19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

הצלחת המנהיגים מעולם העסקים

מדיניות כוחנית תקיפה של מנהיגים מעולם העסקים משפיעה על רודנים ומורידה את תאוות ההתפשטות שלהם בעוד שמדיניות ותרנית של ליברליזם שמאלני מעודדת אותם לפתוח במלחמות

 

 

ועידת ​הפִּסגה טראמפ-קים מסמנת הצלחה מדהימה של מנהיגים שהגיעו מעולם העסקים. מתום המלחמה הקרה עד אובמה שלטו בעולם מנהיגים פוליטיים אינטלקטואלים מהשמאל הליברלי שהתאמצו לטשטש את ההבדלים בין טוב ורע, בין אמת לשקר, בין שלום למלחמה, בין אחריות לבין התנערות, בין הרצון הטקטי לשרוד עכשיו והיום, לבין ראייה איסטרטגית מרחיקת לכת לעתיד, כפי שכתב ד״ר חיים שיין ב״ישראל היום״.

 

המנהיגים שבאו מעולם העסקים כמו טראמפ, נתניהו, ניר ברקת ושר הכלכלה אלי כהן –   הביאו עימם התנהלות של יותר מעשים ופחות דיבורים, בה דפי מאזן קובעים יותר מפייק כותרות בתקשורת, בה עקרונות מו״מ מוצקים אינם הולכים שולל אחר מצגים כוזבים, בה הצגת רעיונות ועקרונות תמציתיים וברורים בטוויטר או בפייסבוק עדיפה על מאמרים ארכניים מייגעים ומעורפלים בעיתון.

 

מנהיגים כאלה שהגיעו מעולם העסקים מוכיחים שתוך זמן קצר ניתן לשנות את מהלך ההיסטוריה. במקום ויתורי ארה״ב והמערב שאותתו חולשה לרודני קוריאה ואיראן, יש היום אפס נכונות לוויתורים והחרפת הסנקציות המשפיעים לא רק על צפון קוריאה אלא גם על איראן, ובסופו של דבר עשויים לרסן את להיטותה לקבוע מאחזים צבאיים בסוריה, בלבנון, ברצועת עזה ובסיני.

​מסתבר שמדיניות תקיפה מורידה את המוטיבציה של רודנים, בעוד שוויתורים נתפסים כחולשה ומעודדים את שאיפת ההתפשטות שלהם.​

 

יש תקווה לעולם בכלל ולאזורנו בפרט עם טראמפ ונתניהו המשדרים עסקים ותכלית במקום חלומות באספמיה.

 

 

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא ממייסדי הליכוד ומוותיקי תנועת בית”ר, חבר מרכז, חבר מזכירוּת וחבר ההנהלה של לשכת הליכוד, עיתונאי, פובליציסט ועורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יום השואה והגבורה : אלה מעוז על משמעותה של הגבורה

אלי חזן

שכחו אותי בבית

אלי חזן

בשורות מאתגרות ממקסיקו?

אלי חזן

הדלקת נר חנוכה עם ראש הממשלה ורעייתו

ליכודניק

הפרשנות הסוערת של מזל מועלם

אלי חזן

ליכוד ירוק – כלכלה עם הסביבה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן