18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

הנשים של נתניהו

פרח, דנית ועינת – מובילות סיעת הליכוד

ממשלת ישראל ה – 32 נכנסה לתפקידה ב – 31.03.2009. מאז, היא לא הפסידה בשום הצבעה בכנסת. והרי אחד המדדים לחוסנה של קואליציה מוצלחת הוא יציבותה על ידי ניצחונה בהצבעות בכנסת. חלק מההצלחה הפוליטית המופלאה של גדעון סער נזקפת לזכותו כמי שכיו”ר סיעת האופוזיציה בכנת ה – 18 היכה שוק על ירך את קואליציית אולמרט – לבני והפיל אותה פעם אחר פעם בהצבעות במליאה.

לא כך הדבר בממשלת נתניהו השנייה. פעם אחר פעם, הצבעה אחרי הצבעה, הקואליציה מנצחת וצריך לזכור כי הדבר לא נעשה בחלל ריק. משום שאת הדרך לניצחון מובילים אנשים, או במקרה שלפנינו, נשים, שדואגות לגייס ח”כים להצבעות במליאה ובוועדות.

צוות ההצבעות של נתניהו מורכב מעינת עובדיה – “הבולדוזר של הסיעה”, פרח לרנר – יועצת ראש הממשלה לענייני כנסת שהבנתה בחומר ותחכומה האלגנטי משרה שקט בסביבת ראש הממשלה בכנסת ומעוזרתה דנית אמיתי אשר חיוכה משרה על הסיעה אווירת נינוחות ונעימות. אין ספק שאם צוות נתניהו היה מורכב מהיכולות של צוות הכנסת, הרי שהכל היה נראה אחרת. מספיק להסתכל על “סבן אותי” בתחום הפוליטי.

חשוב להבין את העובדה הקונסטרוקטיבית של שלושת הנשים הללו ובייחוד מול נבחרי הליכוד. אחד הבכירים בליכוד ביקש לומר אוף רקורד ש”נתניהו צריך להודות לאל שאלו הנשים המובילות אותו בכנסת, בייחוד בהשוואה לצוות אולמרט מהכנסת הקודמת. ובכלל, שלושת הבנות הללו יוצרות אווירה נינוחה שלא נראתה כמותה שנים בליכוד. לפחות ב – 10 השנים האחרונות”.

צריך להסתכל על העניין בהיבט רחב יותר : שלושת הבנות ביחסים טובים עם מנהלות הסיעה האחרות ועם ח”כים וח”כיות, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה. צריך לחשוב עד כמה הדבר חמור ופוגע בעבודת הקואליציה כאשר מי מבין הנהלת הסיעה ביחסים מתוחים עם ח”כים וח”כיות אחרים מהקואליציה. שהרי, כל קול חושב הן במליאה והן בוועדה.

בנוסף, יש לציין את עבודתו הבלתי נלאית של יו”ר הסיעה והקואליציה זאב אלקין אשר שיבחתי אותו בעבר ביומן ליכודניק. גם את עוזרו רוני צוברי יש לציין לשבח על פעילות אקטיבית היוצרת הרמוניה בין החברים בסיעה ועוזריהם.

יותר משנה לממשלת נתניהו. על פי החוק נותרו לה עוד שלוש וחצי שנים. אין ספק כי צוות סיעה החביב על כולם יסייע לו להשלים את הקדנציה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה: סנקציות למחרימי ישראל

ריבלין למען החקלאים

אריק זיו ויזר

ח”כ אופיר אקוניס : “יש לבחון את הדרכים בהן יכולות הממשלה והכנסת לסייע לתדיראן”.

אריק זיו ויזר

ועדת הכלכלה ביטלה את קנסות היציאה מחברות הסלולר

אריק זיו ויזר

יו”ר הליכוד בנימין נתניהו “אנו תומכים במעבר מספיגה פאסיבית להתקפה יזומה. “

אריק זיו ויזר

ברית הזוגיות צעד קטן לפיתרון גדול

דילוג לתוכן