללא הבדל בין צבע הכיפה. את פירות הבאושים של קומבינות העבר צריך לטהר, לא להמשיך ולתקצב בנדיבות.

כותב שורות אלו לא חושב שכולם חייבים בגיוס בכפייה – ולא חושב שצה”ל צריך שכולם יגוייסו. אבל כל עוד אין אלטרנטיבה השוויון בפני החוק מחייב שכולם יעמדו בפני אותו חוק גיוס חובה וישלמו את אותו “מס דם” הנגבה מאזרחי המדינה היהודים, הדרוזים והצ’רקסים.

בימים אלו, כשהציבור הנושא בנטל נקרא להערך למלחמה, צווי מילואים נשלחים ובמקביל המסים עולים והנטל הכללי נופל על שכמי מעטים, לא מוסרי ולא ייתכן לפטור בכל מני התחכמויות ציבור שלם, ועוד לממן את ההשתמטות הזו על חשבון הציבור הכללי.

את הכסף הזה (מיליונים לא מעטים) היה ראוי להפנות לצמצום הגרעון התקציבי העצום, לתגמול המשרתים או לכל מטרה אחרת שתיטיב עם הציבור הכללי – ולאו דווקא עם ציבור אחד, שכוחו הקואליציוני כנראה גורם לנבחרי הליכוד לפעמים לעשות שמיניות באוויר כדי לרצות אותו ויזכר בעניין השר ישראל כ”ץ עם פליטת הפה המיותרת שלו בנושא השכרת האופניים בתל אביב.

התיקון המוצע, לדעתי – מנוגד לחוק, לערכי התנועה וטובתו של האזרח הציוני, הנושא בנטל ומשלם מסים – עמוד השדרה של מצביעי המפלגה. יהיה הרבה יותר טוב אם הצעת העוועים הזו תרד מסדר היום, לא ראוי שבממשלת ליכוד תקודם כזו קומבינה לא מוסרית.

אנחנו בליכודניקים החדשים שלחנו מכתב לשר גדעון סער ולשאר נבחרי הליכוד המביע את מחאתנו נוכח התכנית הזו, מקווים שעוד חברי מפלגה יצטרפו למחאתנו זו.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בין חמאס לטאליבן /מאת:קינן שי.

אריק זיו ויזר

כשירוק וכחול קורעים את האדום

הרויזיוניסט

אור אדום לשר התחבורה

אלי חזן

צבי ברזל (קקטוס) הלך לעולמו

אריק זיו ויזר

The Importance of American Recognition

Eli Hazan

עשיה מנהיגותית לא פופולרית

חיים פוזן
דילוג לתוכן