19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי בליכוד

ה’פרויקטור’ של העלייה

מתוך: מגזין החגים של “ליכודניק”

ח”כ דוד ביטן התמנה ליו”ר ועדת העלייה והקליטה וחשוב לדעת מה נעשה בנושא

 

וועדת העלייה , הקליטה והתפוצות נחשבה תמיד לוועדה מכובדת, אבל לא כזו שניצבה בחזית ‘הוועדות החשובות’ של הכנסת. זאת, עד שח”כ דוד ביטן נבחר לעמוד בראשות הוועדה. ספק אם העובדים המקצועיים של הוועדה ידעו שהם מסוגלים לייצר כזו תפוקה בזמן קצר יחסית. שמו של ביטן כ’בולדוזר’ פרלמנטרי כבר יצא למרחקים. את ה’רוח המפקד’ הוא הביא גם לוועדה, שעוסקת ביום יום ב’נעשה והנשמע’ של כל מה שקשור לעידוד עלייה וקליטת העולים מאתיופיה, ארה”ב, צרפת ושאר מדינות כמו גם בחיזוק זכויותיהם של העולים הצעירים והוותיקים שבחרו להשתקע במדינת ישראל.

ברוח הימים, יש מי שמכנה את ח”כ ביטן כ’פרויקטור’ של העלייה והקליטה.

 

לקראת ראש השנה הבעל”ט תפסנו את ח”כ ביטן לשיחת ‘סיכום ביניים’ של פעילותו, במה עסקה הוועדה, מה הספיק לקדם וקצת לגבי התוכניות העתידיות.

 

אז מה היה לנו: ח”כ ביטן סיכם עם שר האוצר ישראל כץ ושרת התפוצות עומר ינקילביץ’ על גיוס של 50 מיליון ₪ סיוע לקהילות הקטנות בתפוצות בתקופת משבר הקורונה. “אני פונה מכאן לחברי יו”ר הסוכנות היהודית יצחק בוז’י הרצוג לפעול להענקת סיוע נוסף במסגרת היכולות של הסוכנות היהודית בתקופה זאת”, קורא ח”כ ביטן, שאף פועל לקליטת של רופאים עולים , במיוחד בתקופה זו, במערכת הבריאות בישראל. “דרשתי ממשרד הבריאות לייעד מתוך 600 התקנים שקיבל המשרד לרופאים עולים, דבר זה חשוב מאוד הן בקליטתם של העולים והן בסיוע במשבר הקורונה לקראת החורף הקרוב”, מתאר ביטן, שאף מתכוון לעקוב ולבדוק שאכן התקנים הוקצו.

 

באחת הישיבות שקיימה וועדת העלייה והקליטה בראשות ח”כ ביטן התברר כי קיים גידול דרמטי בהתעניינות של יהודים ארגנטינה בעליה לארץ ישראל. ביטן, מצדו, קרא לסוכנות היהודית להגביר את פעילות העלייה במדינה זו ובמדינות שכנות וכן להגדיל את מספר השליחים שיוצאים לשנת שירות באותן מדינות.

 

לא מעט ישיבות הקדיש ח”כ ביטן לעלייה מצפון אמריקה, ישיבות שכללו גם חילוקי דברים קשים עם אנשי משרד החוץ, שלטענת ביטן “מונעים עלייה של 40 אלף איש בשנה לישראל”.

 

ש: מה אתה יכול לספר לנו על העלייה מצפון אמריקה ?

 

ח”כ ביטן: “אני יכול לבשר שיש עלייה חדה במספר העולים לישראל. יזמתי יחד עם משרד הקליטה הפעלת אולפן ללימוד עברית עוד בחו”ל דרך יישומון זום.
במשרדי נפש בנפש הגוף שאחראי על העלייה מצפון אמריקה נירשם גידול של 152% בנרשמים לעליה מארה”ב וקנדה. במשרדי הסוכנות נרשם גידול כללי של 592% במבקשים לעלות. יחד עם זאת, אני קובע לצערי כי הבירוקרטיה הורגת את העולים, ולכן דרשתי כי תוענק לעולים אפשרות לקבלת אשרת תייר עד להשלמת מסמכי העלייה. יזמתי דיון נוסף, בו התברר כי משרדי הבריאות והאוצר מעכבים הכרה בתארים רפואיים מצפון אמריקה. כלומר, תואר שווה ערך לדוקטור משתכר בישראל כבעל תואר ראשון. דרשתי לקיים דיון מעקב ולזמן את הממונה על השכר באוצר ונציגי הועדה הבין משרדית שמטפלת בנושאים אלה ולפתור את האפליה הזאת”.

 

ש: מה קורה עם העלייה מאתיופיה ?

 

ח”כ ביטן: “בהחלט גם דנו בעלייה מאתיופיה. יזמתי ישיבה מיוחדת בהשתתפות שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו- שטה, בה דרשתי להעלות מיידית את כל הממתינים שאושרו ולסגור סופית את המחנות באדיס וגונדר. צריך להבין כי  במידה ולא נעשה כך המחנות יתמלאו שוב ושוב וכל פעם ניקלע למשבר הזה מחדש”.

 

גם חלקה של העלייה מצרפת לא נעדר מדיוני וועדת העלייה והקליטה.

 

על שולחנו של יו”ר הוועדה הצטברו תלונות רבות על קשיים בירוקרטיים כבדים שמונעים את קבלתן לעבודה של עשרות אחיות עולות מצרפת, בעלות הכשרה של האיחוד האירופי.

“הבהרתי שלא יכול להיות מצב שאחות שעבדה 7 שנים בפריז ורוצה לעלות ארצה בגלל אנטישמיות הגואה בצרפת לא תוכל לעבוד בישראל. מצחיק שקיים מחסור חמור של אחיות ותוספת זאת יכולה לסייע רבות למערכת הבריאות בישראל. יש צורך מהותי לבנות מודל שישרת את האחיות המגיעות מחו”ל שלא ייפגע בסטנדרט של מערכת הבריאות הישראלית”, מדגיש ח”כ ביטן.

 

בירוקרטיה נוספת שח”כ ביטן פעל לנפץ קשורה לקביעת יעד הולם לעולים חדשים בחברות ממשלתיות ותאגידים ציבוריים.

 

עם כל כך הרבה דיונים בשלל נושאים, האם הוועדה בראשותך עסקה גם בהתגברות האנטישמיות בעולם ?

 

ח”כ ביטן: “בהחלט. באחת הישיבות, למשל, התברר לי כי ישראל מנטרת ביטויים אנטישמיים ברשת אך לא נלחמת להוריד אותם. הבהרתי בדיון כי
משרדי הממשלה וההסתדרות הציונית חייבים לפעול ביתר שאת ולהפעיל צוותים שיתלוננו למנהלי ובעלי הרשתות החברתיות על כל ציוץ או פוסט אנטישמי ולא לבצע ניטור בלבד.משבר הקורונה מנוצל ע”י שונאי ישראל להתגברות האנטישמיות. בכוונתי להמשיך ולדון בנושא וללחוץ על הרשתות החברתיות ומנהליהם להסיר כל ביטוי אנטישמי שידווח ברשת”.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליכוד סניף בודפשט

אריק זיו

אריק זיו גם אתה עוסק בפלגנות

אריק זיו ויזר

מירי רגב: “הופקו הלקחים מהסופה הקודמת”

אריק זיו ויזר

הליכודניק הטורבו של הווטסאפים

אריק זיו ויזר

ליכודניק מאחל מזל טוב לח”כ נאוה בוקר

מערכת ליכודניק

משה איפרגן מוביל מהלך להשארת בכוח בידי המתפקדים.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן