32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

הפשיסט חזר כמגדלור דמוקרטי

מנחם בגין הוא מופת דמוקרטי? מנחם בגין?? אתם מתכוונים לפשיסט שישב לימינו של ד"ר יוחנן באדר?… לפני שאתם דורשים מנתניהו לעלות לקברו של רבין ולבקש סליחה מיותרת, עלו אתם לקברו של בגין, ותבקשו סליחה מתבקשת…

29 שנים המתינה הדמוקרטיה הישראלית עד לחילופי השלטון בפעם הראשונה. השיהוי החריג היה תוצאה של שליטת המפאייניקים בתקשורת, בעזרתה, עשו למנהיג האופוזיציה מנחם בגין רצח אופי. במאי 77, בליל המהפך, השמאלנים נכנסו להלם. הקלפי פלט גזר-דין קשה לעיכול: מנהיג האספסוף הוא ראש הממשלה הבא.

 

הלכתי לארכיון ושלפתי קטע של אמנון דנקנר (מ- 2003) ממנו ניתן ללמוד על איך נראו היריבים מהימין בעיניים של מורעלי שמאל (אלק) דמוקרטיים. לא הייתי מביא את הקטע, אילו סברתי שדנקנר הוא היחיד שחשב כך. כולם חשבו כך.

 

"מי העלה בדעתו שבגין יהיה ראש ממשלה", תהה דנקנר, "זה היה כמו סיוט- כמו חלום מטורף. פתאום זה קרה. ההפתעה הייתה נוראית. הייתה תחושה שהברברים פרצו את החומות של בית-המקדש. הם נגעו בקודש הקודשים של העוצמה, וקרה פה שינוי סדרי עולם". סוף ציטוט.

 

"הברברים פרצו את החומות של בית המקדש", הוא אמר. בעיני השמאל הדמוקרטי, השלטון נראה כמו "בית-מקדש", והאזרחים שהצביעו לבגין נראו בעיניו (בעיניהם) "ברברים" (צ'חצ'חים, , אספסוף, אינדיאנים") . חילופי השלטון נראו בעיניים הדמוקרטיות של דנקנר (וחבריו) כ"שינוי סדרי עולם".

מאז הניצחון הראשון של בגין, הימין ניצח בבחירות עוד כמה פעמים. ולמרות הניצחון בקלפי, יש תחושה שהימין מתקשה לבצע את מדיניותו. הסיבה: כל מוקדי הכוח האחרים, עדיין נשלטים בידי השמאל. הפתק לא יכול להחליף את מעצבי דעת הקהל, ואלה מהלכים אימה, וכופים את רצונם על שלטון הימין. ההינתקות היא רק דוגמה. פתאום יש תחושה שמשהו בביהמ"ש העליון עומד להשתנות.

 

פאניקה!- זה מה שאני רואה. השמאלנים בפאניקה. הטרמינולוגיה בה משתמשים דוברי המחנה, מתאימה להפכה שלטונית עם טנקים. התקשורת מדווחת על "מתקפת חוקים פשיסטים מצד ימין". וכדי לשכנע את האזרחים שמדובר בסכנה אמיתית לדמוקרטיה, הם מגייסים את המיתוס (הוא לא היה אוהב את התואר הזה) מנחם בגין. זה מתחיל מציטוט פלוס פרשנות מרחיבה ל- "יש שופטים בירושלים". בשורה התחתונה, קבע דן מרגלית: "אצל בגין זה לא היה קורה".

 

ההיסטוריה מתעמרת בצבועים!- מנחם בגין הוא מופת דמוקרטי? מנחם בגין????? אתם מתכוונים לפשיסט שישב לימינו של ד"ר יוחנן באדר?… לפני שאתם דורשים מנתניהו לעלות לקברו של רבין ולבקש סליחה מיותרת, עלו אתם לקברו של בגין, ותבקשו סליחה מתבקשת…

 

הפאניקה של אחינו מהשמאל דוחקת בי להפיץ דברי ארגעה: בדמוקרטיה, יש חילופי שלטון. לנו ברור, שיגיע תורכם לשלוט. כאשר זה יקרה, מצוקת "הברברים מהימין", לא תזיז לכם. אתם תעשו כל מה שהפלסטינים יירצו. עד שזה יקרה, תביעו את המחאה שלכם בכבוד. בלי פאניקה…

 

למאמר המקורי ולצפייה באמנון דנקנר לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נבואת השותה / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

קוראים לזה פיק ברכיים / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

תקשורת סלקטיבית : בין הבדואים לראש הממשלה

אלי חזן

שחף פילוביץ', זה בשבילך

אריק זיו ויזר

זאת הפוליטיקה, טמבל

אלי חזן

מורשת רבין- יש דבר כזה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן