22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

הערכת מצב בעקבות ארוע הירי בצפון משטח לבנון

גיל שמואלי על המשמעויות של תקרית הגבול עם לבנון

מדובר בארוע ירי בודד שהתחיל ע"י פעולה של מספר חיילים  בצבא לבנון לרגל יום הצבא הלבנוני – אומנם ישנה מתיחות רבה באזור עקב הגשת כתב אישום כנגד חיזבאללה ברצח רפיק אל חרירי ( לשעבר רוה"מ לבנון ) והעובדה שבית המשפט מוצא אותם אשמים ברצח – אך על פי הערכתי חיזבאללה לא מעונינים כרגע ( בשלב זה ) למשוך את צה"ל למלחמה על לבנון גם מתוך כוונה לשמר את ההשגים של מלחמת 2006 . צריך לזכור שאם סורייה היתה בלבנון ב- 2006 להערכתי לא היתה פורצת מלחמה .

יש לזכור : הצבא הלבנוני מורכב ממספר קבוצות אתניות בתוכו – מוסלמים סונים , שיעים , נוצרים מארונים , נוצרים אורתודוכסים – וככזה מושפע ע"י המפלגות השונות – בגדול אין לו אינטרס לפתוח במערכה נגד ישראל . לאחראונה עצרו קצין בכיר מצבא לבנון בהאשמת ריגול לטובת ישראל .

נאום נסראללה : מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא אתמול (שלישי) נאום לציון ארבע שנים למלחמת לבנון השנייה והתייחס לתקרית הירי בגבול הצפון – בסוף הנאום השמיע נסראללה איום ברור לעבר ישראל:"אני אומר בצורה ברורה, אם ישראל תרים ידה על צבא לבנון אנחנו נדאג לגדוע את היד הזו ונגיב בהתאם".

במידה מסויימת נראה לי אישית כי הוא נמצא בלחץ בגלל בית הדין הבנלאומי לרצח רפיק אל חרירי , ומנסה למנף את הארוע לטובת אירגונו – בהצגת חיזבאללה כמגן לבנון האמיתי וכמי שהודיע לצבא הלבנוני כי הוא מוכן לכל פעולה .

 

רצח רפיק אל-חרירי : נסראללה מנסה למנף את הארוע לטובת אירגונו בהצגתו כמגן לבנון האמיתי וכמי שהודיע לצבא הלבנוני כי הוא מוכן כבר עכשיו לפעולה .

 

 

אירן – סוריה : ככל שהאירנים ירגישו יותר לחוצים מהסנקציות של ארה"ב והאו"ם בנושא הגרעין יגבר המתח באזור – וחיזבאללה יקבלו הוראה להצית אש , נסראללה לא מקבל החלטות בצורה עצמית אלא מופעל ישירות ע"י משטר האייתולות באירן – זכות הקיום של חיזבאללה כארגון טרור וכמי שמצדיק את הבעלות על נשק בלבנון הוא מלחמה – והנסיון להציג את עצמם כמי שמגינים על לבנון – בפועל חיזבאללה מונעים מלבנון להיות מדינה חופשית , מסרסים את הריבונות הלבנונית ולא מאפשרים לצבא לבנון להטיל מרות וסדר . היות וסורייה נכנסה רשמית לתמונה קיים מתח בינה לבין אירן על עתיד השליטה בלבנון וזו בדיוק היתה כוונת סעודייה בפגישת הפיסגה בלבנון . סורייה היא המדינה היחידה כרגע שיכולה להביא ליציבות בלבנון מתוך האינטרס הסורי נטו .

  •                                                       
  • נסיון חיסול באירן : הבורסה באירן מזנקת מעלה , שעה שמחמוד אחמדיניגאד ניצל אתמול מנסיון חיסול -מעבר לנסיון לשדר עסקים כרגיל , לאחר הגימגום של המשטר באירן שלאחריו ניסו למחוק את ההודעה שהוציאו על סניון פיגוע – יש חשש ושאגדה מפני קבוצות מלצייה סוניות , המשטר מפנה א…צבע מאשימה אל המוגהדין אל חאלק – ארגון טרור וגרילה הפועל באיראן משנות השישים. בראשית ימיו קיבץ הארגון מתנגדים לשלטונו של השאה מוחמד רזה פהלווי. בשנות השבעים ביצע הארגון מספר פיגועים נגד משטרו ונגד מטרות אמריקניות באיראן, שגרמו למותם של מספר אזרחים אמריקניים.( הארגון נתמך בעבר ע"י סאדם חוסיין שנלחם עד חורמה כנגד אירן . מנהיגת הארגון מריאם רג'א .

כלל אצבע בכל מצב – על ישראל להיות עם היד על הדופק ולהיות מוכנה לכל התפתחות .

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האזנות סתר במצודת זאב – האח הגדול – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר

אסתר, ציפי וזהבה

פרשת ויחי – ירידה לצורך עלייה

אלי כהן

בין אהוד אולמרט לנורית צור

אלי חזן

דברים באזכרה לעולה הגרדום שלמה בן-יוסף הי"ד /מאת: יוסי אחימאיר, מנכ"ל מכון ז'בוטינסקי

אריק זיו ויזר

נשלם מיסים יפים

אלי חזן
דילוג לתוכן