40.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

הפינה הכלכלית: שנת 2021 בסימן ביטקוין ומשבר הקורונה

טל הראל, כתב הפינה הכלכלית של ליכודניק בצפי ל-2021 בסימן ביטקוין וקורונה.

שנת 2020 נגמרה לה, ובדיוק במעבר לשנת 2021 סימן ביטקוין את נקודת המחיר הגבוהה ביותר שראה אי פעם, כ-94 אלף שקלים למטבע, על הדרך שבר שיאים גם מול הדולר, האירו והפאונד, אז כנראה שהגיע הזמן להבין איך יכול להיות שבזמן שכל העולם סבל ממשבר בריאותי-כלכלי, המטבע הכתום אומץ בקנה מידה כה משמעותי.

אפשר לדבר לא מעט על המחיר, ואפילו להרהר מה היה קורה אילו הייתי קונה קצת ביטקוין כשהחבר ההוא סיפור לי על בשנת 2015, אבל המחיר של המטבע לא באמת מעניין, הוא כן מראה על העלייה הגוברת בביקוש למטבע, ובזה אתמקד.

לאורך שנת 2020 קרו מספר אירועים משמעותיים סביב המטבע, הראשון הוא הדפסות הכספים המואצות במהלך חודש מרץ, אז, בעקבות הסגרים והמצב הכלכלי, הדפיסה ממשלת ארה”ב כ-20% מכלל הדולרים בעולם. מהלך שעשוי להוריד את כח הקנייה של הדולר האמריקאי בטווח הארוך. כזכור, בביטקוין אין שום גוף צד שלישי שיכול להשפיע על אופי המטבע.

אירוע נוסף היה במאי, אירוע חציית הבלוק, אירוע שמתרחש אחת ל-4 שנים בביטקוין. המשמעות המיידית של האירוע היא ירידה בהיצע הנכנס לשוק, פחות ביטקוין חדשים זמינים לרכישה. מה שהופך את האירוע לאחד האירועים החשובים ביותר בכלכלת הביטקוין.

שנת 2020 אופיינה בהבעת עניין מצד חברות ענק במטבע, חלקן החליטו להשקיע כספים ולקנות לעצמן מטבעות, כל אחת מסיבותיה, אם זה הרעיון ואם זה התקווה לתשואה כלכלית, בין החברות נמצאת MicroStrategy, חברה ותיקה המספקת פתרונות תוכנה, החברה רכשה במהלך השנה כ-70 אלף ביטקוין, השווים היום כשני מיליארד דולרים, לצד החברה, רבות אחרות רצו לקחת חלק ורכשו גם הן, אחרות החלו לתת שירותים באמצעות ביטקוין, המפורסמת ביותר היא חברת התשלומים PayPal שהחלה לאפשר ללקוחותיה בארה”ב לרכוש ביטקוין דרך הפלטפורמה שלה, בה משתמשים מאות מיליוני אנשים מסביב לעולם.

ההודעות ההלו אולי חמקו מעיני האזרח, אבל רשויות החוק עוסקות במטבע מזה שנים רבות, אלו מנסות להטיל עליו חוקים שונים ולאסור ביצוע פעולות באמצעותו, בין אם מיסוי אגרסיבי על המטבע במטרה להוריד את סף העניין מצד האזרח, ובין אם איסור פתיחת קרנות סל באמצעות המטבע. אבל לפעמים, בשקט בשקט, הרגולטור פועל בצורה חיובית כלפי המטבע, כמו ממשל ארה”ב שאישר לבנקים לתת שירותים מסוימים בביטקוין, מהלך היסטורי המסמל נכונות מצד הרגולטור האמריקאי על ההבנה שביטקוין כאן בשביל להישאר.

למרות כל אלה, עדיין יש מי שמאוד לא אוהב את ביטקוין, מי שדואג להמשיך ולטעון שהוא משמש רק לטובת פשיעה ומימון ארגוני טרור, למרות כספים שמשמים לטובת פעולות אלה ניתנים לאיתור, כמו במקרה של החמאס, בו ניסה לגייס ביטקוין אך הוא חולט על ידי ממשלת ארה”ב, מה שכנראה לא יכל היה לקרות באמצעות דולרים. אחרים טוענים שהמטבע מבזבז יותר מדי אנרגיה וחשמל, שהכרייה שלו יקרה מדי ושהמטבע צריך להיות מוכר כ”איום סביבתי גלובלי ולא כחדשנות פיננסית”, אלו מתבססים על מחקר שנעשה על ידי כלכלן שעובד תחת הבנק ההולנדי, כאמור הבנקים הם אלו החוששים מעליה בשימוש במטבע, משום שהוא יהווה להם תחרות.

אחרי שסקרנו את שנת 2020, נותר רק לחשוב מה יקרה הלאה בשנת 2021, האם עוד שווה להשקיע במטבע? האם זה השיא שלו? האם יהיה ביטקוין חדש ועדיף להשקיע בו? אז אף אחד לא באמת יודע, אבל יש מי שנותן הערכות כלפי ערכו של המטבע, אחד מהם היה Citibank, אחד מהבנקים הגדולים בארה”ב, שעל פי הערכותיו מחיר ביטקוין בודד יעמוד על כ-318 אלף דולרים עד דצמבר של שנת 2021.

לבסוף, לביטקוין יש תכונות ומאפיינים חשובים מאוד, אלו המבדלים אותו מהכסף המסורתי שאנחנו מכירים כיום וגם ממטבעות דיגיטליים אחרים, אבל אם “דבר העובדים בארץ ישראל”, אתר החדשות שנמצא בבעלות הסתדרות העובדים, יוצא נגד הביטקוין, צריך עוד סיבות להיות בעד המטבע?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מנותקים נמאסתם !!!!!

אריק זיו ויזר

יריב לוין “צריך לחץ ציבורי כבד כדי לטפל במערכת המשפט”

אריק זיו ויזר

״ליכודניק״ משתתף בצער משפחת קליך

דניאל נחמיה

במעלה אדומים מחממים מנועים לקראת הפריימריז

מערכת ליכודניק

השב״כ,ערוצי התרעלה,הגנרלים ובן גביר

אריק זיו ויזר

“דילמת הצעיר”: זה הזמן לתת כתף ולחזור לעבודה

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן