30.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

המר”צ מחולק לשניים

תנועת מר”צ העולמית נגד סיעת מר”צ בעיריית י-ם

נציג תנועת מרץ העולמית, מר אברהם חייט, חתם על כתב הסכמה שהוגש לקונגרס הציוני שננעל לא מכבר, לקבל את הצעת ההחלטה שהגיש הליכוד העולמי על הגדלת ההשקעה בבנייה בירושלים על כל חלקיה ושכונותיה, “כפי שעשו גם כל ממשלות ישראל וכל ראשי עיריית ירושלים”.  החלטה זו התקבלה גם במליאת הקונגרס, והצביעו לה גם צירי מרץ, תנועת העבודה ושאר נציגי השמאל. בכך למעשה יצאה תנועת מרץ העולמית נגד עמדת סיעת מרץ בעיריית ירושלים.

 

 

אם יוסכם שעמדתה של תנועת מרץ העולמית, הכוללת גם את מפלגת מרץ בישראל, גוברת על עמדת הסיעה של מרץ בעירייה – לא ברור מה ראתה סיעתה בעיריית ירושלים להתנגד לתוכנית לפיתוח התיירות במזרח ירושלים, שכללה הריסת מבנים בלתי חוקיים באזור (תוכנית “גן המלך”) על פי צו בית המשפט, כאשר תנועתם העולמית הסכימה למעשה לבנייה ולפיתוח במזרח הבירה ורוממות שלטון החוק בפיהם תמיד.

על רקע זה ניתן להצדיק את החלטת ראש העיר להוציא את מרץ מהקואליציה העירונית.

יש לציין כי גם סיעת מפלגת העבודה בעירייה, בראשה יו”ר המפלגה בירושלים חיליק בר שהוא גם חבר מועצת העיר, תומכת בתוכנית מאוזנת זו שנועדה לפתח את מזרח העיר לטובת כל התושבים החיים שם.

 

ראוי לחרוט על דפי ההיסטוריה הציונית כי תנועת מרץ העולמית העולמית חתומה על הצעת ההחלטה שיזם הליכוד העולמי ושהתקבלה בקונגרס הציוני ברוב גדול, כולל על ידי כל יתר סיעות השמאל, שכותרתה –  “הצהרה על ירושלים מאוחדת כבירת ישראל לנצח“.

 

וזוהי לשון ההחלטה ההיסטורית:

ירושלים היא בירתו של עם ישראל מזה למעלה משלושת אלפים שנה ותישאר הבירה הנִצחית של עם ישראל ומדינת ישראל. הקונגרס ציוני קורא לממשלה ולעירייה להגדיל את ההשקעה בפיתוחה ובנייתה של ירושלים על כל חלקיה ושכונותיה, כפי שעשו כל ממשלות ישראל וכל ראשי עיריית ירושלים.

 

מצורף בזה תצלום ההחלטה עליה חתם נציג מרץ העולמית, מר אברהם חייט.

 

 

זאב בן-יוסף, חבר מועצת הגִמלאים של עיריית ירושלים, הוא גם עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עצה טובה לשוטר שחר מזרחי מהתאחדות גנבי הרכב

אריק זיו ויזר

תיעוד – אלימות קשה בחוות גלעד

אריק זיו ויזר

לוין : “אני משוכנע שנכון לאפרת וליישובי הגוש שגשוג”

אריק זיו ויזר

מלחמות הפת”ח החמישיות

אמיתי שיף

כמה ישראלים יצטרכו למות בשביל הקזינו הבא

הרויזיוניסט

אזרחי ישראל פסחו על הקו הירוק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן