32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הסיבוב של צחי ברוומן

גולדסטון ואלי ישי, ברכות למיכל עבדי,ג'וליאנו מר נרצח על מזבח האיסלם הראדיקלי, ברוומן רוצה להיות מנכ"ל, לשכת הליכוד התכנסה, מאיפרגן ועד גי סטריט.

נתניהו שובר שמאלה ?
השבוע נפל דבר בליכוד. דבר משמעותי ביותר. נתניהו, שנמצא כרגע בלחצים אדירים כתוצאה מהפרסום של הנסיעות שלו לחו"ל, החל לבצע מהלכים מהירים ונמהרים, נמהרים ומהירים וכולנו יודעים שהחיפזון מן השטן.  המהלכים גם צריך להדגיש אינם נכונים. נתניהו הכניס צוות שמאלני להכנה לקראת הבחירות הבאות כאשר ראש הצוות כבר הודיעה כי היא לא תצביע לנתניהו. אירוני משהו, לא? בכיר בקדימה נזכר בימים שפורום החווה הוביל לפילוג והציע כי הצוות שהוקם ילך וילמד מחיים רמון כיצד מפרקים מפלגה.
במקום שנתניהו יקח יועצים מבית ויועצים רציניים, לא כאלה שהולכים לקבל ממנו משכורת ובבחירות כבר יהיו במטה של לבני, הרי שהוא עושה טעות. טעות נוספת. שורה בטעויות שמביאות עליו הרס עצמי. חבל.
ואם הזכרנו נשים, הרי  שעל נתניהו להקים עכשיו מחדש את אגף הנשים בליכוד, הרי לא יכול להיות שאין אגף נשים בתנועה שלנו.
ואם הזכרנו את קדימה, הרי שחשוב להזכיר כי מתברר ששם בשקט בשקט מתחוללת מהפכה שקטה. לבני מאבדת אחיזה בשטח כאשר הברית בין מופז לצחי הנגבי מתחזקת. צריך לזכור כי צחי הוא שהמליץ על מופז להחליפו וצחי עורך מפגשים וכנסים ביחד עם מופז, במידה והברית תקרום עור וגידים, יכול להיות שבבחירות הקרובות יוביל מופז ולא לבני את קדימה.
צריך לזכור : בממשלה המפתח בידו של ליברמן ואילו בקדימה המפתח בידו של הנגבי.

גולדסטון
אלי ישי עשה צעד נכון כאשר הזמין את גולדסטון אליו. נתניהו צריך להעצים את המהלך ולרתום את גולדסטון לכיוון ספטמבר, שם במידה ויסכים יעמוד בראש החזית נגד הקמה של מדינה פלסטינית. אין ספק כי קדימה גידלה מפלצת שקוראים לה אבו מאזן. קדימה נתנו לאבו מאזן חבל ארוך וגם כאשר הציעו לו 98 אחוז מהשטח הוא לא הסכים. מדוע ? כי הוא ראה מולו מנהיגות עייפה חלשה והוא ראה את היום בו האו"ם ייתן לו לגיטימציה ולא לבני או ביבי, לכן אבו מאזן סרבן שלום, נקודה.

ג'וליאנו מר
ג'וליאנו היה אומן שהייתה לו דרך. הוא האמין בשלום גם כאשר אחיו משתי הדתות לא האמינו בו. הוא המשיך בשלו ובדרכו. מבחינתי, הוא טעה כאשר התעלם מטרור ורצח נשים וילדים יהודים. יחד עם זאת, הוא היה נאמן לדרכו והאמין בשלום. העניין הוא ששוב נרצח לוחם שלום על מזבח ההדברות ע"י ארגוני אסלאם רדיקלים. אצלם הרצח והטרור הם חלק מהאמונה וכך אדם שהקדיש את חייו להדברות בין העמים נרצח ע"י מסוממי הדת.
יש להדגיש כי רעידת האדמה המדינית המתחוללת במדינות ערב עלולה להיות צונמי דתי שישתלט על האזור. אין להקל ראש במצב, המערב והמנהיגות בישראל צריכים לעמוד על המשמר. אין לרוץ להצהרות מכיוון שאין כרגע מצב יציב. כל הצהרה היא כמו עלה נידף ברוח. הדבר היחידי שיכול להוות התחלה של בדיקה היא כינון ועידה אזורית בחסות הקורטט וארה"ב.

מיכל עבדי
מיכל עבאדי בויאנג'ו תמונה לתפקיד החשבת הכללית של ישראל. כך הודיע שר האוצר יובל שטייניץ. עבאדי בויאנג'ו תחליף את שוקי אורן, המסיים שלוש וחצי שנים בתפקיד ו-15 שנים באגף החשב הכללי.
עבאדי בויאנג'ו, שתיכנס לתפקידה בעוד כחודשיים, כחשבת הכללית של ישראל תהיה האשה הראשונה שמכהנת בתפקיד החשב הכללי והאשה היחידה בהנהלת משרד האוצר.

צחי ברוומן
בימים האחרונים החל מסע יחסי ציבור מסביב לצחי ברוומן שהוא עומד להיות מנכ"ל הליכוד הבא. יותר מזה, מקורבים נתנו אפילו תאריך : לפני ליל הסדר הוא ימונה לתפקיד. נזכרתי כי כבר בעבר פורסם שברוומן השתמש בקרבתו לכאורה לשרה נתניהו  ובדיקה קצרה בגוגל גילתה לי שהוא היה מועמד כבר כמעט לכל תפקיד חוץ מראש הממשלה. כך היה מועמד לתפקיד מנכ"ל של מספר משרדי ממשלה וראש הצוות של נתניהו. אבל מה לעשות שמינויים לא עוברים דרך כותרות העיתונים. הבעיה היא לא באדם אלה בדרך. מתברר כי צחי מתפאר שהוא מקורב לשרה. יכול להיות שברוומן הוא מינוי טוב. איני מכיר אותו אבל מדוע לסבך את שרה שהיא אחראית על המינוי? אם נכון הדבר מדוע לא ללכת בדרך המלך ולהודיע כי הולכים למנות מנכ"ל חדש מבלי לערב את השם של שרה? מספיק יש כאלה שמחפשים סיבה למסיבה.

לשכת הליכוד ו"האולמרטיזם"
לשכת הליכוד ידעה ימים יפים יותר. השבוע התכנסה הלשכה לאחר שבית הדין כפה את הכינוס לאחר חמש שנים. נוצר מנהג מגונה שמאז שיו"ר הלשכה דני נווה פרש מהפוליטקה ועבר לעשות לביתו לא נבחר מחליף ולא כונסה הלשכה. אתמול יום חמישי, כונסה הלשכה, כאשר בראש הישיבה ישב המנכ"ל גדי אריאלי ולידו היועץ המשפטי. כל הצעה שבאה לעלות לא עלתה להצבעה בנימה שבעתיד ידונו בנושא. מצד אחד זאב בן יוסף מירושלים העלה מספר הצעות לסדר ומהצד השני קראה טובה מעוז לקהל לעמוד לצידו של נתניהו : "הוא ראש הממשלה שלנו, אין יותר טוב ממנו. כולנו צריכים לעמוד מאחוריו ומימינו ומשמאלו כדי שלא יפגועו בו ובנו".
ואולם, מה שמשך את תשומת ליבי היו דבריו של זאב אלקין. הוא אמר כי "בנוגע לפירסומים בערוץ 10, באופוזיציה סוגרים למעלה משנתיים ללא כל הישג או ניצחון כלשהוא במליאה או בוועדות, הדבר מעביר את גורמי האופוזיציה על דעתם ולאחר שהתייאשו מלנצח בזירה הפרלמנטרית הם מחפשים אפיקים אחרים ע"מ לתקוף את הממשלה". הוא הוסיף ואמר : "תופעת ה"אולמרטיזם" המושחתת היא נחלתם הבלעדית של חברי סיעת קדימה וכל ניסיון להציג את הליכוד או העומד בראשו כמושחתים ייכשל פשוט מכיוון שאיננו כאלה". כל מילה מיותרת.

ג'יי סטריט
רק לפני מספר שבועות חשף דנון את הארגון שפועל כנגד מדינת ישראל. אין ספק כי לבצע הכללה אל מול כל הארגון אולי לא במקומה אך אי אפשר להתכחש כי דוברים מטעם, בשם הארגון, פעלו לטובת אירן – החמאס. בנציגות בישראל טענו כי הוצאו הדברים מהקשרם, הדוברים לא היו מטעם, אך מתברר כי בארגון בארה"ב הבינו כי נגרם להם נזק תדמיתי אז הם הודיעו עכשיו על פיטורים של מספר בכירים. נקווה שהבינה חזרה ואלה שבאמת חשובה להם המדינה שיקיאו מתוכם את אלה שלא מדינת ישראל חשובה להם. בשורה נוספת טובה היא שקרן פורד האנטישמית הודיעה כי תפסיק את המימון של הקרן החדשה שגורמים שמימנה היו אלה שהטעו את גולדסטון.
מגיע שאפו ל"אם תרצו" , לרן ברץ ולמשה איפרגן.
משה איפרגן ורן ברץ ניהלו במשך שנים מאבק לחשוף את מעללי הקרן החדשה. רק לאחר דו"ח גולדסטון התברר בישראל גודל ההשפעה של הזרמת כספים לארגונים שכל תפקידם היה לבצע השמצה של מדינת ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תקשורת מדממת

אריק זיו ויזר

ארוכה הדרך לחרות !

אריק זיו ויזר

ארד , קם ומיצוי הדין

אריק זיו ויזר

מי יחליף את יריב

מתמחים מול מתפקדי מבשרת

אריק זיו ויזר

אלקין – שומר החותם של הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן