19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

המרצה סער בשיעור על ארץ התנ”ך

שר החינוך גדעון סער קיים היום סיור מקיף בשומרון והדריך מאות כשתנ”ך בידו

שר החינוך גדעון סער ממשיך את הרומן שלו עם השומרון. למעלה ממאה ושלושים פעילי הליכוד סיירו היום בשומרון כאורחי ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה והיחידה האסטרטגית במועצה שארגנו את הסיור בשיתוף עם קטי שטרית, ראש מטה השר, והדור הצעיר בליכוד .

 

הסיור, בהדרכת מנהל היחידה האסטרטגית ויועץ ראש מועצת שומרון יוסי דגן ובועז העצני מועד המתיישבים כלל ביקור בישוב ברקן ותצפית על מישור החוף, סיור רכוב באזור התעשיה ברקן, ביקור באריאל ומפגש עם ראש העיר רון נחמן, ביקור באיתמר ובחוות “גבעות עולם” ולטעימת יינות מובחרים מתוצרת השומרון בכרמי “טורא” בישוב הר ברכה, בהדרכת בעלי המקום ורד בן סעדון ובהשתתפות יועץ ראש הממשלה להתיישבות גבי קדוש. משם המשיכו המסיירים לישוב אלון מורה ולשמורת הטבע הר כביר – לתצפית ולהדרכה עם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, מיו”ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר, ובראש ובראשונה משר החינוך גדעון סער, שהדריך כשתנ”ך בידו.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, אשר ציין לשבח את פעילי הדור הצעיר, קיבל את פני האורחים והדגיש כי ראוי לציין במיוחד את שר החינוך, שהמוטו שלו הוא להחזיר את ילדי ישראל אל התנ”ך, אל מקורותינו, ולהראות שארץ ישראל שייכת לעם ישראל.
ההתיישבות בשומרון ובכל יהודה ושומרון פורחת ומתקדמת לתפארת מדינת ישראל, אנו מקוים שממשלת ישראל תחזור להקים ישובים חדשים ותחדש את תנופת ההתיישבות”.
יו”ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר, מייסד ההתיישבות בשומרון, סיפר על הישוב אלון מורה, סקר את תולדות חידוש ההתיישבות ביהודה ושומרון  והסביר על המקורות היהודיים של שכם, קבר יוסף, הר גריזים ומזבח יהושע בן נון בהר עיבל.
שר החינוך גדעון סער הדריך את המשתתפים הרבים תוך שהוא נעזר בספר התנ”ך להבאת מובאות וציטוטים לקשר שבין עם ישראל לארץ ישראל ועל ההבטחה האלוהית עליה:
“ההתנגדות של הפלסטינים לכל סוג של חפירות ארכאולוגיות, נובעת מהתנגדות לגילוי הזכויות שלנו על ארץ ישראל. בספר בראשית פרק יב’, בשניים שלושה פסוקים, אפשר למצוא כל המרכיבים: “ויעבור אברהם בארץ עד אלון מורה.
המקום שכולם דמיינו שנמצא מעבר הרי החושך, נמצא כאן כל כך קרוב, החיבור יוצר את הזיקה וזה ממוטט את חומות הניכור. ולכן הדבר הגדול ביותר שאתם אנשי הדור הצעיר, ואני מברך על פעילותכם זו, הוא הטיולים כאן  בארץ ישראל. אתם צריכים להביא לכאן את עם ישראל. אי אפשר לדבר על השומרון ועל חברון ועל ההתיישבות אותו דבר אחרי שמגיעים ורואים בעיניים. אני מזכיר את הנחישות של המתיישבים, אלון מורה, אחרי מאבקים של 5-6 שנים, קם בזכות הנחישות של האנשים הללו. אני זוכר את בגין אומר ‘יהיו עוד הרבה אלוני מורה’, מה שחשוב זה להבין שהמתיישבים לא נמצאים בשליחות של עצמם, המתיישבים נמצאים בשליחות עם ישראל, אח”כ לפי החלטות של ממשלת ישראל. צריך לחזק את ההתיישבות ולהעצים את ההתיישבות, בסופו של דבר איפה שיש התיישבות יש צבא ואין טרור. בשנתיים האחרונות עבדנו קשה מאוד עם גרשון מסיקה, אני רוצה לברך אותו על פעולתו לחיזוק החינוך השומרון, בבניית כיתות וברוח.
אני מאחל שנזכה כולנו לחזק את ההתיישבות בארץ ישראל ולחזק את החינוך. אם נחזק את החינוך כל שאר הדברים יסתדרו מאליהם כי עם ישראל הוא עם חזק”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רוב מוחץ בליכוד נגד מסירת שטחים ונגד מדינה פלסטינית

אריק זיו ויזר

המבצע העולמי של מתנדבי ובוגרי בית”ר בהרצליה

אלי חזן

מחלפות הציונות החדשה של שומפלבי וגאון

אריק זיו ויזר

פורום נשים ציוניות טוען : גורמים פוליטיים מנסים לחדור לוועדת טירקל

אריק זיו ויזר

מסיבת יום עצמאות בביתו של עוזי דיין

אריק זיו ויזר

“יום של העשרה לעילא ולעילא. באתי, ראיתי, ניצחתם”!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן