19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

הצעת נתניהו עברה בועדת החוקה

ועדת חוקה התכנסה אתמול בעקבות החלטת שופט בית המשפט המחוזי זפט לקיים את הבחירות לועידת הליכוד עד ה – 30 באפריל. כצפוי, החליטה מנהלת הליכוד, בהשראת יו”ר התנועה, למצוא לקונות בחוקים ובנהלים על מנת לשנות רוח החלטת השופט.

יו”ר המרכז משה כחלון העלה לדיון על סדר היום סעיף של קיום בחירות לועידה שנה מקיום הבחירות. הוא אמר בישיבה :  “אני סברתי כי היה צריך לקיים ועידה במועד, אך ראש הממשלה נתניהו הסביר כי המועד אינו מתאים מסיבות מדיניות. אני חושב שצריך לכבד את דעתו ולכן הלכנו למהלך. בית המשפט החליט כי הועידה צריכה להיות עד סוף אפריל ולכן אנחנו כועדת חוקה נכין הצעה לשינוי החוקה”.הוא סיכם ואמר כי מרכז הליכוד יכונס ויצטרך להצביע בהצבעה חשאית.

 

מלצר אמר כי  זאת תעודת עניות לתנועה דמוקרטית  שבמשך  שבע שנים לא קיימה בחירות לועידה. הוא הוסיף ושאל : “מה הסמכות שהמרכז יכול להאריך את הכהונה שלו”? וכן אמר כי צריך לתקן את נוסח ההחלטה. הוא יתמוך בהחלטה אך רק מכיוון שזאת בקשת היו”ר.

 

ההצעה עברה ברוב קולות

על הצעת נמרודי כי המרכז יהפוך לגוף הבוחר לא היה דיון. כחלון אמר שמכיוון שהחלטה כזאת של שינו שיטת בחירות היא החלטה מאוד מהותית יהיה צריך דיון מקיף והכנה לקראת הועידה

וכי יתקיים דיון על הנושא בנפרד.

 

אסי לוי הציע כי סגני ראש עיר מטעם מח”ל יהיו חברי מרכז מתוקף כהונה. כחלון לא פסל את הרעיון והציע שגם לחברי מזכירות תהיה הזכות ואז עלתה לאוויר הצעה שגם חברי ועדת חוקה יוגדרו חברי מרכז מתוקף כהונה.

משה כחלון מינה את אסי להקים ועדת משנה לועדת החוקה לנושא של מינוי חברי מרכז מתוקף כהונה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלפי ליכודניקים “יספרו לאחור” וייתנו את האות לחידוש הבנייה ביהודה ושומרון

אריק זיו ויזר

מי מטעה את המזכירות בנסיונות להחזיר חברים שהורחקו

אריק זיו ויזר

ארגוני נשים לאומיים במכתב הבהרה לציפי חוטובלי

אריק זיו ויזר

המעוז של נתניהו במגזר הלא יהודי

אלי חזן

האם סטרוק משתלטת על בית הדין של הליכוד

אריק זיו ויזר

יוסי שלי – בעד ונגד מינויו

דילוג לתוכן