26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
תקשורת

הצעת חוק: הענקת הכשרה אזרחית ליוצאי צבא

ח"כ ברקו: "נקל על השתלבותם של חיילים בשוק העבודה"

 

אנו מברכים את ח"כ ענת ברקו על הצעת חוק שיזמה בנושא שקרוב לליבם של אזרחי המדינה – מצבם הכלכלי של חיילי צה"ל. 

 

breko

הצעת החוק שיזמה חברת הכנסת ד"ר סא"ל (במיל') ענת ברקו באה להיטיב עם יוצאי צבא העוברים במסגרת שירותם הצבאי הכשרות למקצועות ולתפקידים שיש להם מקבילה אזרחית. החוק בא להקל על השתלבותם של חיילים משוחררים בשוק העבודה ולהדביק את הפער בינם ובין אלה שלא שירתו, בארץ ובעולם. החוק מועיל גם למשק הישראלי שיקבל כוח עבודה מאומן ומיומן ללא צורך בהכשרה נוספת. זוהי אמירה ברורה הקוראת להיטיב עם מי שתרם את חלקו לטובת הכלל ושירת שירות צבאי, במהלכו לא השׂתכר כראוי ולא היה בידו לעשות לביתו.

כיום חיילים רבים עוברים במסגרת שירותם הצבאי קורסים והכשרות צבאיים שבסופם הם מקבלים תעודה המוכרת רק במסגרת צבאית. במסגרת הצעת החוק תוקם ועדה שתידון בקורסים ובהכשרות שמקבלים החיילים במסגרת שירותם ותיבחן את הכרתם כהכשרה אזרחית.
המנגנון יאפשר גם עדכון של הקורסים וההכשרות על מנת שיתווספו ויתפתחו מקצועות אזרחיים על בסיס הצבאיים חדשים, אשר ניתן יהיה להכיר בהם במשק האזרחי. בנוסף, הצעת החוק מטילה חובה על שר הביטחון לדווח לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת מידי שנה על הטיפול בנושא.

ח"כ ד"ר סא"ל (מיל') ענת ברקו: "הצעת החוק שהגשתי תוכל להקנות מקצוע לחיילות וחיילים משוחררים הנושאים את המדינה על כתפיהם ולהפנות למשק אלפי צעירים שהוכשרו". 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שר התקשורת מקדם הצעת חוק שתאפשר להגביל מראש את הסכום החודשי שישלם המנוי

אריק זיו ויזר

הבחירות בארצות הברית : משחק חדש

אריק זיו ויזר

חמשת האתגרים של נתניהו

אריק זיו ויזר

הפגישה הסודית בין שר האוצר לפיד למיליארדר אדלסון

יוסי דגן: "על רה"מ לגלות מנהיגות"

Gilad Trugbild

ועדת לבדיקת תעריפי שיחה בבזק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן