24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הפלג הצפוני והדרומי בליכוד

מי מפחד  מועידה ,תקנה יפה בציונות הדתית, ספרי לימוד מי גוזר קופון, מה שווה המילה של פוטין,השבוע הייתה פעילות נשים תשאלו את פרג’

ממה חוששת מנהלת הליכוד ?

דומה כי ראשי התנועה לא השלימו עם החלטת בית המשפט ותוכניותיהם של כ”ץ ושות’ לקיים את הבחירות לעידה בעוד 20 חודשים מצריכות את שינוי החוקה. לפיכך, הדבר מצריך התארגנות להצבעה חשאית  . השבוע הודיעה מנהלת הליכוד על כינוס המרכז ועל סדרי ההצבעה.

הבחירות יתקיימו ככל הנראה בתשע קלפיות הן בתשעה קלפיות המבוזרות כנראה על פי דומיננטיות היכן שיש שליטה. למשל, בכל אזור הדרום תהיה קלפי אחת ואילו בתל אביב יהיה שתי קלפיות : האחת מהן בוודאות במצודה. מכל מקום, יש טעם לפגם לקיום שתי קלפיות בתל אביב. שכן, גורמים שמתנגדים לשינוי בחוקה הודיעו כי יידרשו משקיפים בכל קלפי יידרשו את התערבות השופט שעומד בראש ועדת הבחירות וכן יידרשו את ביטול הקלפי במצודה כדי למנוע זיופים.

בכל מקרה, נראה כי הערכאות ימשיכו לדון בנושא. “ליכודניק” מעדכן כי השבוע הוגשו שתי פניות לבית המשפט : אחת מטעם המנהלת לעיכוב הליכים על החלטת זפט ואילו מנגד הוגשה תלונה לבית המשפט המחוזי על בזיון בית המשפט בשל אי כיבוד החלטת השופט זפט על ידי מנהלת הליכוד כאשר לטענת העותרים ישנו ניסיון לא לבצע את החלטת בית המשפט המחוזי.

מתקנים בכיוון ציונות דתית אחרת  

המקרה המצער של הרב מרדכי אלון המחיש לציבור הישראלי כיצד אפשר להיות מקורי ואותנטי כאחד. שהרי, הגוף הקרוי “תקנה” שהוקם בציונות הדתית ושעוסק בנושא אלון הינו דוגמא מובהקת לטיפול באירועים כדוגמת הפרשה הנ”ל. אינני בא לקבוע אם אלון אשם או לא, אני מבקש רק לשים דגש על הפאן החיובי של גוף שכזה.  

בהתקינם את “תקנה” הצליחו מספר אנשי ציבור של הציונות הדתית ליצור מעמד שלא יכול לבוא לידי ביטוי בציבור החילוני בשל הסתירות הפנימיות ותפיסת העולם השונה בציבור הזה.

ראוי לזכור את פרשת יצחק מרדכי או את פרשת משה קצב שכן רבים ידעו על הבעיה אך כל מי ששמע על התלונות לא יכול היה לעשות עם הטענות דבר ממשי. עד שהגיעו המתלוננות הראשונות…

בציבור הדתי הלאומי השכילו דרך “תקנה”.

 ספרים רבותי באינטרנט

ביוזמתה של ח”כ אנסטסיה מיכאלי קיימה ועדת החינוך דיון חשוב ביותר בנושא עלותם של ספרי הלימוד. ח”כ מיכאלי, כך מתברר, היא ח”כ פעלתנית שכאמא לילדים השכילה לנגוע באחת הנקודות הקריטיות להורים. אין ספק שהספרים מהווים נטל על ההורים והם בעצם ביצה שמטילה ביצי זהב להוצאות הספרים. מיכאלי הזכירה כי יש חשש של ניגוד אינטרסים כאשר מפקחים של משרד החינוך נהנים מהקשר עם הגורמים הכלכליים.

מעניין שלא מועלה הנושא בהקשר העלאת הספרים לאינטרנט. ידוע כי כבר לפני מספר שנים החל משרד החינוך לבדוק את הנושא אך בפועל יש גורמים שתוקעים את הנושא.

הרי אין בית ספר שאין בו חיבור לאינטרנט, אז תלמידים שאין להם מחשב יוכלו להדפיס את הדפים הנלמדים במחשב בית הספר.

הפתרון יכול לבוא בצורה הבאה : כל הורה ישלם על זכויות היוצרים אגרה של מאה ש”ח .

מתפלגים מהשטח

לפני כשנה הוקם פורום מדברים מהשטח. הפורום ערך מספר פעילויות, מפגשים ואירועים.

בראש הפורום עמדו דבוש, גוזלן, מדמון וגבאי אך לפני כשלושה חודשים חל פילוג כאשר צד אחד הודיע על הדחה של הצד השני והחל מאבק על השם של הפורום כאשר כל צד טוען : השם “פורום מדברים מהשטח” שיך לי.

השבוע אמר לי שר בכיר כי הוא ולשכתו מתייחסים אל הפילוג תחת השמות האלה : הפלג הדרומי של פורום מדברים מהשטח בראשות דבוש וגבאי לעומת הפלג הצפוני בראשות גוזלן ומדמון.

 ליכודניקים ברוסיה

בכיר במשלחת שחזרה מרוסיה אמר ל”ליכודניק” שמסעו של ראש הממשלה ביום שני האחרון לרוסיה היה מסע טוב. אפילו פוטין הבטיח למנוע את משלוח הטילים לאירן המתגרענת. ואולם, הבכיר שוכח שפוטין דומה לנתניהו בכך שהוא מסוגל להגיד הכל ולהבטיח אך אחרי שהנציג האירני ייכנס אליו פוטין ישנה את דעתו.

פעילות נשים ?

השבוע הוצא אוטובוס מטיילים לצפון ע”י מנהלת הליכוד. הרכז אורי פרג’ אמר לליכודניק כי זאת הוכחה לפעילות של נשים. לטענתו מתחילה פעילות והוא מקווה כי הפעילות תתוגבר.

נחיה ונראה…

בצעירים עדיין אין פעילות



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הכשלונרים ” הרצפה עקומה”

אריק זיו ויזר

מתפקדים במר”צ למען השבת

אריק זיו ויזר

“רק לא ביבי”

אריק זיו ויזר

אלדד, ברק, ובוגי חבורת הלינץ

אריק זיו ויזר

היכן הופיע יועץ הסתרים של נתניהו? – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

הנה בא יו”ר המרכז הבא

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן