33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

המלחמה בסוריה זולגת ללבנון?

חיזבאללה מאמנים ומחמשים תאי טרור שיעים ועלאווים תומכי אסד בטריפולי ! ” כך האשים בראיון יום שישי לתחנת הטלוויזה הלבנוניתAl-Jadeed מנהיג הכוחות הלבנונים החופשיים ד”ר סמיר געג’ע (הפלנגות הנוצריות) – עדכון בלעדי מלבנון ! מאת גיל שמואלי , אנליסט פוליטי חבר הנהלת הליכוד העולמי ומרכז הליכוד .

 

הדברים נאמרו על רקע זליגת המלחמה בסורייה לחלקים בעיר טריפולי בלבנון –וקרבות הרחוב שהתפרצו ב-13.5.2012 בצפון לבנון בין קבוצות שיעיות נתמכי חיזבאללה כנגד נאמניו של סעד אל חרירי – תנועת אל מוסתקבל הסונית – לשעבר ראש ממשלת לבנון  ובנו של רפיק אל חרירי שנהרג ב- 2005 על ידי סוכני חיזבאללה  בהוראתו של אסד .

בראיון זה אושר על ידו כי חיזבאללה מאמנים ומחמשיםב בצורה גלוייה במשך שבעה חודשים קבוצות טרור קיצוניות וכוחות מזזויינים של עלווים  מנאמני  המשטר הסורי של באשר אל אסד ונלחמות בקרבות דמים כנגד קבוצות סוניות אנטי סורייות מתנועת “אל מוסתקבל” של סעד אל חרירי לשעבר ראש ממשלת לבנון .

בתוך כך החל גל של מעצרים בשיאו נעצר השייח’ הסלאפי שאדי אל-מאוולאויי על ידי השב”כ הלבנוני  , בהוראה ובלחץ של כוחות המודיעין הסוריים למנוע מאספקת נשק למורדים הסונים הרוצים למוטט את שלטון מפלגת הבע’ת בסורייה ולהוריד את הרודן העלווי באשר אל אסד מכס הנשיאות .

בהתייחסו לשמועות בדבר נוכחות של תאי אל-קאעידה בלבנון, תקף מנהיג הפלנגות הנוצריות ד”ר געג’ע את ממשלתו של ראש הממשלה, נג’יב מיקאטי והצביע אצבע מאשימה כלפי שר הביטחון, פאיז גוהן.
אם [אל קעידה] באמת קיימים [בלבנון], אז למה שר הביטחון לא מקבל החלטה לעצור את חבריה”, שאל ג’עג’ע בהתרסה את המראיין . 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

Help

אריק זיו ויזר

לחקור את הקרן החדשה-ישנה

אריק זיו ויזר

יום השואה והגבורה : אלה מעוז על משמעותה של הגבורה

אלי חזן

המאותרגים מע”מ

ניסים עוג'ר

הרגולציה ואנחנו – בעקבות המקרה האירופאי

אריק זיו ויזר

ישראל, אל תתן להם לעשוק את האוצר!

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן