19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

הקול הצרפתי בליכוד

ד”ר עמנואל נבון ערך אתמול כנס רב משתתפים בנוכחות שר החינוך גדעון סער. הקול הצרפתי בליכוד מתעצם

 

 

אתמול התקיים האירוע הפוליטי הראשון של קהילת יוצאי צרפת בישראל. כ-200 חברי ליכוד יוצאי צרפת השתתפו באירוע של ד”ר עמנואל נבון יחד עם שר החינוך גדעון סער. יהודי צרפת מהווים את אחת הקהילות היהודיות הגדולות בתפוצות, הנחשבת גם ציונית מאד ובעלת מודעות יהודית גבוהה מאד, אך לא קיבלה עד היום ביטוי משמעותי בפוליטיקה ובציבוריות הישראלית. אירוע זה הינו הראשון מסוגו, המחבר קהילה חשובה זו לליכוד. ד”ר עמנואל נבון, יוזם האירוע ומי שנחשב לקול הצרפתי בפוליטיקה בישראלית, בירך על החיבור המתבקש למפלגה במבטאת באופן המיטבי את האידאולוגיה של רובם המוחלט של עולי צרפת.

 

בנאומו, בירך ד”ר נבון את המגמה של שילוב הקול הצרפתי בליכוד ושיבח את שר החינוך על פועלו הציוני. הוא אמר בין השאר :

“אדוני השר, יהודי צרפת העולים לארץ בשנים אחרונות אנשים נפלאים.  הם עולים מתוך אידיאולוגיה וציונות.  הם לא עולים כדי לברוח מרדיפות או כדי לקבל סל קליטה.  הם עוזבים את החיים הנוחים של פריס או של ניו יורק כי הם מאמינים, ובצדק, שמקומם בישראל. הם באים עם השכלה, עם כישרונות ועם מוטיבציה. הם באים כדי לתת ולא כדי לקחת.

 

אך לצערנו, לא כולם מצליחים להיקלט ולא כולם נשארים.  ממשלת ישראל יכולה וצריכה לעשות יותר כדי לא לאבד וכדי לא לפספס את הנכס החשוב הזה.

 

לא סתם הזמנו אותך הערב, אדוני השר.  אתה נהנה בציבור בכלל ובקרב פעילי הליכוד בפרט, בכבוד ובהערכה שמגיעים לך. אנו זוכרים את התנגדותך לתכנית ההתנקות ואת עמדתך העקבית והאמיצה מול אריק שרון. אנו זוכרים את העשייה המרשימה שלך כאשר הליכוד ירד ל 12 מנדטים.  הפכת את הסיעה הקטנה שלנו אז לאופוזיציה לוחמנית ואחרית גם יחד.  בקרתם את הממשלה הכושלת של אהוד אולמרט, חקקתם המון חוקים, אך כאשר ישראל נלחמה במבצע עופרת יצוקה, הליכוד התייצב לימינה של הממשלה והתנהג באופן אחראי וממלכתי. אך בעיקר: אתה החזרת חינוך יהודי וערכים ציוניים למערכת החינוך בישראל.

 

וזה הדבר החשוב ביותר.  אתה שומר על העתיד שלנו מכוון שאתה מלמד את ילדנו על העבר שלהם.  בזכותך, ילדי ישראל במקרים בירושלים ובחברון.  אני יודע שעיתון הארץ כועס עליך על כך: הרי לחייב את ילדינו לבקר בעיר הבירה ובעיר האבות, זאת שטיפת מוח! אדוני השר, אם עיתון הארץ כועס עליך, זה סימן שאתה עושה את הדבר הנכון.

 

אנחנו גם מבקשים לשנות את התפיסה כלפי העולים מן ארצות המערב.

 

העלייה מן ארצות המערב תרמה תרומה חשובה מאוד למדינת ישראל.  העולים האנגלו-סאקסים והצרפים הביאו לכאן הון אנושי אדיר שתרם ותורם לכלכלה, לתרבות, ולמדע.

 

צריך רק להסתובב בתל-אביב ,בהרצלייה פיתוח או הרעננה כדי לראות ולהרגיש את תרומתה של העלייה הצפון אמריקאית והצרפתית לתרבות העסקית והקולינרית של מדינת ישראל –ואני נותן לכם לנחש מי תרם למה.

