25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

הקרב על התפקידים או הליכוד מציג : מלחמה בסיעה

סבב המינויים הקרוב בממשלה יוביל לסבב מינויים בכנסת. אז מי נגד מי ולמה הסלידה בין הח”כים של הליכוד רק עולה

השבוע העלה ח”כ מיקי זוהר את הצעת חוק השבת שלו. היה מי שאמר, וכאלה לא חסרים, כי הצעת החוק בכלל נועדה להביא את מיקי אל עמדת יו”ר הקואליציה בהינתן הקשר שיש לו עם הסיעות החרדיות והחשיבות שיש לכך. זוהר לא היחידי שלוטש את עיניו לשם. גם ח”כ דוד ביטן מעוניין ובתנאי שיישאר יו”ר ועדת הכנסת. לצד שני אלו עולה המועמדות של ח”כ יואב קיש אשר מביא קול אחר בתנועה. אלא שראש הממשלה עשוי לטרוף את הקלפים ולמנות דווקא את ח”כ נאוה בוקר את ח”כ נורית קורן. אל תופתעו אם זה יקרה. 

 

הואיל וצחי הנגבי יתמנה לשר בממשלה – ככל הנראה שר התיירות – יתפנה גם תפקיד יו”ר ועדת חוץ וביטחון. המועמד הטבעי הוא אבי דיכטר או בני בגין אם לא ימונה לשר אך אל תופתעו אם ח”כ ענת ברקו תמונה בסופו של דבר הואיל והיא קרובה מאוד אל ראש הממשלה שאולי ירצה להפתיע במינוי שהוא לא רק מינוי של אישה אלא גם שלא אישה שמכירה את מערכת הביטחון מקרוב. גם קיש בא בחשבון וזאת אופציה בהחלט ריאלית. 

 

אז למה כל הסבבים האלו חשובים ?

משום שלקראת הבחירות הבאות ייאלצו חלק מחברי הכנסת של הליכוד להיפרד מהכנסת. בין 8 ל – 12 ייאלצו ללכת הביתה אלא אם הליכוד יקבל 50 מנדטים – דבר שנראה כרגע לא ריאלי. המאבקים על המינויים הללו הם חלק ממאבק המסגרת לבחירות הבאות. אין לדעת מי מוביל כרגע במירוצים השונים אך צריך לקחת בחשבון שהכל יכול לקרות. 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הצעת חוק: חנינה למתנגדי ההתנתקות

אריק זיו ויזר

ח”כ פלוסקוב : “הגיע זמן לעצור ולשים את החיים מעל כל אינטרס אחר!”

אריק זיו

ועדת החינוך – תלבושת אחידה

על פי דרישת ח”כ אקוניס-הוגדל תקציב פרוייקט “חוף נקי”

כנס חירום! אומרים לא להקפאת הבנייה

אריק זיו ויזר

ח”כ כרמל שאמה “הגבלת תחולת הרפורמה ל-5% בלבד משטח המדינה”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן