34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

המצב בונצואלה – מיוחד לליכודניק

גבריאל שוקרון, יהודי תושב ונצואלה לשעבר, מדווח לליכודניק על המתרחש במדינה לאחר הבחירות השנויות במחלוקת שנערכו השבוע 

 

ביום ראשון האחרון בשעות הערב המאוחרות הכריזה מועצת הבחירות של וונצואלה על ניצחונו של ניקולאס מדורו (יורשו של הנפטר הוגו צ’אבס) נגד מועמד איחוד האופוזיציה הנריקה קפרילס רדונסקי (ממוצא יהודי, נכד לניצולי שואה). התוצאות, לאחר ספירת 99.12% מהקולות, הראו פער מצומצם ביותר בין שני המועמדים (50.6% למדורו מול 49.07% לקפרילס).

 

שעה לאחר פרסום התוצאות הכריז הנריקה קפרילס על אי-הכרתו בתוצאות הבחירות ודרש ממועצת הבחירות לבצע ספירה מחדש של כל הקולות. קפרילס אף הצהיר כי יש בידיו “תוצאות שונות” אשר משקפות בצורה יותר נאמנה את רצון העם.  קפרילס גם הציג מעל 3000 תביעות אשר נעשו ביום הבחירות בקשר לפעולות לא לגיטימיות אשר אירעו במהלך היום ואשר מעוררים חשש לזיוף של מעל 1.4 מליון קולות. בין התביעות הוא ציין מקרים שבהם הצביעו בקלפי מסוימת יותר אנשים ממה שהיו רשומים ומועצת הבחירות קיבלה את ההצבעות כלגיטימיות. או מקרים שבהם אנשים ליוו מצביעים ברגע ההצבעה כדי לאיים עליהם ולבדוק שהם מצביעים למדורו.

 

בתגובה הראשונה, ניקולאס מדורו הסכים לערוך ספירה מחדש של הקולות אך לאחר כמה שעות התחרט וסירב. גם מועצת הבחירות סירב לקבל את דרישתה של האופוזיציה אף על פי שזו זכות המוגדרת בחוקת המדינה.

 

תומכיו של קפרילס יצאו לרחובות בעריה השונות של וונצואלה כדי להפגין מול הסניפים של מועצת הבחירות אבל הם הותקפו על ידי כוחות הביטחון ותומכיו של מדורו. עד כה נהרגו במהלך ההפגנות 7 אנשים ומעל 60 נפצעו. על פי הגרסה של הממשלה המפגינים הם אלו אשר התחילו עם הפעולות האלימות והרסו מבנים רבים אשר נבנו על ידי הממשלה של צ’אבס.

 

האווירה המתוחה והאלימה לא נשארה ברחוב בלבד אלא הגיעה עד הפרלמנט הלאומי של וונצואלה. חבר פרלמנט משורות האופוזיציה הותקף במהלך דיון במליאת הפרלמנט על ידי חברי פרלמנט התומכים במדורו. המותקף נלקח לבית החולים כדי לקבל שם טיפול עקב חתך עמוק בפנים. יו”ר הפרלמנט, דיאוסדדו קבאיו, החליט שלא תינתן זכות דיבור לחברי הפרלמנט אשר לא מכירים במדורו כנשיאה החדש של המדינה. מדורו עצמו הצהיר כי לא יעביר כספים למושלים של המדינות השונות בוונצואלה אשר נכללים בשורות האופוזיציה.

 

היום הייתה אמורה להתקיים הפגנה מסיבית של האופוזיציה מול מועצת הבחירות בעיר הבירה, קראקאס, אך קפרילס החליט לבטלה מחשש שתומכיו של מדורו ינסו לפגוע במפגינים. במסיבת עיתונאים מול אמצעי תקשורת בינלאומיים הציג קפרילס דוגמאות לאירועים לא לגיטימיים אשר התרחשו ביום הבחירות וקרא לקהילה הבינלאומית לא להכיר בשלטונו של מדורו ולדרוש ממועצת הבחירות לקיים ספירה מחדש של הקולות.

 

במדינות רבות בעולם הפגינו וונצואלנים מול שגרירויות וונצואלה כדי לדרוש את הספירה מחדש. בישראל אין שגרירות וונצואלה מאחר שנשיא וונצואלה שנפטר בחודש מרץ, הוגו צ’אבס, ניתק את הקשרים בין המדינות בזמן מבצע “עופרת יצוקה”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת בוא – חיי השקר מעוותים את המציאות.

אלי כהן

מה לומדים מהמשכן?

עזריאל צפר

פרשיות השבוע ויקהל –פקודי המנורה סמל של עם ישראל

עינר אביב

התכנית להזדמנות שווה לפריפריה

נועם מועלם יוסף

יום השואה והגבורה : אלה מעוז על משמעותה של הגבורה

אלי חזן

איך יוצאים ממצרים?

עזריאל צפר
דילוג לתוכן