26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

העמדות של בוגי

המשנה לראש הממשלה הופיע בשבת תרבות במבשרת ציון ונתן לקהל להבין את עמדותיו בבירור

על מו”מ אפשרי עם הסורים:

“אני בעד להושיט יד לשלום לכל גורם באיזור, אבל שלא נתבלבל. יש הבדלים עצומים בין בשאר אסד לאביו. חאפז אל אסד חי בעולם חד קוטבי והבין שהדרך לוושינגטון עוברת בירושלים. בשאר חי היום בעולם שהוא לא חד קוטבי, והוא מעדיף את טהראן על וושינגטון. הוא גם לא משוכנע שהדרך לוושינגטון עוברת בירושלים. בשאר לא רואה את עצמו כמפסיק להיות מוביל מחנה ההתנגדות, ולכן יש דברים שחייבים בירור בסוגייה הסורית”.

 

הערה: הדברים נאמרו כתשובה לשאלה שעלתה, ולא כתגובה לפרסום הבוקר בתקשורת בכווית.

 

על איראן:

“האיום האיראני חייבת להיות בעדיפות ראשונה. עד שיטופל האיום האיראני אי אפשר יהיה לייצב את לבנון, עיראק, אפגניסטאן, תימן והנושא הפלסטיני. האיראנים מחמשים ומשלמים כסף כדי לא לייצר יציבות.גם אנחנו חושבים שהאופציה הצבאית חייבת להיות המוצא האחרון, ולכן צריך להפעיל לחץ על המשטר האיראני. זה החל להיעשות באמצעות סנקציות, אבל זה לא מספיק. המשטר האיראני צריך להגיע למצב של פצצה או הישרדות”.

 

על טורקיה:

“ארדואן החליט שהוא פונה למזרח ולא למערב. בטורקיה גדל הכוח של הגורמים האיסלאמיים, ובשמונה השנים האחרונות ארדואן מוביל זאת בהצלחה. אנחנו לא יזמנו התדרדרות ביחסים, אך מצד שני צריך לעמוד על האינטרסים שלנו. המשט היה פרובוקציה שממשלת טורקיה נתנה לו את ברכת הדרך. הלוחמים נדרשו לפעול כתוצאה מהגנה עצמית. אנו מצטערים על כל הרג, אך אני מתנגד להתנצלות. כן יש מקום להידברות כדי להגיע להכסמה איך משאירים את האירוע מאחורינו”.

 

על הנושא הפלסטיני:

“איננו רוצים לשלוט בפלסטינים. אני מאוד רוצה שלום, אבל אנחנו צריכים לנהל את הסכסוך כי ראינו שניסינו למצוא פיתרון ולא הצלחנו. טוב שיש להם פרלמנט וטוב שהם אחראים לחייהם. אני מוכן לפעול כדי לחזק אותם בשטחים שבאחריותם. אנחנו גם מוכנים להתקדם בתהליך, אבל זה צריך להיות תהליך של מלמטה למעלה. אני בעד הידברות ובעד יצירת פרויקטים ופעילות מותפים בין אנשים. יש בזה כוח חיובי. המרכיב החשוב ביותר שחסר היום ברשות הפלסטינית הוא רפורמה חינוכית. דבר לא יעזור אם לא תהיה רפורמה חינוכית. עד היום מחנכים בצד הפלסטיני שאין זכות קיום למדינה יהודית, וילדים בגיל גן עדיין מתחנכים לחגור חגורות נפץ. משחר הציונות ועד היום אין לנו שותף פלסטיני להכרה במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי. אם היה שותף כזה, היינו מגיעים מזמן להסכם. היסטורית, התגובה הערבית לכל הצעת חלוקה הייתה אלימות. גם אבו מאזן שנחשב מתון – תראו את התגובה שלו להצעת אולמרט. הוא אומר שלעולם לא יכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. הוא אפילו לא אומר שיש עם יהודי. לכן הבעיה לא מתחילה ונגמרת בגבולות 67′.

“לכן מדובר בתהליך איטי, שחייבת להיות בו הכרה בזכותה של ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי. כל הסכם שנגיע אליו הוא סוף הסכסוך וקץ התביעות. וצריך להיות מענה לצרכים הביטחוניים שלנו”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בוגי מגנה את פעולות תג המחיר

אריק זיו ויזר

מינוי רגב לשרת התרבות-איזון היסטורי מתבקש

אריק זיו ויזר

לאה נס: “עמוד ענן הכרחי לביטחון הדרום”

אלי חזן

אדלשטיין : “מטרת הפלסטינים היחידה – מחיקת ישראל”

אריק זיו ויזר

חוק(ת) איתן

אלי חזן

ברכת שר ההסברה והתפוצות לרגל חג הפסח

אלי חזן
דילוג לתוכן