 

אך לצד ההצלחות והתרומות, יש גם כישלונות וקשיים. העולים מן ארצות המערב, ובעיקר עולי צרפת, סובלים מתדמית לא מוצדקת.  רוב עולי צרפת הם לא מיליונרים שקונים וילות יקרות ורעננה ודירות יוקרה בירושלים.  להאשים את העולים על יוקר הנדל”ן, זה פופוליזם.  לא אנחנו הקמנו את המונופול של מנהל המקרקעין.

 

רוב עולי צרפת וארצות המערב הם בעלי מקצועות ובעלי משפחות אשר עולים עם חסכונות שמאפרים להם בקושי לקנות דירה.  חלק גדול מעולי צרפת אוכלים את החסכונות שלהם בשנה הראשונה, לא מצליחים לעבוד בתחומם ונאלצים או לעזוב את הארץ או לעבוד בטלמרקטינג.

 

התארים האקדמאים ממוסדות להשכלה גבוה הצרפתיים לא תמיד מקבלים את ההכרה הנכונה והראויה בארץ.  במקצועות רפואיים ופרה-רפואיים, רבים לא מקבלים רישיונות ממשרד הבריאות, בין השאר מכוון שישנם פקידים בכירים שדואגים יותר לאינטרסים סקטוריאליים מאשר לעידוד העלייה והקליטה.

 

דווקא מכוון שלעלייה מצרפת יש תדמית לא נכונה של עלייה של עשירים שיכולים להסתדר לבד, העלייה הזאת לא מקבלת את התמיכה הראויה לה. אני לא רוצה להיכנס לפולמיקה לגבי התנהלותו של משרד העלייה והקליטה בשלוש השנים האחרונות, אך דבר אחד אני רוצה לומר: בממשלה הבאה, על הליכוד להחזיר לידיו את תיק העלייה והקליטה.

 

אם אנחנו רוצים לעודד ולקלוט את כל העליות, על תיק העלייה והקליטה להיות בידיו של הליכוד ולא של מפלגה סקטוריאלית.

 

לכן החלטתי להתמודד על משבצת העולים.  אני טוען שבחירת עולה מברית המועצות לשעבר על למשבצת העולים לא תוסיף מנדטים לליכוד מכיוון שיש לנו כבר שני נציגים מעולים ומוערכים ברשימה,יולי אדלשטיין וזאב אלקין, שמושכים את “הקול הרוסי”.

 

לעומת זאת, עולה צרפתי שהוא במקרה גם דובר אנגלית ברמת שפת אם ונשוי לאמריקאית יכול להוסיף שלושה מנדטים לליכוד.

 

הרי יש לנו מה לתרום לפוליטיקה הישראלית.  אנחנו נולדנו וגדלנו במדינות דמוקרטיות בעלות תרבות פוליטית גבוהה.

 

לנו, השמאל הישראלי לא יכול לבלבל את המוח. בדמוקרטיות שבהן גדלנו, בין אם בצרפת ובין אם בארה”ב, הרשות המבצעת והרשות המחוקקת ממנות את שופטי בית המשפט העליון. בדמוקרטיות שבהן גדלנו, יש חוקה שמגדירה באופן ברור את הסמכויות של שלוש הרשויות, כך שלא יכול פתאום בית המשפט העליון להכריז באופן חד-צדדי על מהפכה חוקתית. במדינות שבהן גדלנו, אסור לעמותות לקבל כסף ממשלות זרות כדי לפעול נגד האינטרסים של המדינה.

 

הפוליטיקה זה קודם כל מפגש בין אדם להיסטוריה.

 

פוליטיקה, זה לקחת אחריות על גורלנו ועל עתידנו.

 

פוליטיקה, זה אמור להיות הדבר הנעלה והאציל ביותר בחיינו”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כרוניקה של מאחר

אריק זיו ויזר

על לוויתו של רס”מ זידאן סייף ז”ל בבית העלמין של כפר “יאנוח-ג’ת”

אלי חזן

ליכודניק משתתף בצערו של משה פייגלין על מות אביו

אלי חזן

משה רווח ומישל ביטון חוגגים יום הולדת – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

השר אלי כהן – כשרפורמה היא לא מילה גסה

שימו לב לדביר זיו

ליכודניק
דילוג לתוכן