32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

הצעת חוק "בשורת איוב" לדיון ביום ראשון

הצעת החוק קובעת שהתקשורת תוכל ליצור קשר עם מקבל בשורת איוב רק לאחר חצי שעה מרגע הבשורה

 

ח"כ שאמה:"הצעת חוק זו נולדה בעקבות חוסר הרגישות שגילו כלי התקשורת והפגיעה המיותרת ברגישות בני משפחת רמון ברגעים הקשים ביותר בחייהם. כולנו ניצבים המומים, חסרי מילים ובעיקר חסרי יכולת לנחש באמת את תגובתם של משפחות המקבלות את הבשורה הקשה מכל, אך ביכולתנו למנוע פגיעות מיותרות ע"י הגבלה מזערית מידתית וראויה ובעיקר מוסרית וצודקת במרחב הפעולה של כלי התקשורת בסיקור האירועים הנ"ל.כשכן של משפחת רמון אני יכול להעיד באופן אישי כי התכונה סביב בית המשפחה והצילומים החודרניים היו מיותרים ופוגעים מאד גם אם לא נעשתה כוונה זו"
 
ביום א' 9.5.2010 תעלה לועדת שרים הצעת חוק "בשורת איוב" של ח"כ כרמל שאמה וח"כ שי חרמש.
הצעת החוק קובעת שנציגי כלי התקשורת – האלקטרונית כמו גם המודפסת – לא יוכלו ליצור קשר עם "מקבל בשורת האיוב" אלא לאחר חצי שעה מרגע קבלת הבשורה. בנוסף יהיה על אמצעי התקשורת לשמור על מרחק של 200 מטר מתחומו. על-פי הצעת החוק, כל העובר על החוק ייקנס בסכום של 300 אלף שקל או חודש מאסר, ואכיפת החוק תהיה של שר התקשורת.
 
עוד עולה מהצעת החוק כי חובת כלי התקשורת תהיה לוודא כי למשפחה אכן נמסרה הודעה בנושא. "כלי התקשורת לא יפרסם תמונה או סרט וידיאו של מקבל 'בשורת האיוב' ב-48 השעות הראשונות לאחר קבלת הבשורה, אלא אם כן ניתן לו אישור לכך, בכתב, ממקבל 'בשורת האיוב'".
מתוך דברי ההסבר של הצעת החוק:"פרסום שכזה מהווה חוסר ההתחשבות בוטה ברגשותיהם של אלה החווים חוויה קשה, ויש בו כדי לגרום להם לפגיעה נפשית קשה ביותר. אין ספק כי הפגיעה בחופש העיתונות בכך שמעוכבים פרסום פרטי מקבלי בשורת האיוב היא פגיעה מידתית, ראויה, מוסרית ומוצדקת, בהתחשב ברגשות המשפחות השכולות".
 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שנה טובה לחברי הליכוד ואזרחי ישראל מיו"ר הכנסת ראובן ריבלין

אריק זיו ויזר

פרצופה האמיתי של יחימוביץ' ?

אלי חזן

רוב בכנסת לתקופת צינון לאנשי תקשורת!!!

אריק זיו ויזר

"אתם שגרירינו הנאמנים במאבקה של הציונות בזירה העולמית"

אריק זיו ויזר

ח"כ רגב לשטייניץ : "טרכטנברג לא מספק את כל האזרחים"

אריק זיו ויזר

פייגלין ממשיך לתמוך בסרבנות

אלי חזן
דילוג לתוכן